Service en contact

Direct aan de slag.

Veelgestelde vragen

Kies uw onderwerp

Veelgestelde vragen lidmaatschap

Lidmaatschap

  • Wat zijn de voordelen van het NKC-lidmaatschap?

    De NKC is de grootste camperclub van Europa en hét inspiratie- en expertplatform voor de camperaar.  Dit zijn de voordelen van het lidmaatschap:

    • Een gratis welkomstbox (t.w.v. € 49,95) met o.a. het camperhandboek.
    • Negen keer per jaar het magazine Kampeerauto (print en digitaal) boordevol inspiratie, informatie en camper gerelateerd nieuws (t.w.v. € 58,50).
    • Advies en voorlichting van de experts van de NKC: technisch advies, juridisch advies en alles rondom wet- en regelgeving.
    • Gratis actuele informatie over camperplaatsen en campings via de app Campercontact (t.w.v. € 5,99 per jaar).
    • Belangenbehartiging van en voor camperaars.
    • Veel kortingen en voordelen met de NKC/CCI-combicard (t.w.v. € 7,50).
    • Korting bij diverse ACSI-campings met de ACSI Campingcard (enkel bij lidmaatschap Standaard A, B of Plus).
    • Ledenvoordeel, met kortingen op campergerelateerde artikelen bij onze partners zoals overtochten, camperaccessoires, fietsen, rijvaardigheidscursussen en nog veel meer!

    Word nu lid van de NKC.

  • Moet ik lid worden van de NKC als ik een verzekering afsluit?

    Het kunnen afsluiten van verzekeringen bij de NKC is één van de vele ledenvoordelen. Je moet dus lid zijn om een verzekering te kunnen afsluiten. Ben je nog geen lid en wil je een verzekering afsluiten? Dit kan tijdens de verzekeringsaanvraag. Je hoeft zo nergens op te wachten. Houd er wel rekening mee dat je via die weg alleen kunt kiezen voor Lidmaatschap Basis. Wil je er ACSI-gidsen bij, dan kun je het beste lid worden via het aanvraagformulier Lidmaatschap. Dit kun je vóór of na je verzekeringsaanvraag invullen. Je wordt nooit dubbel lid, daar zorgen wij voor!

  • Kan ik een lidmaatschap cadeau geven?

    Dat is zeker mogelijk! Je kunt op elk moment van het jaar een NKC-lidmaatschap cadeau geven, een uniek cadeau voor elke camperliefhebber! Omdat een lidmaatschap per kalenderjaar loopt, wordt de contributie naar rato berekend. Op het einde van het kalenderjaar wordt het cadeaulidmaatschap automatisch beëindigd. Voor eventuele voortzetting zullen wij de ontvanger tijdig aanschrijven. Je kiest er zelf voor of het welkomstpakket rechtstreeks naar de ontvanger gestuurd mag worden of eerst naar jezelf om als cadeau te overhandigen. Vul dit formulier in om een cadeaulidmaatschap aan te vragen.

  • Wat betekent ‘lid maakt lid’?

    Heeft een bestaand lid je enthousiast gemaakt over de NKC? Dan kun je dit melden op het aanmeldformulier onder ‘lid maakt lid’. Deze persoon krijgt dan als bedankje van ons een mooi NKC-picknickkleed toegestuurd! Het picknickkleed is uniek en alleen verkrijgbaar via deze actie. 

  • Hoe kan ik mijn gegevens of type lidmaatschap wijzigen?

    In Mijn NKC kun je een adres-, e-mail- of telefoonnummerwijziging doorgeven door ‘Mijn gegevens inzien/wijzigen’ te selecteren. Wis de oude gegevens en vul vervolgens de nieuwe gegevens in. Kies voor ‘Opslaan’ om de wijziging te verzenden. Aansluitend ontvang je een e-mail ter bevestiging. Wil je het type lidmaatschap wijzigen voor volgend jaar? Ook dit kan via Mijn NKC. Klik hiervoor op ‘Wijzig lidmaatschap’, vink het gewenste lidmaatschap aan en kies voor ‘Opslaan’. Doe dit vóór 1 november van dit jaar. Alleen dan kunnen wij tijdig en volledig zorgen voor voldoende ACSI-producten die onderdeel zijn van een aantal lidmaatschapspakketten. Voor gegevens die niet via Mijn NKC gewijzigd kunnen worden, kun je gebruik maken van ons contactformulier.

     

     

  • Waar kan ik mijn lidmaatschapsnummer vinden?

    Je kunt het lidmaatschapsnummer op verschillende plaatsen terugvinden:

    • Op de voorkant van je ledenpas, de Campingcard International, bij member
    • Op de welkomstbrief
    • Op elke factuur
    • Als je inlogt op Mijn NKC, onder ‘Mijn gegevens inzien/wijzigen’
  • Is de looptijd van de NKC/CCI-combicard hetzelfde als de looptijd van het lidmaatschap?

    Nee, het NKC-lidmaatschap loopt per kalenderjaar (1 januari t/m 31 december), terwijl de NKC/CCI-combicard geldig is van 1 maart tot en met 31 maart van het daaropvolgende jaar. We hebben hiervoor gekozen om camperaars die gaan overwinteren, de gelegenheid te bieden de NKC/CCI-combicard de volle periode van hun verblijf in het zuiden te gebruiken. De nieuwe kaart wordt jaarlijks verstuurd in februari, samen met het magazine Kampeerauto nummer 2.

  • Wanneer kan ik de ACSI-gidsen verwachten?

    Ben je net lid geworden met een standaard A, B of Plus lidmaatschap, dan worden de eerste ACSI-gidsen geleverd in de NKC-welkomstbox. Daarna worden nieuwe ACSI-gidsen jaarlijks in december verzonden. Ben je rond die tijd in het buitenland aan het overwinteren met de camper? Dan kun je binnen Nederland een alternatief adres doorgeven waar wij de gidsen naartoe mogen sturen. Geef dit vóór 5 november aan ons door via het contactformulier. De gidsen eerder verzenden is niet mogelijk vanwege de levertijden van ACSI. Heb je nu een lidmaatschap Basis, maar wil je vanaf volgend jaar ook ACSI-gidsen ontvangen? Geef dan eenvoudig je keuzewijziging door in Mijn NKC.

  • Is de ACSI-app inbegrepen in het NKC-lidmaatschap?

    De ACSI-app is niet inbegrepen. Je kunt de app wel apart aankopen middels een unieke code, die je op de ACSI Campingcard kunt vinden. Deze kaart zit in de omslag van de ACSI-gidsen die je van ons hebt ontvangen. Als alternatief biedt de NKC de app Campercontact aan.

  • Hoe kan ik mijn contributie betalen?

    Jaarlijks ontvang je in december de contributiefactuur per e-mail. Hierin tref je een iDeal-link aan waarmee je de contributie eenvoudig kunt betalen. Kun je geen gebruik maken van de iDeal-link of ontvang je de factuur nog per post, dan kun je zelf het bedrag overmaken via internetbankieren. Het IBAN-rekeningnummer van de NKC is NL27INGB0003704837. De BIC code is INGBNL2A (enkel voor buitenlandse leden). Ontvang je de facturen nog per post en wil je dit liever digitaal? Geef dit dan samen met je e-mailadres door aan ons via het contactformulier.

Veelgestelde vragen inloggen / account Mijn NKC

Inloggen / Account

  • Wat is Mijn NKC?

    Mijn NKC is de persoonlijke omgeving voor NKC-leden. In deze omgeving vind je informatie over je huidige lidmaatschap, kun je gegevens wijzigen, facturen inkijken en je boekingen van evenementen en groepsreizen inzien. Ook het lidmaatschap opzeggen kan heel eenvoudig via Mijn NKC. Door in te loggen met je account, krijg je daarnaast toegang tot de diverse ledenvoordelen. 

