Schade melden camper


Vervelend dat je schade hebt. Wij helpen je graag! Schade komt nooit gelegen. Met een camperverzekering van de NKC kun je gelukkig rekenen op goede hulp bij schade. *

NKC Verzekeringen werkt samen met One Underwriting. Dit is de partij die de bevoegdheid heeft om jouw schademelding in behandeling te nemen. Je kunt te maken hebben met vier verschillende schades:

  1. Een schade melden waarbij een andere partij betrokken is geweest.
  2. Schade melden bij ongeval waarbij geen andere partij is betrokken. Je bent bijvoorbeeld tegen een paaltje opgereden. 
  3. Ruitschade. Dit kan bijvoorbeeld zijn gebeurd door een opvliegend steentje van het wegdek.
  4. Mijn camper is gestolen. Wat nu?

* Uiteraard alleen van toepassing als je hiervoor bent verzekerd. Controleer vooraf de polis en polisvoorwaarden in Mijn Verzekeringen.

1. Een schade melden waarbij een andere partij  betrokken is geweest

Bijvoorbeeld een aanrijding met een andere camper of auto.

Kan je niet meer verder rijden?
Neem dan contact op met de SOS Alarmcentrale: 020-6515151. Deze alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar, deskundig in het oplossen van problemen en kan zo nodig direct actie ondernemen.

Er wordt bekeken of de camper met een noodreparatie weer rijklaar gemaakt kan worden. Wanneer een noodreparatie binnen enkele werkdagen niet lukt, dan wordt bekeken of de camper teruggebracht wordt naar Nederland. De SOS Alarmcentrale vertelt je meer over eventueel vervangend vervoer.

Vul het schadeformulier in
Vul samen met de tegenpartij de voorzijde van het Europees schadeformulier in. Vul alle relevante velden in en maak zo goed mogelijk een schets van de situatie. Maak indien mogelijk foto’s van de situatie.

Zorg ervoor dat beide partijen het schadeformulier ondertekenen. Ben je het niet eens met iets op het formulier? Laat dit gelijk weten door dit in te vullen bij opmerkingen. Dit veld vind je aan de voorzijde van het formulier. 

Nadat alles is ingevuld, inclusief handtekeningen, splits je het originele formulier in tweeën. Zo hebben beide partijen een eigen exemplaar. Heb je een geprinte versie? Dan vul je het schadeformulier twee keer in.

Let op: Achteraf kunnen geen wijzigingen meer worden doorgevoerd. Zet dus pas een handtekening als je het volledig eens bent met wat er op het formulier is ingevuld!

Tip! Heeft de tegenpartij een schadeformulier in een taal die je niet begrijpt? Hou dan je eigen formulier ernaast om het op die manier te vertalen. De formulieren zijn in alle landen hetzelfde ingedeeld.

Naderhand:
Thuis of op een camperplaats kun je de achterkant van het schadeformulier invullen.Vul de achterkant van het formulier in, onderteken ook deze kant en stuur het schadeformulier zo spoedig mogelijk naar:

NKC Verzekeringen, Postbus 59, 2200 AB Noordwijk of
per e-mail naar schade@nkcverzekeringen.nl.

Ben je nog in het buitenland en blijf je daar nog enkele weken? Meld de schade dan wel alvast via Mijn Verzekeringen of via e-mail op schade@nkcverzekeringen.nl.

2. Schade melden bij ongeval waarbij geen andere partij is betrokken. Je bent bijvoorbeeld tegen een paaltje opgereden.

Hier valt bijvoorbeeld ook hagel- en inbraakschade onder.

Als je schade hebt waar geen andere partij bij betrokken is, meld je de schade via 
Mijn Verzekeringen. Doe dit zo snel mogelijk nadat je de schade hebt opgelopen.
Mijn Verzekeringen is online 24 uur per dag bereikbaar.

Heb je schade waardoor je niet verder kunt rijden? Neem dan contact op met de SOS Alarmcentrale: 020-6515151.

3. Ruitschade. Dit kan bijvoorbeeld zijn gebeurd door een opvliegend steentje van het wegdek.

Met de NKC Camperverzekering maak je bij ruitschade snel een afspraak bij Carglass, Camperglass of Autotaalglas. Laat je de ruit vervangen, dan vermindert je standaard eigen risico met maar liefst 150 euro.
Is de ruit te herstellen volgens de zogenaamde harsinjectie-methode? Dan is dit zelfs gratis. Laat je de ruit bij een ander bedrijf dan de drie genoemde bedrijven repareren of vervangen?
Dan geldt een extra eigen risico van 150 euro bovenop het standaard eigen risico van  300 euro.

Ben je onderweg? De telefoonnummers van de bedrijven zijn ook terug te vinden op de groene kaart.

4. Mijn camper is gestolen. Wat nu?

Als je camper is gestolen, is het belangrijk snel actie te ondernemen.

  • Meld de diefstal zo spoedig mogelijk bij het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar op +31 (0)71-36 41 777. Meld het ook als je niet tegen diefstal bent verzekerd. Door het te melden, wordt de kans op het terugvinden van de camper vergroot. Houd het kentekenbewijs en de verzekeringspapieren bij de hand.
  • Doe aangifte bij de politie in de plaats waar het voertuig is gestolen. In het buitenland doe je eerst aangifte bij de lokale politie. Daarna doe je aangifte in de eigen woonplaats.
  • Bel de verzekeringsmaatschappij. Houd de verzekeringspapieren bij de hand.