Lidmaatschap

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over lidmaatschap. Vind je geen passend antwoord op je vraag of staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen lidmaatschap
  • Wat zijn de voordelen van het NKC-lidmaatschap?

    De NKC is de grootste camperclub van Europa en hét inspiratie- en expertplatform voor de camperaar.  Dit zijn de voordelen van het lidmaatschap:

    • Een gratis welkomstbox (t.w.v. € 49,95) met o.a. het camperhandboek.
    • Negen keer per jaar het magazine Kampeerauto (print en digitaal) boordevol inspiratie, informatie en camper gerelateerd nieuws (t.w.v. € 58,50).
    • Advies en voorlichting van de experts van de NKC: technisch advies, juridisch advies en alles rondom wet- en regelgeving.
    • Gratis actuele informatie over camperplaatsen en campings via de app Campercontact (t.w.v. € 5,99 per jaar).
    • Belangenbehartiging van en voor camperaars.
    • Veel kortingen en voordelen met de NKC/CCI-combicard (t.w.v. € 7,50).
    • Korting bij diverse ACSI-campings met de ACSI Campingcard (enkel bij lidmaatschap Standaard A, B of Plus).
    • Ledenvoordeel, met kortingen op campergerelateerde artikelen bij onze partners zoals overtochten, camperaccessoires, fietsen, rijvaardigheidscursussen en nog veel meer!

    Word nu lid van de NKC.

  • Moet ik lid worden van de NKC als ik een verzekering afsluit?

    Het kunnen afsluiten van verzekeringen bij de NKC is één van de vele ledenvoordelen. Je moet dus lid zijn om een verzekering te kunnen afsluiten. Ben je nog geen lid en wil je een verzekering afsluiten? Dit kan tijdens de verzekeringsaanvraag. Je hoeft zo nergens op te wachten. Houd er wel rekening mee dat je via die weg alleen kunt kiezen voor Lidmaatschap Basis. Wil je er ACSI-gidsen bij, dan kun je het beste lid worden via het aanvraagformulier Lidmaatschap. Dit kun je vóór of na je verzekeringsaanvraag invullen. Je wordt nooit dubbel lid, daar zorgen wij voor!

  • Kan ik een lidmaatschap cadeau geven?

    Dat is zeker mogelijk! Je kunt op elk moment van het jaar een NKC-lidmaatschap cadeau geven, een uniek cadeau voor elke camperliefhebber! Omdat een lidmaatschap per kalenderjaar loopt, wordt de contributie naar rato berekend. Op het einde van het kalenderjaar wordt het cadeaulidmaatschap automatisch beëindigd. Voor eventuele voortzetting zullen wij de ontvanger tijdig aanschrijven. Je kiest er zelf voor of het welkomstpakket rechtstreeks naar de ontvanger gestuurd mag worden of eerst naar jezelf om als cadeau te overhandigen. Vul dit formulier in om een cadeaulidmaatschap aan te vragen.

  • Wat betekent ‘lid maakt lid’?

    Heeft een bestaand lid je enthousiast gemaakt over de NKC? Dan kun je dit melden op het aanmeldformulier onder ‘lid maakt lid’. Deze persoon krijgt dan als bedankje van ons een mooi NKC-picknickkleed toegestuurd! Het picknickkleed is uniek en alleen verkrijgbaar via deze actie. 

  • Hoe kan ik mijn gegevens of type lidmaatschap wijzigen?

    In Mijn NKC kun je een adres-, e-mail- of telefoonnummerwijziging doorgeven door ‘Mijn gegevens inzien/wijzigen’ te selecteren. Wis de oude gegevens en vul vervolgens de nieuwe gegevens in. Kies voor ‘Opslaan’ om de wijziging te verzenden. Aansluitend ontvang je een e-mail ter bevestiging. Wil je het type lidmaatschap wijzigen voor volgend jaar? Ook dit kan via Mijn NKC. Klik hiervoor op ‘Wijzig lidmaatschap’, vink het gewenste lidmaatschap aan en kies voor ‘Opslaan’. Doe dit vóór 1 november van dit jaar. Alleen dan kunnen wij tijdig en volledig zorgen voor voldoende ACSI-producten die onderdeel zijn van een aantal lidmaatschapspakketten. Voor gegevens die niet via Mijn NKC gewijzigd kunnen worden, kun je gebruik maken van ons contactformulier.

     

     

  • Waar kan ik mijn lidmaatschapsnummer vinden?

    Je kunt het lidmaatschapsnummer op verschillende plaatsen terugvinden:

    • Op de voorkant van je ledenpas, de Campingcard International, bij member
    • Op de welkomstbrief
    • Op elke factuur
    • Als je inlogt op Mijn NKC, onder ‘Mijn gegevens inzien/wijzigen’
  • Is de looptijd van de NKC/CCI-combicard hetzelfde als de looptijd van het lidmaatschap?