  • Hoe kan ik inloggen op nkc.nl?

    Voor het boeken van reizen, events en academy-activiteiten, voor de Mijn NKC-omgeving en voor Campercontact werken we met dezelfde login, zodat je moeiteloos van deze NKC-producten gebruik kunt maken. Let op! Gebruik voor zowel nkc.nl als op Campercontact hetzelfde e-mailadres, het e-mailadres dat binnen je NKC-lidmaatschap bekend is. Dat e-mailadres is gekoppeld aan je lidnummer, zodat we jou herkennen als NKC-lid. Hierdoor krijg je bijv. automatisch toegang tot de PRO-versie van Campercontact en de vele ledenvoordelen.

  • Ik heb mij net aangemeld als NKC-lid. Kan ik meteen inloggen?

    Na het ontvangen van je aanmelding voor het NKC-lidmaatschap, wordt gecontroleerd of de gegevens correct zijn ingevuld. Is dat allemaal in orde, dan wordt je lidmaatschap bevestigd en ontvang je een e-mail waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor je account.

    Voor het boeken van reizen, events en academy activiteiten, voor de MijnNKC-omgeving en voor Campercontact werken we met dezelfde login, zodat je moeiteloos van al deze NKC-producten gebruik kunt maken.

  • Mijn wachtwoord werkt niet (meer). Wat nu?

    Weet je je wachtwoord niet meer? Of ben je net lid geworden en log je voor het eerst in op de Mijn NKC-omgeving? Dan is een nieuw wachtwoord aanmaken noodzakelijk. Ga naar naar het inlogscherm via 'Login' rechts bovenin je beeldscherm. Klik vervolgens op ‘wachtwoord vergeten’ en vervolgens 'Reset wachtwoord'. Je ontvangt dan een e-mail met instructies om je wachtwoord te wijzigen. Let op: in sommige gevallen komt deze mail in de map ‘ongewenste e-mail’ of ‘spam’ terecht. De email wordt direct verzonden, dus kijk ook in deze map als je de e-mail niet in je inbox aantreft.

  • Wat is een schermnaam?

    Een schermnaam is een gebruikersnaam. Deze naam moet uniek zijn. Is jouw gewenste naam al in gebruik? Het toevoegen van een getal achter de naam is vaak al een simpele oplossing. De schermnaam wordt bijvoorbeeld gebruikt bij Campercontact als je een review plaatst.

  • Tijdens de registratie krijg ik een melding dat mijn e-mailadres reeds in gebruik is. Wat nu?

    Dat wil zeggen dat je eerder al een account hebt aangemaakt met dit e-mailadres. Misschien is dat voor Campercontact geweest? Mijn NKC en Campercontact maken beiden gebruik van hetzelfde account. Klik op ‘Terug’ en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Ben je het wachtwoord vergeten, klik dan op het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in. Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

  • Hoe voer ik wijzigingen door in mijn accountgegevens?

    In mijn NKC kun je een adres-, e-mail- of telefoonnummerwijziging doorgeven door te klikken op ‘Mijn gegevens inzien/wijzigen’. Daar wis je de oude gegevens en vul je de nieuwe gegevens in. Klik op ‘Opslaan’ om de wijziging te bevestigen. Aansluitend ontvang je een e-mail met daarin de gewijzigde gegevens. Ook kun je het type lidmaatschap wijzigen in Mijn NKC. Dit is altijd mogelijk, maar de wijziging gaat pas in voor het volgende kalenderjaar. Klik hiervoor op ‘Wijzig lidmaatschap’, vink het gewenste lidmaatschap aan en klik op ‘Opslaan’. Voor gegevens die niet via Mijn NKC gewijzigd kunnen worden, kun je via ons contactformulier een verzoek sturen. 

Veelgestelde vragen camperverzekering

Camperverzekering

  • Kan ik de verzekering ook aanvragen via de website?

    Als je een verzekering wilt aanvragen op de website, dan maak je eerst een premieberekening. Als de premie getoond wordt op de site, dan kun je klikken op “Verzeker mij”. Er opent dan een digitaal aanvraagformulier dat kan worden ingevuld.

  • Ik heb een verzekering via de website afgesloten. Ben ik nu echt verzekerd als ik de camper ophaal?

    Als je een verzekering via de website hebt aangevraagd, krijg je binnen enkele ogenblikken een bevestiging van dekking in de mailbox. Je kunt jouw voertuig dan met een gerust hart ophalen. Krijg je deze melding onverhoopt niet, stuur de NKC dan een e-mail via [email protected] of bel direct naar 033-467 70 80.

  • Hoe wordt mijn no-claimkorting bepaald?

    Je kunt een no-claimkorting van maar liefst 80% opbouwen. Je bereikt dit al na 5 schadevrije jaren, die afkomstig zijn van een reeds beëindigde polis. Daarnaast kun je op basis van de no-claimkorting op je huidige personenautoverzekering tot maximaal 80% korting krijgen. Dit polisblad dient niet ouder dan één jaar te zijn. Hiervoor dien je binnen 14 dagen na het afronden van de aanvraag een kopie polisblad van de personenauto in te sturen. Indien dit niet tijdig bij ons binnen is, zal de verzekeraar de no-claimkorting per ingangsdatum wijzigen en ontvang je hiervoor een aanvullende nota. Het aantal echte schadevrije jaren is altijd leidend voor de verzekeraar.

  • Moet ik een aanvullende pechhulpdekking van de ANWB afsluiten als mijn camper via de NKC Uitgebreid casco of Beperkt casco is verzekerd?

    De hulpverlening omvat in Nederland:

    Nee. Bij de camperverzekering van de NKC is met deze dekking pechhulp standaard meeverzekerd. Bel met SOS (+31)20-6 51 51 51 en je wordt direct verder (op weg) geholpen. Met de NKC Camperverzekering heb je standaard recht op hulpverlening in binnen- en buitenland als de camper niet meer kan rijden. Zelfs in je woonplaats.

    Eerst wordt beoordeeld of SOS je ter plaatse direct verder op weg kan helpen. Lukt dat niet, dan geldt het volgende: je hebt recht op hulpverlening in binnen- en buitenland (ook in de woonplaats) indien je camper niet meer kan rijden. 

    • het vervoer van het beschadigde voertuig (met aanhangwagen) naar een door jou gewenst adres in Nederland;
    • het vervoer van de bestuurder en de eventuele passagier(s).

    De hulpverlening omvat in het buitenland:

    • repatriëring van het voertuig (met aanhangwagen),
    • vervoer naar de eindbestemming of repatriëring van de inzittenden;
    • huur van een vervangend motorrijtuig;
    • het ter beschikking stellen van een (vervangende) bestuurder;
    • verzenden van onderdelen.

    Alleen de kosten worden vergoed die zijn gemaakt in overleg met SOS International.

  • Ik ben nog ergens anders verzekerd. Hoe moet ik mijn huidige camperverzekering opzeggen?

    Wij hebben een kant-en-klare opzegbrief voor je gemaakt. Deze brief kun je sturen aan je huidige verzekeraar. Als je 1 jaar of langer verzekerd bent bij je oude verzekeraar, dan stopt deze meestal een maand na het opzeggen. Als je korter dan 1 jaar verzekerd bent, dan geldt er mogelijk een opzegtermijn. Vraag je verzekeraar dan wanneer je de verzekering kan opzeggen. De opzegbrief kun je hier downloaden.

  • Mijn merk/ type camper kom ik op de berekeningstool van de website niet tegen. Wat moet ik nu doen?

    Als je het merk en type van jouw camper in het pull-down-menu niet kunt vinden klik dan op 'klik dan hier' in het premieberekeningsscherm. Je kunt de gegevens handmatig verder aan- of invullen en verder gaan met de premieberekening en/of verzekeringsaanvraag.

