Schade


Schade is altijd vervelend en komt nooit gelegen. Met een verzekering van de NKC kun je gelukkig rekenen op een goede dekking. Lees wat je moet doen bij schade, pech of juridische vragen.

Schade aan je camper of auto

Tijdens een ongeval of pech onderweg:

  1. Heb je een NKC Camperverzekering of Autoverzekering, bel bij nood dan met de SOS Alarmcentrale: (+31)20 6 51 51 51. Deze is 24 uur per dag bereikbaar, deskundig in het oplossen van problemen en kan zo nodig direct actie ondernemen.
  2. Vul samen met de tegenpartij de voorzijde van het schadeformulier in. Vul alle relevante velden in en maak een heldere schets van de situatie. Heeft de tegenpartij een voor jou buitenlands schadeformulier? Hou dan je eigen formulier ernaast. Ze zijn namelijk gelijk. 
  3. Zorg ervoor dat beide partijen het schadeformulier ondertekenen en laat je niet verleiden tot het doen van uitspraken over de schuldvraag. Dit bepaalt de verzekeraar.
  4. Wil je achteraf toch nog iets wijzigen? Doe dit dan in een apart schrijven. Ben je het niet eens met wat op het formulier staat? Teken dan niet of vermeld dat je onder protest hebt getekend.

NKC Schadeservice

Laat je schade herstellen bij een bedrijf dat is aangesloten bij de NKC Schadeservice. Dan ben je zeker van zeer goede kwaliteit en deskundigheid. Uiteraard met de beste service en garantie.

Bekijk de NKC Schadeservicebedrijven voor de camper en voor de auto.

Ruitschade

Heb je een camperverzekering bij de NKC, maak bij ruitschade dan snel een afspraak bij Carglass, Camperglass of  Autotaalglas. Laat je de ruit vervangen, dan vermindert je standaard eigen risico met maar liefst € 175,- Is de ruit te herstellen volgens de zogenaamde harsinjectie-methode, dan is dit zelfs gratis. Laat je de ruit bij een ander bedrijf repareren of vervangen? Dan geldt een extra eigen risico van € 150,- bovenop het standaard eigen risico van € 250,-.

Met een NKC Autoverzekering ga je met ruitschade ook naar Carglass of naar Autotaalglas. Je standaard eigen risico wordt met maar liefst € 65,- verminderd bij vervanging van je ruit! Wordt de ruit hersteld volgens de zogenaamde harsinjectie-methode, dan kost het je niets.

Naderhand:

  • Vul de achterkant van het formulier in, onderteken deze kant en stuur het schadeformulier zo spoedig mogelijk naar de NKC.
  • Ben je nog in het buitenland en blijf je daar nog enkele weken? Meld de schade dan alvast via

Schade claimen bij reisverzekering

Spoedeisende hulp nodig?

  1. Zorg zelf eerst direct voor medische hulp. Tip: neem je medisch paspoort mee op reis.
  2. Heb je een NKC Reisverzekering, bel bij schade dan met de SOS Alarmcentrale: (+31)20- 6 51 51 51. Zij informeren, adviseren en begeleiden je verder en zorgen voor repatriëring naar huis als dat nodig is.

Niet spoedeisende schades:

  • Meld schades die niet spoedeisend zijn zo spoedig mogelijk via het schadeformulier en stuur relevante papieren zoals bonnetjes of verklaringen mee. Iets verloren of gestolen? Doe dan ter plekke aangifte bij de politie en stuur het aangiftebewijs mee.
  • Ben je nog in het buitenland en blijf je daar nog enkele weken? Meld de schade dan alvast via

Annulering van je reis

Als je de vakantie moet annuleren voor aanvang of tijdens de vakantie, dan kun je deze schade melden (stuur de relevante papieren mee) via

Rechtsbijstand nodig?

  • Heb je een juridische vraag of een juridisch conflict? Dan kun je als NKC-lid voor juridisch advies op campergebied onbeperkt terecht bij de NKC Juridische Helpdesk: 033-4342986 of juridischehelpdesk@nkc.nl (vermeld je telefoonnummer). Binnen twee werkdagen krijg je antwoord.
  • Heb je een NKC Rechtsbijstandverzekering en het juridisch conflict dient een verdere opvolging te hebben, dan zorgt onze Juridische Helpdesk direct voor een melding bij de rechtsbijstandverzekeraar.