    Nee, het NKC-lidmaatschap loopt per kalenderjaar (1 januari t/m 31 december), terwijl de NKC/CCI-combicard geldig is van 1 maart tot en met 31 maart van het daaropvolgende jaar. We hebben hiervoor gekozen om camperaars die gaan overwinteren, de gelegenheid te bieden de NKC/CCI-combicard de volle periode van hun verblijf in het zuiden te gebruiken. De nieuwe kaart wordt jaarlijks verstuurd in februari, samen met het magazine Kampeerauto nummer 2.

  • Wanneer kan ik de ACSI-gidsen verwachten?

    Ben je net lid geworden met een standaard A, B of Plus lidmaatschap, dan worden de eerste ACSI-gidsen geleverd in de NKC-welkomstbox. Daarna worden nieuwe ACSI-gidsen jaarlijks in december verzonden. Ben je rond die tijd in het buitenland aan het overwinteren met de camper? Dan kun je binnen Nederland een alternatief adres doorgeven waar wij de gidsen naartoe mogen sturen. Geef dit vóór 5 november aan ons door via het contactformulier. De gidsen eerder verzenden is niet mogelijk vanwege de levertijden van ACSI. Heb je nu een lidmaatschap Basis, maar wil je vanaf volgend jaar ook ACSI-gidsen ontvangen? Geef dan eenvoudig je keuzewijziging door in Mijn NKC.

  • Is de ACSI-app inbegrepen in het NKC-lidmaatschap?

    De ACSI-app is niet inbegrepen. Je kunt de app wel apart aankopen middels een unieke code, die je op de ACSI Campingcard kunt vinden. Deze kaart zit in de omslag van de ACSI-gidsen die je van ons hebt ontvangen. Als alternatief biedt de NKC de app Campercontact aan.

  • Hoe kan ik mijn contributie betalen?

    Jaarlijks ontvang je in december de contributiefactuur per e-mail. Hierin tref je een iDeal-link aan waarmee je de contributie eenvoudig kunt betalen. Kun je geen gebruik maken van de iDeal-link of ontvang je de factuur nog per post, dan kun je zelf het bedrag overmaken via internetbankieren. Het IBAN-rekeningnummer van de NKC is NL27INGB0003704837. De BIC code is INGBNL2A (enkel voor buitenlandse leden). Ontvang je de facturen nog per post en wil je dit liever digitaal? Geef dit dan samen met je e-mailadres door aan ons via het contactformulier.

  • Geldt de machtiging voor de incasso voor verzekeringen ook voor de contributie?

    Nee, verzekeringspremies worden rechtstreeks door verzekeraar AON geïncasseerd. Dit betekent dat de machtiging alleen voor AON geldt en bij wet niet door de NKC gebruikt mag worden. Voor de contributie ontvang je jaarlijks een aparte factuur per e-mail met daarin een iDeal-link. Ook kun je zelf het bedrag overmaken via internetbankieren. Het IBAN-rekeningnummer van de NKC is NL27INGB0003704837. De BIC code is INGBNL2A (enkel voor buitenlandse leden).

  • Ik heb een machtiging voor automatisch incasseren gegeven, maar krijg toch een herinnering. Hoe kan dat?

    Als je verzekerd bent via de NKC, kan het zijn dat je een machtiging hebt gegeven aan verzekeringsmaatschappij AON. Wij mogen deze machtiging volgens de wet niet overnemen voor het betalen van de contributie aan de NKC. Ook is het mogelijk dat het ons niet gelukt is om de contributie af te schrijven. Wij ondernemen standaard drie pogingen.

  • Hoe kan ik zien of de betaling voor het lidmaatschap bij de NKC binnen is?

    Ga naar Mijn NKC, Mijn lidmaatschap, Mijn facturen. Hier kun je zien of er nog een openstaand bedrag is. Heb je de factuur betaald via de iDeal-link in de mail? Dan kun je die ook nogmaals aanklikken om te zien of de betaling voltooid is. De link kan namelijk slechts één keer gebruikt worden.

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

    Wij vinden het jammer dat je erover nadenkt om het NKC lidmaatschap stop te zetten. Je kunt dit aan ons doorgeven via Mijn NKC. Hierna krijg je per e-mail een bevestiging toegestuurd. Het NKC-lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december en kan niet tussentijds worden beëindigd. Opzeggingen dienen binnen te zijn vóór 1 november. Betreft het een overlijden, neem dan even contact met ons op.

  • Als ik mijn verzekering opzeg, wordt het lidmaatschap dan ook automatisch stopgezet?

    Het lidmaatschap en de verzekering moeten apart opgezegd worden. Je kunt namelijk de verzekering opzeggen, maar tóch lid blijven van de NKC. Dan voorzien wij je nog steeds met alle nuttige informatie en inspiratie omtrent het camperen.

  • Krijg ik nog een restitutie nadat ik het lidmaatschap heb opgezegd?

    Omdat het lidmaatschap per kalenderjaar loopt en tussentijdse opzegging niet mogelijk is, krijg je geen restitutie van het lidmaatschapsgeld. Gaat het om een speciale situatie (bijv. overlijden), neem dan contact met ons op.