  • Kan ik mijn camperverzekering tijdelijk schorsen?

    Nee, tijdelijk schorsen van de verzekering is niet mogelijk. Zodra sprake is van bijvoorbeeld verkoop, een totallossverklaring of vertrek naar het buitenland wordt de verzekering beëindigd. Je ontvangt dan direct naar rato de eventueel vooruit betaalde premie terug.

    Wel is het mogelijk de dekking van de verzekering aan te passen als je het kenteken van de camper schorst bij de RDW omdat de camper de stalling in gaat. Of dit verstandig is, is o.a. afhankelijk van waar je de camper stalt.

  • Ben ik nog wel verzekerd als mijn beladen camper meer dan 3.500 kg weegt?

    Wie een ongeval veroorzaakt met een camper die zwaarder is dan de op het kenteken vermelde toegestane maximum massa, kan een probleem krijgen met zijn verzekering. Dat is vooral van belang wanneer de oorzaak van het ongeval teruggevoerd kan worden naar het overgewicht van de camper. De bewijslast daarvoor rust op de verzekeraar. Daarom is het belangrijk de voorwaarden te checken die jouw polis stelt bij overgewicht. De verzekeraar van de NKC-camperpolis hanteert het beleid dat schade die mede ontstaan is door overbelasting kan worden afgewezen, zodra er sprake is van extreme en bewezen overbelasting van de camper.

  • Is mijn camper ook voor diefstal verzekerd als de stallingshouder aangeeft dat de accu eruit gehaald moet worden? Geldt dit ook voor het brandrisico?

    Ja, als de stallingshouder eist dat de accu eruit moet, dan dient daar gehoor aan gegeven te worden. De camper is dan gewoon verzekerd tegen diefstal. Voor brandschade geldt dat de camper beperkt of uitgebreid casco verzekerd dient zijn.

  • Wat houdt de 10 jaar nieuwwaarderegeling in?

    Je camper is een kostbaar bezit en je wilt de eerste jaren geen vervelende discussies over de dagwaarde. Als je de camper nieuw aanschaft, ben je vijf jaar volledig verzekerd voor de nieuwwaarde. Aansluitend is een bijzonder gunstige afschrijvingsregeling in de polis opgenomen van vijf jaar. De afschrijving bedraagt slechts 2% per maand met een maximum van 20% per jaar tot maar liefst 125% van de verzekerde waarde. Na deze termijn geldt de dagwaarde. Ook garandeert de NKC-polis dat de uitkering van de verzekering nooit lager is dan de daadwerkelijke dagwaarde van de camper.

Veelgestelde vragen verhuurverzekering

Verhuurverzekering

  • Ik heb nog geen NKC Camperverzekering. Kan ik dan toch de camperverhuurverzekering bij jullie afsluiten?

    Nee, het is uitsluitend mogelijk als je een NKC Camperverzekering hebt met een Beperkt of Uitgebreid Cascodekking. je kunt hier jouw premie berekenen en jouw NKC Camperverzekering afsluiten.

  • Waarom is afsluiten van de camperverhuurverzekering alleen mogelijk via Mijn Verzekeringen?

    Het is alleen mogelijk om een verhuurverzekering af te sluiten indien je een NKC Camperverzekering hebt. Door de camperverhuurverzekering in de mijn-omgeving in te vullen zijn jouw gegevens al bekend en kunnen we de verhuurverzekering gemakkelijk aan jouw camperverzekering koppelen.

  • Ik heb geen account voor Mijn Verzekeringen. Hoe kan ik de verzekering aanvragen?

    Wij adviseren je dan eerst een account aan te vragen voor Mijn Verzekeringen. je kunt dit doen door een mail met jouw NAW-gegevens te sturen naar [email protected]. Na activatie van het account kun je de verzekering aanvragen.

  • Kan ik de verzekering ook telefonisch afsluiten?

    Nee, het is helaas niet mogelijk om de verzekering telefonisch af te sluiten. Je kunt dit zelf regelen via Mijn Verzekeringen. Wel kunnen wij je telefonisch bijstaan. Je kunt ons op werkdagen telefonisch bereiken op 033 – 467 70 80.

  • Welke documenten heb ik nodig om de verzekering af te kunnen sluiten?

    • Ingevulde huurdersverklaring
    • Een taxatierapport (indien de camper 16 jaar of ouder is. Dit rapport mag maximaal 3 jaar oud zijn.)
    • Bij het overdragen van de camper dien je samen met de huurder een sleuteloverdrachtsformulier in te vullen
  • Wat doe je na het afsluiten van de camperverhuurverzekering?

    • Je neemt het sleuteloverdrachtsformulier door met de huurder en ondertekent het beiden.
    • Bij terugkomst van de camper vul je het vervolgdeel van het sleuteloverdrachtsformulier in met de huurder. Denk eraan dat je op dat moment ook de camper op schade controleert samen met de huurder.
    • Als het formulier compleet is na terugkomst van de camper, mail je het formulier naar [email protected]. Vergeet niet dat beide partijen dienen te ondertekenen.


  • Welke beveiligingseis geldt er voor de camperverhuurverzekering?

    De beveiligingseis voor de camperverhuurverzekering is hetzelfde als voor jouw camperverzekering.                   
    Ook geldt dat de huurder of de geregistreerde bestuurder voldoende voorzichtig moet zijn om de diefstal van je camper te voorkomen. Dit betekent bijvoorbeeld dat de camper deugdelijk afgesloten moet zijn als deze onbeheerd wordt achtergelaten en dat de campersleutels niet in de camper worden achtergelaten. 

     

  • Waarom moet de verzekering minimaal 7 dagen voor ingang van de verhuurperiode afgesloten worden?

    De verwerking van de aanvraag kan maximaal 7 dagen duren.

    De verzekeraar moet de verzekeringsaanvraag beoordelen en verwerken. Dit duurt maximaal
    7 dagen (5 werkdagen). Daarna weet je of jouw aanvraag wordt geaccepteerd.                      

  • Kan ik ook sneller de verzekering afsluiten? Dus binnen 5 werkdagen.

    Formeel is dit niet mogelijk. Maar wij zullen ons best doen om dit voor jou te regelen. We kunnen het niet garanderen. Wel kunnen wij je telefonisch bijstaan. Je kunt ons op werkdagen telefonisch bereiken op 033 – 467 70 80.

  • Betaal ik poliskosten voor deze verzekering?

    Nee.

Veelgestelde vragen autoverzekering

Autoverzekering

  • Kan ik de verzekering ook aanvragen via de website?

    Als je een verzekering wilt aanvragen op de website dan maak je allereerst een premieberekening. Als de premie getoond wordt op de site dan kun je klikken op “Verzeker mij”. Er opent dan een digitaal aanvraagformulier dat ingevuld kan worden.

  • Ik heb pech in het buitenland. Helpt de alarmcentrale mij dan verder?

    Ja. Mocht je niet meer verder kunnen rijden, neem dan direct contact op met SOS International op telefoonnummer 0031 (0)206515151. De NKC Personenautoverzekering biedt standaard een uitgebreide pechhulpverlening in het buitenland. De hulpverlening wordt uitgevoerd door SOS International alarmcentrale. Deze is dag en nacht bereikbaar. Hiermee ben je verzekerd voor o.a. reparatiekosten langs de weg, sleep- en bergingskosten, repatriëring, kosten van toezending onderdelen en 30 dagen vervangend vervoer. In geval van ongeval in binnen- of buitenland word je altijd geholpen door SOS International alarmcentrale.

  • Wat houdt de 2 jaar nieuwwaarderegeling in?

