Veelgestelde vragen


We hebben de antwoorden op de veelgestelde vragen op een rijtje gezet. Kijk per onderwerp voor de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met de NKC.

Klik op de vraag om het antwoord te bekijken.


Verkiezing ledenraad (1 feb t/m 10 mrt)

1. Waarom moet ik inloggen om te kunnen stemmen?


2. Ik heb nog geen account, maar wil wel stemmen. Wat nu?


3. Ik wil in iedere regio iemand kiezen, kan dat?


4. Ik ben geen lid. Kan ik stemmen?


Service

1. Wanneer moet ik inloggen op "Mijn account" en wanneer op de "Digitale polismap"?


2. Kan ik bij de NKC terecht voor advies over camperen?


3. Wanneer kun je een beroep doen op de Juridische helpdesk?


Lidmaatschap

1. Tot wanneer loopt mijn lidmaatschap?


2. Hoe kan ik opzeggen?


3. Als mijn verzekering stopt, stopt dan ook automatisch het lidmaatschap?


4. Als ik mijn lidmaatschap opzeg, kan ik dan nog verzekerd blijven?


5. Wanneer komt de nieuwe NKC/CCI-combicard?


6. Is de vervaldatum op de NKC/CCI-combicard hetzelfde als de einddatum van het lidmaatschap?


7. Waarom is de einddatum van de NKC/CCI-combicard anders dan de einddatum van het lidmaatschap?


8. Wanneer komen de ACSI-gidsen voor het volgend jaar?


9. Is het mogelijk de ACSI-gids eerder te ontvangen?


10. Kan ik de ACSI-gidsen op een ander adres ontvangen?


11. Hoe kan ik mijn adres en/of e-mailadres wijzigen?


12. Hoe kan ik een automatische incasso of rekeningnummerwijziging doorgeven?


13. Wanneer ontvang ik de jaarlijkse contributiefactuur?


14. Waar kan ik mijn factuur vinden op de website?


15. Ik heb een herinnering ontvangen, maar ik heb de factuur niet ontvangen.


16. Geldt de machtiging voor de incasso voor verzekeringen ook voor de contributie?


17. Hoe kan ik zien of de betaling voor het lidmaatschap bij de NKC binnen is?


18. Wanneer wordt mijn contributie geïncasseerd?


19. Naar welk IBAN nummer dient de contributie te worden voldaan?


Verzekeringen

Camperverzekering
Personenautoverzekering
Doorlopende reisverzekering
Rechtsbijstandverzekering

Camperverzekering

1. Ik heb een verzekering via de website afgesloten. Ben ik nu echt verzekerd als ik de camper ophaal?


2. Hoe wordt mijn no-claimkorting bepaald?


3. Moet ik een aanvullende pechhulpdekking van de ANWB sluiten als mijn camper via de NKC Uitgebreid casco is verzekerd?

De hulpverlening omvat in het buitenland:
- repatriëring van jouw beschadigde camper naar Nederland (met aanhangwagen),
- vervoer naar de eindbestemming of repatriëring van de inzittenden inclusief eventuele huisdieren;
- huur van een vervangende camper (indien beschikbaar);
- het ter beschikking stellen van een (vervangende) bestuurder;
- verzenden van onderdelen.
Alleen die kosten worden vergoed welke zijn gemaakt in overleg met SOS International.

 


4. Hoe moet ik mijn huidige Camperverzekering opzeggen?


5. Mijn merk/ type camper kom ik op de berekeningstool van de website niet tegen. Wat moet ik nu doen?


6. Kan ik mijn camperverzekering tijdelijk schorsen?


7. Ben ik nog wel verzekerd als mijn beladen camper meer dan 3500 kg weegt?


8. Is mijn camper ook voor diefstal verzekerd als de stallingshouder aangeeft dat de accu eruit gehaald moet worden? Geldt dit ook voor het brandrisico?


9. Wat houdt de 10 jaar nieuwwaarderegeling in?


10. Hebben jullie aangesloten camperschadeherstelbedrijven?


11. Hoeveel korting ontvang ik als ik een hoger eigen risico neem?


12. Wat is het nut van taxeren van mijn camper?


13. Hoeveel schadevrije jaren verlies ik na een niet verhaalbare schade?


14. Mag ik mijn camper ook particulier verhuren?


Bewaren

Personenautoverzekering

1. Hoeveel korting ontvang ik als ik een hoger eigen risico neem?


2. Ik heb pech in het buitenland. Helpt de alarmcentrale mij dan verder?


3. Wat houdt de 3 jaar nieuwwaarderegeling in?


4. Waar kan ik de meldcode vinden?


5. Ontvang ik dezelfde no-claim korting als bij mijn huidige autoverzekering?


6. Hoe moet ik mijn huidige personenautoverzekering opzeggen?


7. Vandalen hebben mijn auto bekrast. Gaat dit ten laste van mijn no-claim korting?


Doorlopende reisverzekering

1. Is er polisdekking als ik tien maanden aaneengesloten op vakantie ga?


2. Wanneer start de dekking van de Doorlopende Reisverzekering?


3. Ik heb al een ziektekostenverzekering. Is de module ongevallen bij mijn reisverzekering dan nodig?


4. Ik heb al een zorgverzekering. Is de module geneeskundige kosten en tandheelkundige hulp dan nodig?


5. Ik overnacht in mijn camper maar ik heb niet vooraf geboekt voor de camper/overnachtingplaats. Is er dan dekking?


6. Moet ik altijd aangifte doen van verlies of diefstal van goederen?


7. De verzekerde is in het buitenland overleden. Wordt het stoffelijk overschot naar Nederland gerepatrieerd?


8. Ik ga met een gehuurde camper op vakantie. De verhuurder rekent een hoog eigen risico. Is dat verzekerd op de reisverzekering?


Rechtsbijstandverzekering

1. Kan ik direct na afsluiten van de verzekering een beroep doen op de NKC Rechtsbijstandverzekering?


2. Hoe snel weet ik of mijn schade is te verhalen?


3. Zijn de kosten die ik maak altijd verzekerd?


4. Ik heb een geschil met mijn meeverzekerde partner. Kan ik een beroep doen op mijn rechtsbijstandverzekering?


5. Er dreigt een geschil te komen maar dit is nog niet concreet. Kan de rechtsbijstandverzekeraar dan iets voor mij betekenen?


Magazine Kampeerauto

1. Kan ik het magazine digitaal lezen?


2. Hoe krijg ik toegang tot Kampeerauto op mijn laptop/PC?


3. Waar kan ik de app vinden?


4. Hoe ontgrendel ik de app?


5. Waar vind ik mijn lidmaatschapsnummer?


6. Hoe vaak kan ik de app ontgrendelen?


7. Ik wil Kampeerauto graag op mijn laptop of PC lezen, kan dat ook met deze app?


8. Werkt de app ook offline?


9. Ik ben net lid geworden, kan ik direct Kampeerauto via de app lezen?