Rechtsbijstandverzekering van de NKC: onbezorgd camperplezier

  • Juridische camperkennis
  • Uitgebreide basisdekking
  • Hulp bij geschillen
  • Juridische camperkennis
  • Uitgebreide basisdekking
  • Hulp bij geschillen

Rechtsbijstandverzekering van dé camperspecialist

De NKC Rechtsbijstandverzekering bezorgt je onbezorgd camperplezier! Met deskundig juridisch advies en een goede dekking. 

Met de NKC Rechtsbijstandverzekering heb je direct toegang tot onze Juridische Helpdesk. Deze beschikt over specifieke juridische camperkennis. De rechtsbijstandverzekering hanteert geen wachttijd. Heb je na het aangaan van de verzekering een geschil? Dan kun je direct rekenen op juridisch advies. Interesse? Bereken nu in één minuut je premie!

Altijd verzekerd van rechtsbijstand

Als je van plan bent een camper te kopen of er één hebt en je gaat ermee op reis, dan kunnen er juridische conflicten ontstaan. Bijvoorbeeld bij de aankoop, een reparatie of in het verkeer. In zo’n geval is het prettig dat je kunt rekenen op deskundige juridische hulp door de juristen van de NKC. 

Juridisch conflict

Wanneer je in een juridisch conflict op campergebied terechtkomt, dan kun je als NKC-lid voor advies terecht bij de NKC Juridische Helpdesk. Bij leden die de NKC Rechtsbijstandverzekering hebben, wordt het schadeverhaal volledig overgenomen en uitgevoerd door juridische experts.

Verkeerssituaties

Met de module verkeer zijn zowel jij als je gezin verzekerd van juridische bijstand in alle verkeerssituaties. Niet alleen met de camper maar ook in verkeerssituatie met auto, fiets, brommer, te voet of op ski's. 

Geschil bij aankoop of reparatie

Heb je een contractueel geschil over de reparatie, verkoop of aankoop van je camper of auto? Dan kun je, wanneer de aankoop met BOVAG of dealergarantie is gekocht, rekenen op rechtsbijstand. 

Keuze uit 3 aanvullende modules


De NKC Rechtsbijstandverzekering is opgebouwd uit verschillende modules. Zo kun je zelf de verzekering samenstellen die bij jou past! De module verkeer is de basisdekking. Onderstaande drie modules kun je optioneel afsluiten.

Module Consument & Wonen

Met de module consument, wonen, sociale verzekeringen & pensioen ben je binnen de EU verzekerd van rechtshulp voor uiteenlopende consumentenzaken. Daarnaast word je geholpen met het verhalen van je schade die door een ander is toegebracht buiten het verkeer, bijvoorbeeld letselschade bij medische fouten.

Module Arbeid

De module arbeid geeft je zekerheid bij een gedwongen ontslag of andere conflicten die te maken hebben met je arbeidsovereenkomst. Juist wanneer een conflict je middelen van bestaan raakt, is juridische bijstand essentieel.

Module Fiscaal & Vermogen

Met de module Fiscaal & Vermogen sta je sterker bij bijvoorbeeld een geschil met de Belastingdienst en aandelentransacties in Nederland. Je bent verzekerd van rechtshulp rondom jouw beleggingen en in alle fiscale zaken.

Handige tips

Mijn Verzekeringen

Via Mijn Verzekeringen kun je online – altijd en overal - je polis-, schade-, factuur- en persoonlijke gegevens inzien. Daarnaast kun je zeer gemakkelijk online gegevens wijzigen of een schade melden.

Gebruikte camper aankopen

Wanneer je een gebruikte camper koopt, doe dan zelf goed onderzoek naar de staat van de camper. Maak een proefrit. De verkoper is verplicht jou als potentiële koper alle mogelijkheid te geven om de camper te kunnen onderzoeken. Om je daarbij te helpen, hebben wij een een handige checklist gemaakt.