    Heb je een nieuwe personenauto? Dan is deze twee jaar tegen volledige nieuwwaarde verzekerd (tot maximaal 110% van de verzekerde waarde), mits de nieuwwaarde minder is dan € 80.000,-.
  • Waar kan ik de meldcode vinden?

    De meldcode van je personenauto staat op het kentekenbewijs. Het zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer.

  • Ontvang ik dezelfde no-claim korting als bij mijn huidige autoverzekering?

    Nee, de korting wordt vastgesteld op basis van de opgebouwde schadevrije jaren. Deze zijn op te vragen bij je huidige verzekeraar of is terug te vinden op het laatst ontvangen polisblad.

  • Ik ben nog ergens anders verzekerd. Hoe moet ik mijn huidige personenautoverzekering opzeggen?

    Wij hebben een kant-en-klare opzegbrief voor je gemaakt. Deze brief kun je sturen aan je huidige verzekeraar. Als je een jaar of langer verzekerd bent bij je oude verzekeraar dan stopt deze meestal een maand na opzeggen. Als je korter dan een jaar verzekerd bent dan geldt er mogelijk een opzegtermijn. Vraag je verzekeraar dan wanneer je de verzekering kan opzeggen. De opzegbrief kun je hier downloaden.
  • Vandalen hebben mijn auto bekrast. Gaat dit ten laste van mijn no-claim korting?

    Heb je geen schuld aan de gedekte ontstane schade, dan wordt ook niet de no-claimkorting verlaagd. Ook niet als de schade is ontstaan door vandalen. Je premie blijft dus gelijk. Wel moet van een schade door vandalisme altijd aangifte worden gedaan bij de politie.

  • Hoe kan ik mijn autoverzekering bij de NKC opzeggen?

    Om jouw verzekering via de NKC op te zeggen hebben wij een schriftelijke opzegging nodig. Dit kan via e-mail, een bericht in Mijn Verzekeringen of per brief.

  • Wat zijn prolongatiekosten?

    Voor een goede administratie van je particuliere verzekering maakt onze verzekeringspartner AON kosten. Per polis betaal je per jaar maximaal € 2,04 (inclusief assurantiebelasting). Deze prolongatiekosten worden in rekening gebracht onder andere om:

    • uitgebreide betalingsmogelijkheden aan te kunnen bieden (o.a. bankkosten, automatische herinneringen);
    • (digitale) acceptgiro’s te verwerken;
    • de door wet- en regelgeving voorgeschreven controles uit te voeren.
  • Wanneer betaal je deze kosten?

    Elke keer dat je premie betaalt worden deze kosten in rekening gebracht. Bij een nieuwe polis voor het eerst de tweede keer dat je premie betaalt. Als je de premie in termijnen betaalt, wordt elke termijn een deel van deze kosten in rekening gebracht. Als je bijvoorbeeld iedere maand betaalt, betaal je iedere keer 1/12e deel. De kosten vind je terug op de factuur.

Veelgestelde vragen reisverzekering

Reisverzekering

  • Is er polisdekking als ik tien maanden aaneengesloten op vakantie ga?

    De NKC Doorlopende Reisverzekering biedt dekking voor vakantiereizen met een standaard aaneengesloten duur van 60 dagen. Als je langer op vakantie wilt dan kan dat optioneel ook tot 180 of 360 dagen. Op je polis staat dan dat daarvoor dekking is.

  • Wanneer start de dekking van de Doorlopende Reisverzekering?

    De dekking gaat in op het moment dat je bagage het woonadres verlaat om een bij deze polis verzekerde reis te maken. De dekking eindigt pas op het moment je weer terugkeert op je woonadres.

  • Ik heb al een ziektekostenverzekering. Is de module ongevallen bij mijn reisverzekering dan nodig?

    Een ongevallendekking staat los van een ziektekostenverzekering. Een ongevallenverzekering keert eenmalig een bedrag uit bij overlijden of blijvende invaliditeit* door een ongeval. Een ongevallendekking of ongevallenverzekering is dus altijd aan te raden.

    *) Blijvende invaliditeit betekent dat je niet meer herstelt en voor altijd invalide blijft.

  • Ik heb al een zorgverzekering. Is de module geneeskundige kosten en tandheelkundige hulp dan nodig?

    Stel, je krijgt een botsing met je camper of auto, je maakt een lelijke val op de piste of je krijgt plotseling een blindedarmontsteking tijdens je vakantie. Dan moet je een arts in het buitenland bezoeken. Vaak vergoedt je (aanvullende) zorgverzekering de kosten. Maar je (aanvullende) zorgverzekering verzekert niet alles. Bijvoorbeeld als een arts je medicijnen voorschrijft die niet in Nederland zijn geregistreerd. Niet geregistreerd betekent dat deze medicijnen niet in Nederland verkocht mogen worden. Word je na een ongeval op de piste vervoerd per helikopter of per banaan? Ook dan dekt je zorgverzekering de kosten niet. Als je de module geneeskundige kosten hebt meeverzekerd op je reisverzekering dan vergoedt de NKC deze kosten wel.

    Nog een voordeel: ook de kosten die onder het verplichte eigen risico van je zorgverzekering vallen, zijn volledig gedekt met de module geneeskundige kosten.

  • Ik overnacht in mijn camper maar ik heb niet vooraf geboekt voor de camper/overnachtingplaats. Is er dan dekking?

    Als sprake is van een vakantiereis en je overnacht minimaal een nacht op een camping of camperplaats, dan is er polisdekking.

  • Moet ik altijd aangifte doen van verlies of diefstal van goederen?

    Ja, dat is voor de verzekeraar het bewijs dat je de schade hebt geleden tijdens de verzekerde periode. Aangifte kun je doen bij de plaatselijke politie of indien dat niet gaat bij de (NKC) reisbegeleiding, luchthaven of campingbeheerder.

  • De verzekerde is in het buitenland overleden. Wordt het stoffelijk overschot naar Nederland gerepatrieerd?

    Ja, de SOS Alarmcentrale zorgt er voor dat het stoffelijk overschot zo spoedig mogelijk wordt gerepatrieerd naar Nederland.

  • Ik ga met een gehuurde camper op vakantie. De verhuurder rekent een hoog eigen risico. Is dat verzekerd op de reisverzekering?

    Standaard is daarvoor geen dekking.
    Je kunt bij de NKC het eigen risico van de huurcamper meeverzekeren. Lees hier de specifieke voorwaarden die gelden voor deze dekking.

  • Hoe kan ik mijn reisverzekering bij de NKC opzeggen?

    Om jouw verzekering via de NKC op te zeggen hebben wij een schriftelijke opzegging nodig. Dit kan via e-mail, een bericht in Mijn Verzekeringen of per brief.

  • Wat zijn prolongatiekosten?

    Voor een goede administratie van je particuliere verzekering maakt onze verzekeringspartner AON kosten. Per polis betaal je per jaar maximaal € 2,04 (inclusief assurantiebelasting). Deze prolongatiekosten worden in rekening gebracht onder andere om:

    • uitgebreide betalingsmogelijkheden aan te kunnen bieden (o.a. bankkosten, automatische herinneringen);
    • (digitale) acceptgiro’s te verwerken;
    • de door wet- en regelgeving voorgeschreven controles uit te voeren.
Veelgestelde vragen rechtsbijstandverzekering

Rechtsbijstandverzekering

  • Kan ik direct na afsluiten van de verzekering een beroep doen op de NKC Rechtsbijstandverzekering?

    Ja. Er is natuurlijk geen dekking als je bij het afsluiten van de verzekering of bijsluiten van een module, al kan voorzien dat er iets kan gebeuren dat tot een juridisch geschil kan leiden. Desgewenst kan je worden gevraagd aan te tonen dat je de gebeurtenis niet kon voorzien bij het aangaan van de verzekering dan wel het bijsluiten van een extra dekking. Voor specifiek de module Echtscheidingsmediation geldt dat je geen beroep op de verzekering kan doen als deze module minder dan 3 jaar is meeverzekerd op je verzekering.

  • Hoe snel weet ik of mijn schade is te verhalen?

    De ARAG-medewerker of de advocaat van de NKC Rechtsbijstandverzekering overlegt met je over het plan van aanpak van de zaak. Dit plan van aanpak bevat een analyse van de zaak en zo mogelijk een scenario met de te nemen stappen. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

  • Zijn de kosten die ik maak altijd verzekerd?

    Maak nooit zonder overleg met de rechtsbijstandverzekeraar kosten. Overleg dit altijd eerst met de rechtsbijstandverzekeraar!

  • Ik heb een geschil met mijn meeverzekerde partner. Kan ik een beroep doen op mijn rechtsbijstandverzekering?

    Een medeverzekerde kan alleen met toestemming van de verzekeringsnemer een beroep doen op deze verzekering.

  • Er dreigt een geschil te komen maar dit is nog niet concreet. Kan de rechtsbijstandverzekeraar dan iets voor mij betekenen?

    Ook als er nog geen concreet juridisch geschil is, maar dit wel op korte termijn dreigt te ontstaan, kan de NKC Juridische Helpdesk je bijstaan om het geschil te voorkomen.

  • Hoe kan ik mijn rechtsbijstandverzekering bij de NKC opzeggen?

    Om jouw verzekering via de NKC op te zeggen hebben wij een schriftelijke opzegging nodig. Dit kan via e-mail, een bericht in Mijn Verzekeringen of per brief. Het telefonisch opzeggen van een verzekering is niet mogelijk.

  • Wat zijn prolongatiekosten?

    Voor een goede administratie van je particuliere verzekering maakt onze verzekeringspartner AON kosten. Per polis betaal je per jaar maximaal € 2,04 (inclusief assurantiebelasting). Deze prolongatiekosten worden in rekening gebracht onder andere om:

    • uitgebreide betalingsmogelijkheden aan te kunnen bieden (o.a. bankkosten, automatische herinneringen);
    • (digitale) acceptgiro’s te verwerken;
    • de door wet- en regelgeving voorgeschreven controles uit te voeren.
  • Wanneer betaal je deze kosten?

    Elke keer dat je premie betaalt worden deze kosten in rekening gebracht. Bij een nieuwe polis voor het eerst de tweede keer dat je premie betaalt. Als je de premie in termijnen betaalt, wordt elke termijn een deel van deze kosten in rekening gebracht. Als je bijvoorbeeld iedere maand betaalt, betaal je iedere keer 1/12e deel. De kosten vind je terug op de factuur.

  • Wat zijn poliskosten?

    Bij het afsluiten van een nieuwe auto- of camperverzekering en bij het tussentijds wijzigen en beëindigen van de polis, wordt € 11,13 aan poliskosten in rekening gebracht. Die zijn bijvoorbeeld nodig om een nieuw polisdocument op te maken. Deze kosten zijn eenmalig.

Veelgestelde vragen schade

Schade

  • Hoe kan ik een schade melden?

    Op de pagina Schade lees je meer over het melden van een schade. Je kunt schade schriftelijk melden via Mijn Verzekeringen.

  • Hoeveel schadevrije jaren verlies ik na een niet verhaalbare schade?

    Het verlies van schadevrije jaren wordt bepaald aan de hand van onderstaande tabel. Deze tabel wordt door iedere verzekeraar in Nederland toegepast en houdt in dat je overal en altijd hetzelfde aantal schadevrije jaren verliest na een niet verhaalbare schade. Is er dus een schade gemeld die ten laste van je bonus komt, dan verlies je minimaal vijf schadevrije jaren. Dat loopt op naarmate je meer schadevrije jaren hebt opgebouwd dan vijftien. Voorbeeld: je hebt 13 schadevrije jaren en één schade gemeld die niet te verhalen is. Dan vindt een terugval plaats naar acht schadevrije jaren. Heb je 20 schadevrije jaren en één schade gemeld die niet te verhalen is, dan hou je nog 10 schadevrije jaren over. Het aantal schadevrije jaren kun je terugvinden op je polisblad

    Aantal schadevrije jaren in het volgende verzekeringsjaar. Bij:

    Aantal schadevrije jaren 

    0 gemelde schades 

    1 gemelde schade 

    2 gemelde schades 

    3 of meer gemelde schades 

    >= 16 

    +1 

    10 

    5 

    0 

    15 

    16 

    10 

    5 

    0 

    14 

    15 

    9 

    4 

    -1 

    13 

    14 

    8 

    3 

    -2 

    12 

    13 

    7 

    2 

    -3 

    11 

    12 

    6 

    1 

    -4 

    10 

    11 

    5 

    0 

    -5 

    9 

    10 

    4 

    -1 

    -5 

    8 

    9 

    3 

    -2 

    -5 

    7 

    8 

    2 

    -3 

    -5 

    6 

    7 

    1 

    -4 

    -5 

    5 

    6 

    0 

    -5 

    -5 

    4 

    5 

    -1 

    -5 

    -5 

    3 

    4 

    -2 

    -5 

    -5 

    2 

    3 

    -3 

    -5 

    -5 

    1 

    2 

    -4 

    -5 

    -5 

    0 

    1 

    -5 

    -5 

    -5 

    -1 

    0 

    -5 

    -5 

    -5 

    -2 

    -1 

    -5 

    -5 

    -5 

    -3 

    -2 

    -5 

    -5 

    -5 

    -4 

    -3 

    -5 

    -5 

    -5 

    -5 

    -4 

    -5 

    -5 

    -5 

  • Camper - Bij welke bedrijven kan ik schade aan mijn camper laten herstellen?

    Je kunt schade aan je camper in principe bij ieder bedrijf laten repareren. Laat je de schade repareren bij een bedrijf buiten het netwerk van de NKC Camperschadeservice? Dan geldt een extra eigen risico van 700 euro. Maar ga je naar een bedrijf dat is aangesloten bij de NKC Camperschadeservice, dan betaal je minder eigen risico. Je krijgt dan 175 euro korting op je eigen risico. De NKC werkt voor het schadeherstel samen met enkele ketens van bedrijven. Je kunt rekenen op gedegen expertise en wij houden grip op de kosten. Dat is belangrijk, want de kosten voor schadeherstel zijn medebepalend voor de premie die je betaalt. Dit is de reden dat we per 1 april 2018 een compacter netwerk hanteren. Een aantal bedrijven maakt hierdoor geen deel meer uit van de NKC Camperschadeservice. Check hier welke bedrijven bij jou in de buurt zijn aangesloten. 

  • Camper - Hebben jullie aangesloten camperschadeherstelbedrijven?

    Ja, de NKC werkt samen met een netwerk van gespecialiseerde camperschadeherstelbedrijven. Bekijk hier het overzicht.

  • Camper - Ik heb pech onderweg met de camper. Wat moet ik doen?

    Met een NKC Camperverzekering met Beperkt of Uitgebreid Casco dekking heb je recht op pechhulp indien je niet meer met de camper verder kunt rijden. Heb je alleen een WA-dekking? Neem dan contact op met de organisatie waar je de pechhulp hebt verzekerd.  Sta je met pech in binnen- of buitenland? 

    • Bel bij nood met de SOS Alarmcentrale: +31 20 6 51 51 51. Deze alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar, deskundig in het oplossen van problemen en kan zo nodig direct actie ondernemen. De medewerkers staan je in het Nederlands te woord. Dit nummer staat ook op de groene kaart. 
    • Er wordt bekeken of de camper kan worden gemaakt. Wanneer reparatie binnen enkele werkdagen niet lukt, dan wordt de camper teruggebracht naar Nederland. De SOS Alarmcentrale vertelt je meer over eventueel vervangend vervoer.
  • Camper - Ik heb ruitschade. Dit kan bijvoorbeeld zijn gebeurd door een opvliegend steentje van het wegdek. Wat moet ik doen?