Advies

Natuurlijk kun je zelfstandig en zonder persoonlijk advies een camperverzekering afsluiten. Doe een premiecheck en bevestig daarna je keuze. Zo heb je alles zelf in de hand. Wil je wél graag eerst persoonlijk advies? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen rechtsbijstandverzekering
  • Kan ik direct na afsluiten van de verzekering een beroep doen op de NKC Rechtsbijstandverzekering?

    Ja. Er is natuurlijk geen dekking als je bij het afsluiten van de verzekering of bijsluiten van een module, al kan voorzien dat er iets kan gebeuren dat tot een juridisch geschil kan leiden. Desgewenst kan je worden gevraagd aan te tonen dat je de gebeurtenis niet kon voorzien bij het aangaan van de verzekering dan wel het bijsluiten van een extra dekking. Voor specifiek de module Echtscheidingsmediation geldt dat je geen beroep op de verzekering kan doen als deze module minder dan 3 jaar is meeverzekerd op je verzekering.

  • Hoe snel weet ik of mijn schade is te verhalen?

    De ARAG-medewerker of de advocaat van de NKC Rechtsbijstandverzekering overlegt met je over het plan van aanpak van de zaak. Dit plan van aanpak bevat een analyse van de zaak en zo mogelijk een scenario met de te nemen stappen. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

  • Zijn de kosten die ik maak altijd verzekerd?

    Maak nooit zonder overleg met de rechtsbijstandverzekeraar kosten. Overleg dit altijd eerst met de rechtsbijstandverzekeraar!

  • Ik heb een geschil met mijn meeverzekerde partner. Kan ik een beroep doen op mijn rechtsbijstandverzekering?

    Een medeverzekerde kan alleen met toestemming van de verzekeringsnemer een beroep doen op deze verzekering.

  • Er dreigt een geschil te komen maar dit is nog niet concreet. Kan de rechtsbijstandverzekeraar dan iets voor mij betekenen?

    Ook als er nog geen concreet juridisch geschil is, maar dit wel op korte termijn dreigt te ontstaan, kan de NKC Juridische Helpdesk je bijstaan om het geschil te voorkomen.

  • Hoe kan ik mijn rechtsbijstandverzekering bij de NKC opzeggen?

    Om jouw verzekering via de NKC op te zeggen hebben wij een schriftelijke opzegging nodig. Dit kan via e-mail, een bericht in Mijn Verzekeringen of per brief. Het telefonisch opzeggen van een verzekering is niet mogelijk.

  • Wat zijn prolongatiekosten?

    Voor een goede administratie van je particuliere verzekering maakt onze verzekeringspartner AON kosten. Per polis betaal je per jaar maximaal € 2,04 (inclusief assurantiebelasting). Deze prolongatiekosten worden in rekening gebracht onder andere om:

    • uitgebreide betalingsmogelijkheden aan te kunnen bieden (o.a. bankkosten, automatische herinneringen);
    • (digitale) acceptgiro’s te verwerken;
    • de door wet- en regelgeving voorgeschreven controles uit te voeren.
  • Wanneer betaal je deze kosten?

    Elke keer dat je premie betaalt worden deze kosten in rekening gebracht. Bij een nieuwe polis voor het eerst de tweede keer dat je premie betaalt. Als je de premie in termijnen betaalt, wordt elke termijn een deel van deze kosten in rekening gebracht. Als je bijvoorbeeld iedere maand betaalt, betaal je iedere keer 1/12e deel. De kosten vind je terug op de factuur.

  • Wat zijn poliskosten?

    Bij het afsluiten van een nieuwe auto- of camperverzekering en bij het tussentijds wijzigen en beëindigen van de polis, wordt € 11,13 aan poliskosten in rekening gebracht. Die zijn bijvoorbeeld nodig om een nieuw polisdocument op te maken. Deze kosten zijn eenmalig.

Downloads en links