    Heb je ruitschade? Bel dan met 123RUIT.nl 088-1850515 of Glasgarage 0800-1246 of Camperglas 0800-2267374. 
    Wanneer jouw camper (beperkt) casco verzekerd is, heb je bij reparatie door deze ruitherstelbedrijven geen eigen risico. En bij vervanging wordt een eventueel eigen risico verlaagd met 150 euro. Bij reparatie of vervanging van de ruit door een ander herstelbedrijf wordt het eigen risico niet verlaagd maar wordt het eigen risico met 150 euro verhoogd. 

    Ben je onderweg? De telefoonnummers van de bedrijven zijn ook terug te vinden op de groene kaart.

  • Camper - Mijn camper is gestolen. Wat nu?

    Als je camper is gestolen, is het belangrijk snel actie te ondernemen. 

    • Meld de diefstal zo spoedig mogelijk bij het Aangifteloket Gestolen Voertuigen. Zij zijn 7 dagen per week van 07.00 uur tot 23.00 uur bereikbaar op +31 (0)88-0087444. Meld het ook als je niet tegen diefstal bent verzekerd. Door het te melden, wordt de kans op het terugvinden van de camper vergroot. Houd het kentekenbewijs en de verzekeringspapieren bij de hand.
    • Doe aangifte bij de politie in de plaats waar het voertuig is gestolen. In het buitenland doe je eerst aangifte bij de lokale politie. Daarna doe je aangifte in de eigen woonplaats. 
    • Bel de verzekeringsmaatschappij. Houd de verzekeringspapieren bij de hand.
  • Personenauto - Bij welke bedrijven kan ik schade aan mijn personenauto laten herstellen?

    Bekijk welke bedrijven er bij jou in de buurt zijn aangesloten bij de NKC Personenautoschadeservice. 

    Bij herstel van schade door een aangesloten schadeherstelbedrijf bij het NKC Schadeservice wordt het eigen risico met 130 euro verminderd. Bij herstel van schade door een niet aangesloten herstelbedrijf geldt het eigen risico van 130 euro. 

    * Uiteraard alleen van toepassing als je hiervoor bent verzekerd. Controleer vooraf de polis en polisvoorwaarden in Mijn Verzekeringen

  • Personenauto - Ik heb pech in het buitenland. Helpt de alarmcentrale mij dan verder?

    Ja. Mocht je niet meer verder kunnen rijden, neem dan direct contact op met SOS International op telefoonnummer 0031 (0)206515151. De NKC Personenautoverzekering biedt standaard een uitgebreide pechhulpverlening in het buitenland. De hulpverlening wordt uitgevoerd door SOS International alarmcentrale. Deze is dag en nacht bereikbaar. Hiermee ben je verzekerd voor o.a. reparatiekosten langs de weg, sleep- en bergingskosten, repatriëring, kosten van toezending onderdelen en 30 dagen vervangend vervoer. In geval van ongeval in binnen- of buitenland word je altijd geholpen door SOS International alarmcentrale.

  • Reisverzekering - Spoedeisende hulp nodig?

    Als je de NKC Reisverzekering hebt, bel dan met de SOS Alarmcentrale: +31 20 6 51 51 51 wanneer je spoedeisende hulp nodig hebt in het buitenland.  
    Zij informeren, adviseren en begeleiden je verder en zorgen voor repatriëring naar huis als dat nodig is. De medewerkers spreken meerdere talen. 

Veelgestelde vragen service

Service

  • Kan ik bij de NKC terecht voor advies over camperen?

    Op nkc.nl wordt over veel verschillende onderwerpen advies gegeven. Zo vind je er onder meer informatie over de schorsingsperiode, APK en motorrijtuigenbelasting. Maar ook veel technische en juridische informatie. 

    Bekijk de verschillende onderwerpen:

  • Wanneer kun je een beroep doen op de Juridische helpdesk?

    NKC-leden die een juridische vraag of een juridisch conflict op campergebied hebben, kunnen voor juridisch advies terecht bij de NKC Juridische Helpdesk. Heb je een rechtsbijstandsverzekering via de NKC? Dan kun je beter contact opnemen met ARAG op het nummer 033-4342342.

Veelgestelde vragen magazine Kampeerauto

Magazine Kampeerauto

  • Kan ik het magazine digitaal lezen?

    Het magazine is voor leden digitaal te lezen op de website. Je kan het magazine ook lezen met je smartphone of een tablet via de NKC-magazine app.

  • Hoe krijg ik toegang tot Kampeerauto op mijn laptop/PC?

    Klik op één van de covers en log in met je NKC-account. Dit is het account dat je ook gebruikt om in te loggen op bijvoorbeeld Mijn NKC, op nkc.nl of om in te loggen op Campercontact, met je e-mailadres als gebruikersnaam en je persoonlijke wachtwoord. We maken het zo eenvoudig mogelijk, jouw account is op vrijwel alle NKC-platformen te gebruiken. 

    Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en maak een nieuw wachtwoord aan. Let op – dit wachtwoord geldt dan direct ook voor het inloggen op nkc.nl en Campercontact.  

     

  • Waar kan ik de app vinden?

    De app voor Kampeerauto op je smartphone of tablet is te vinden in App Store en in Google Play. Deze is gratis te downloaden.
  • Hoe ontgrendel ik de app?

    Om Kampeerauto te kunnen downloaden moet je inloggen met lidnummer en postcode. De postcode dien je zonder spatie en met hoofdletters in te typen.

  • Waar vind ik mijn lidmaatschapsnummer?

    Dat staat op de lidmaatschapskaart.

  • Hoe vaak kan ik de app ontgrendelen?

    De app kun je met dezelfde inloggegevens op vijf verschillende apparaten ontgrendelen.

  • Werkt de app ook offline?

    Nee. Om Kampeerauto te kunnen lezen, moet je het magazine eerst downloaden. Daarvoor heb je een internetverbinding nodig. Eenmaal gedownload, kun je het tijdschrift offline lezen.

  • Ik ben net lid geworden, kan ik direct Kampeerauto via de app lezen?

    Ja dat kan. Log in met je NKC-account. Dit is het account dat je ook gebruikt om in te loggen op bijvoorbeeld Mijn NKC, op nkc.nl of om in te loggen op Campercontact, met je e-mailadres als gebruikersnaam en je persoonlijke wachtwoord. We maken het zo eenvoudig mogelijk, jouw account is op vrijwel alle NKC-platformen te gebruiken. 

    Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en maak een nieuw wachtwoord aan. Let op – dit wachtwoord geldt dan direct ook voor het inloggen op nkc.nl en Campercontact.

Veelgestelde vragen academy & evenementen

Evenementen

  • Ik heb onlangs geboekt, maar ik heb geen bevestiging ontvangen. Is mijn boeking goed gegaan?

    Indien je de boeking volledig hebt kunnen afronden, is de boeking goed gegaan. De bevestiging van de boeking is verstuurd naar het e-mailadres zoals je hebt aangegeven in de boeking. Mocht je de e-mail niet in je inbox terugvinden, check dan de spambox / ongewenste e-mail box, wellicht is de bevestiging daarin terechtgekomen.

  • Het evenement van mijn keuze is volgeboekt. Wat nu?

    Wanneer een evenement is volgeboekt, kun je je aanmelden voor de interesselijst. De interesselijst verplicht je tot niets. Komt er een plek vrij, dan worden alle geïnteresseerden op de lijst per e-mail op de hoogte gesteld. De beschikbare plaats wordt weer online aangeboden en eenieder is vrij deze te boeken via onze website. Houd dus je e-mail goed in de gaten en wees er snel bij.

  • Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

    Vul ons contactformulier in met daarin de naam van het evenement, het nummer plus de reden van annulering. Nadat je boeking is geannuleerd, ontvang je een annuleringsbevestiging plus -nota. Deze documenten kun je gebruiken om de annuleringskosten bij je verzekeraar te claimen, mits de reden onder de voorwaarden valt. Klik hier voor de Algemene Voorwaarden.

  • Ik wil een boeking maken voor een evenement, maar ga zelf niet mee. Kan dat?

    Omdat het NKC-lidmaatschap op jouw naam staat, sta jij altijd als ‘hoofdboeker’ in de boeking. Maak de boeking af en vul de gegevens in van de personen die het evenement gaan bezoeken. Vermeld in het notitieveld dat jijzelf niet aanwezig zult zijn. De deelnemerskosten worden hierop aangepast.

  • Waar vind ik informatie over mijn boekingen?

    Direct na boeking ontvang je een bevestiging per e-mail met daarin alle boekingsgegevens. Wanneer je lid bent, kun je deze boekingsgegevens ook via Mijn NKC inzien. Onder ‘Mijn Evenementen’ staan al je inschrijvingen.

  • Wat moet ik doen als ik iets wil wijzigen in mijn boeking?

    Wijzigingen kun je doorgeven via ons contactformulier. De boeking wordt dan aangepast en je ontvangt hierover per e-mail een bevestiging. 

  • Wat gebeurt er met mijn boeking als de NKC besluit een evenement te annuleren?

    Het kan gebeuren dat de NKC moet besluiten een evenement te annuleren. Bijvoorbeeld door het achterblijven van de boekingen, het uitvallen van het organisatieteam of vanwege maatregelen rondom de coronapandemie.

    Heb je een boeking gemaakt voor een dergelijk evenement, dan word je altijd per mail geïnformeerd. Je boeking wordt kosteloos geannuleerd. Zijn de deelnemerskosten al geïncasseerd, dan worden deze teruggestort.  

    Staat ditzelfde evenement volgend jaar opnieuw op ons programma, dan moet je zelf opnieuw online boeken. Je geannuleerde boeking wordt dus niet door ons omgezet.

  • Waar vind ik de evenementen op deze website?

    Onder Academy & Events vind je al onze evenementen. Gebruik bij het zoeken de filtermogelijkheden.

  • Waarom zijn bepaalde evenementen voor 2021 al volgeboekt of is er nog maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar?

    Dit heeft te maken met het grote aantal evenementen dat afgelopen jaar vanwege corona moest worden afgeblazen. Besloten is om de deelnemers aan deze evenementen als eerste te informeren over het moment waarop hetzelfde evenement in 2021 te boeken is. We vertrouwen op je begrip hiervoor.

  • Wat verstaat de NKC onder Academy?

    Hieronder vallen evenementen met als thema ‘leren & informeren’, zoals bijvoorbeeld rijvaardigheidstrainingen, introductieweekenden en fabrieksbezoeken.

Veelgestelde vragen reizen en routes

Reizen

  • Waar vind ik het actuele reisaanbod?

    Het reisaanbod van NKC groepsreizen met uitgebreide informatie kun je hier vinden en boeken. Heb je interesse in camperroutes, groepsreizen of maatwerkreizen van de NKC? Bekijk dan ons aanbod op de website of blijf op de hoogte van nieuwe reizen via de nieuwsbrief van NKC Reizen.

  • Vanaf wanneer kan ik het reisaanbod 2022 boeken?

    Vanaf 12-16 juli 2021 is het mogelijk om de NKC-winterreizen voor 2022 te boeken, vanaf 6-9 september 2021 zijn de overige reizen te boeken. De exacte data worden via de ledennieuwsbrief, nieuwsbrief reizen en via de website gecommuniceerd. Nog niet geabonneerd op de nieuwsbrief van NKC Reizen? Schrijf je dan in en blijf op de hoogte.

  • Hoe ziet een NKC-groepsreis er in coronatijd uit?

    Het blijft genieten tijdens een NKC-groepsreis, ook in coronatijd. Hier vind je meer informatie over de extra maatregelen die NKC Reizen hiervoor heeft getroffen, zodat je met een gerust hart op reis kunt.

  • Is het mogelijk om aan een NKC-groepsreis deel te nemen met een huurcamper?

    Ja, dit is mogelijk. Indien je graag met een huurcamper een groepsreis maakt, ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van een veilige camper en eventuele verzekeringen. Uiterlijk acht weken vertrek moeten de campergegevens (zoals kenteken en afmetingen) bij NKC Reizen bekend zijn.

  • Hoe boek ik online een NKC-groepsreis?

    Het boeken van een groepsreis is een exact klusje waarbij het maken van fouten niet handig is. Voor het online boeken van een NKC-reis is er daarom de handige stap-voor-stap uitleg. Met deze uitleg gaat het zeker goed.

  • De reis van mijn keuze is volgeboekt. Kan ik op een reservelijst?

    Wanneer een reis vol zit, is het mogelijk je aan te melden voor de interesselijst. De interesselijst verplicht je tot niets. Komt er een plek vrij, dan worden alle geïnteresseerden op de lijst per e-mail op de hoogte gesteld. De beschikbare plaats wordt weer online aangeboden en eenieder is vrij deze te boeken via onze website volgens het principe ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’. Wil je graag mee op de betreffende reis, houd dan je e-mail goed in de gaten en wees er snel bij wanneer er een plek vrijkomt.

    Aanmelden voor de interesselijst van een specifieke groepsreis is heel eenvoudig:

    • Ga op nkc.nl naar de betreffende reis.
    • Klik op ‘Volgeboekt, Tip mij’ 
    • Vul je e-mailadres in  

    Na het invullen van je e-mailadres ontvang je geen ontvangstbevestiging per e-mail, maar zie je alleen een bevestiging op het scherm.  

    • Zodra er een plek vrijkomt op de reis, ontvangt iedereen die op de lijst staat een e-mailbericht.  
    • Bij vragen kun je contact opnemen met de NKC via ons contactformulier of 033 - 467 70 70. 
  • Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

    Stuur een bericht via ons contactformulier met daarin het reisnummer en de reden van annulering. Nadat je boeking is geannuleerd, ontvang je een annuleringsbevestiging en (credit)nota. Deze documenten kun je gebruiken om de annuleringskosten bij je verzekeraar te claimen, mits de reden onder de voorwaarden valt. Bekijk hier de Algemene Voorwaarden van de NKC Camperreizen.

  • Hoe weet ik dat ik heb geboekt?

    Als je de boeking hebt doorlopen, zie je op je scherm de bevestiging van de boeking. Bovendien krijg je binnen enkele minuten een bevestiging via e-mail. Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, controleer dan je postvak met ongewenste e-mail of spam. Je boeking is ook terug te vinden via ‘Mijn NKC’. 

  • Hoe kan ik wijzigingen van gegevens doorgeven?

    Wijzigingen van gegevens kunnen tot zes weken voor vertrek zonder wijzigingskosten worden doorgegeven; de daaraan verbonden (soms hoge) kosten van de toeleverancier (zoals bijvoorbeeld een ferry- of luchtvaartmaatschappij) zullen wel worden doorberekend aan de hoofdboeker. Daarnaast zijn aan wijziging van gegevens binnen zes weken voor vertrek wijzigingskosten verbonden van € 25,- per wijziging. Voor wijzigingen kun je contact opnemen via ons contactformulier.

  • Wat is een NKC-maatwerkreis?

    Een maatwerkreis is een individuele reis naar een intercontinentale bestemming, waarbij alle onderdelen van het reisschema uniek zijn. Jij bepaalt de bestemming, lengte, reisdata en inhoud van deze camperreis. Samen met camperreisexperts stel je aan de hand van je persoonlijke wensen en budget jouw droomreis samen, die zij deels of volledig voor je kunnen regelen. Voor deze maatwerkreizen werkt de NKC samen met DreamTravels, die de reis organiseert en uitvoert. Als NKC-lid krijg je diverse voordelen, afhankelijk van de keuzes die je maakt. Meer informatie over maatwerkreizen lees je hier. Contact opnemen met DreamTravels kan via e-mail [email protected] of via 020- 2152004.

Veelgestelde vragen privacy

Privacy

  • Wat is de AVG? Is dat hetzelfde als de WBP?

    Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt dan niet meer.
    De AVG zorgt onder meer voor:

    • versterking en uitbreiding van privacyrechten;
    • meer verantwoordelijkheden voor organisaties;
    • dezelfde, stevige bevoegdheden voor alle Europese privacytoezichthouders, zoals de bevoegdheid om boetes tot 20 miljoen euro op te leggen.

    Op de website van de Nederlandse toezichthouder, Autoriteit Persoonsgegevens, lees je nog meer over de AVG.

  • Welke rechten heb ik als consument bij de NKC als het om persoonsgegevens gaat?

    Als consument heb je bij de NKC alle door de wet (AVG) toegekende rechten inzake persoonsgegevens. Dat zijn onder meer het recht op inzage in de verwerking van persoonsgegevens en het recht op het overdragen van gegevens aan een andere partij. Alle rechten op een rij vind je terug in het privacybeleid.

  • Wat zijn persoonsgegevens?

    Persoonsgegevens zijn alle soorten informatie over personen waarmee zij geïdentificeerd kunnen worden. Voorbeelden zijn naam- en adresgegevens, e-mail- en IP-adressen en pasfoto’s.

    Daarnaast onderscheidt de wet bijzondere persoonsgegevens, zoals informatie over gezondheid. Dit is informatie die iemands privacy ernstig kan beïnvloeden. Daarom mag deze informatie alleen onder strenge voorwaarden worden verwerkt.

  • Waarom verzamelt de NKC (mijn) persoonsgegevens?

    De NKC verzamelt, met toestemming, enkel die gegevens die nodig zijn ter uitvoering van haar diensten, zoals het lidmaatschap of een verzekering. Bijvoorbeeld een adres voor het toezenden van het blad Kampeerauto, mailadres om de nieuwsbrief te kunnen versturen of gegevens van je camper wanneer je bij de NKC een verzekering daarvoor afsluit. In Mijn NKC en Mijn Verzekering zie je welke gegevens de NKC van je heeft. Daar kun je zelf deze gegevens aanpassen.

  • Welke persoonsgegevens heeft de NKC van mij?

    De NKC vraagt in de regel de gegevens die nodig zijn om de service van de producten die zij aanbiedt aan je te kunnen leveren. Denk bijvoorbeeld aan een adres dat nodig is voor toezending van het blad Kampeerauto. Je kunt op Mijn NKC en indien je een verzekering hebt bij de NKC op Mijn Verzekering zien welke gegevens de NKC van je heeft. Je kunt daar ook gegevens aanpassen.

  • Waar kan ik zien welke gegevens de NKC van mij heeft?

    Je kunt die terugvinden in Mijn NKC en indien je een verzekering bij de NKC hebt afgesloten ook in Mijn Verzekeringen. Overige gegevens kun je inzien door een verzoek te sturen naar [email protected]

  • Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?

    In Mijn NKC en indien je verzekerd bent bij de NKC in Mijn Verzekeringen kun je jouw gegevens aanpassen. 

  • Waar en hoe kan ik mijn gegevens verwijderen?

    Je kunt sommige gegevens zelf verwijderen in Mijn NKC en Mijn Verzekeringen, voor andere gegevens dien je dit aan te vragen via [email protected] Het kan zijn dat de NKC bepaalde gegevens niet kan of mag verwijderen vanwege wettelijke bepalingen. Uiteraard stelt de NKC je daarvan op de hoogte. Wanneer je een verzoek of vraag richt aan [email protected] krijg je altijd binnen een maand antwoord.

  • Deelt de NKC persoonsgegevens met derden?

    De NKC deelt soms gegevens met derden, partners of samenwerkende partijen. Dit om het lidmaatschap en de producten en service die daarbij horen mogelijk te maken. Zo delen we je adres met de verzender van het blad Kampeerauto. Met elke partij waar gegevens mee gedeeld worden zijn overeenkomsten opgesteld die onder meer het doel van het delen bevatten. De andere partij mag nooit iets anders met de gegevens doen dan waartoe de NKC machtigt; het uitvoeren van een dienst binnen het lidmaatschap. De NKC verkoopt gegevens nooit aan een (commerciële) partij.

  • Verkoopt de NKC mijn data/gegevens?

    De NKC verkoopt nooit persoonsgegevens en zal dit in de toekomst ook nooit doen.

Veelgestelde vragen Campercontact

Campercontact

  • Waar vind ik de veelgestelde vragen voor Campercontact?

    Op www.campercontact.com vind je de antwoorden op de veelgestelde vragen. 

  • Ben jij NKC-lid en wil je POI-bestanden voor je navigatiesysteem downloaden? Log dan in via Mijn NKC en bezoek dan deze pagina. Niet-leden kunnen de POI-downloads kopen via deze shop.

Zoek op onderwerp

Direct contact met de NKC

Kies je onderwerp

Lidmaatschap

033 - 467 70 70

Telefonisch bereikbaar:
Ma t/m vr van 09.00 - 17.00 uur. 

Verzekeren

033 - 467 70 80

Telefonisch bereikbaar:
Ma t/m vr van 08.30 - 17.00 uur.

SOS-alarmcentrale
Heb je spoedeisend hulp nodig in het buitenland en heb je de NKC Reisverzekering? Bel dan 020 651 51 51.

Live chat
Gebruik de chatbox rechts onder op de verzekeringspagina. 

Advies campertechniek & -regelgeving

033 - 467 70 77

Telefonisch bereikbaar:
Ma t/m vr van 09.00 - 17.00 uur.

Juridische helpdesk

033-4342986

Telefonisch bereikbaar:
Ma t/m vr van 8.00 tot 18.00 uur.

WhatsApp: 06-40812214

Specifieke vragen of kwesties kun je ook per e-mail voorleggen: [email protected] (vergeet niet je telefoonnummer te vermelden). Je krijgt binnen twee werkdagen antwoord.

Academy en Evenementen

033 467 70 87

Telefonisch bereikbaar:
M
a t/m vr van 9.00 - 17.00 uur. 

Reizen

033 - 467 70 75

Telefonisch bereikbaar:
M
a t/m vr van 9.00 - 17.00 uur. 

Contact buiten openingstijden

Staat je vraag er niet tussen? Vul dan ons contactformulier in.

NKC gegevens

NKC kantoor

Postadres
Postbus 424
3760 AK Soest

Btw-nummer
NL00.73.55.397.B01

KVK-nummer
40119174

Bankgegevens

NKC
Onder meer voor betalingen lidmaatschap en webwinkel:

IBAN: NL27INGB0003704837
BIC: INGBNL2A

NKC-Verzekeringen
Uitsluitend voor verzekeringspremies:

AON NL81RABO0102689490 

Klacht melden

Heb je een klacht over een onderdeel van onze dienstverlening, een kantoormedewerker of een vrijwilliger? Dan kun je die bij ons melden. Gebruik voor reguliere vragen/opmerkingen bovenstaand contactformulier.

Bekijk hier eerst de klachtenprocedure voordat je een klacht indient. Via dit formulier kun je je klacht bij ons melden.