*Je kunt alleen een premieberekening maken in jouw Mijn Omgeving en wanneer je al een account hebt.
Hoe sluit je de NKC Autoverzekering af?
1. Log in op "Mijn Omgeving"
2. Klik op "Verzekering afsluiten"
3. Kies dan voor autoverzekering
4. Maak vervolgens een premieberekening
5. Sluit vervolgens af
Autoverzekering voor camperaars
De NKC Autoverzekering is speciaal afgestemd op de camperaar. Vaak wordt de auto door camperaars minder frequent gebruikt dan door andere automobilisten. De NKC Autoverzekering houdt daar rekening mee en is er dan ook speciaal voor de camperaars met een NKC Camperverzekering. Daarnaast is er een aantrekkelijk no-claimkorting tot wel 75% die je kan ontvangen op de basispremie! Bereken nu je premie in twee minuten.
Autoverzekeringen vergelijken
Wat zijn de verschillen tussen de autoverzekering van de NKC en die van andere aanbieders? Bekijk hieronder onze vergelijker. (Gegevens per 16 september 2022)

Nieuwe auto?
Heb je een nieuwe auto dan is deze de eerste twee jaar tegen volledige nieuwwaarde verzekerd mits de nieuwwaarde minder is dan € 80.000.

Tweedehands auto?
Een tweedehands auto is de eerste twee jaar voor aanschafwaarde verzekerd, mits de oorspronkelijke nieuwwaarde minder is dan € 80.000.

Auto gestolen?
Wanneer jouw auto wordt gestolen, heb je de keuze uit vervangend vervoer of een vergoeding van € 30 per dag met een max. van 30 dagen.
Kies de dekking die bij je past
Je kiest zelf wat je wel en niet wil verzekeren. Je hebt de keuze uit de volgende dekkingen:
- WA (Wettelijke Aansprakelijkheid): voor schade aan anderen
- WA + Beperkt Casco: ook schade aan je eigen auto door brand, diefstal, storm en ruitbreuk
- WA + Uitgebreid Casco (All risk): ook aanrijdingsschade aan je eigen auto
NKC Autoschadeservice
NKC werkt samen met het autoschadeherstelnetwerk van Aon Schade Service. Zo krijg je gegarandeerd uitstekend herstel en goede service. En ook met vele NKC-voordelen zoals: vermindering van het volledige standaard eigen risico van € 130 en je auto wordt (als je dit wil) gratis opgehaald van en gebracht naar een locatie naar keuze.
Pechhulp onderweg
De autoverzekering is inclusief 24-uurspechhulp in het buitenland. Heb je pech? Bel dan naar SOS International
088-98 00 420. Sla dit nummer op in je telefoon en je kan het nummer terugvinden op je Internationale motorrijtuigenverzekeringskaart (IMV) .
Sta je met pech in Nederland? Neem dan contact op met partij waarbij jouw pechhulp geregeld is.
Heb je een beschadigde ruit?
Laat het repareren door Carglass of Autotaalglas en profiteer van een speciale regeling:
- Gratis reparatie van sterretjes door middel van harsinjectie (geen eigen risico van 130 euro)
- Bij vervanging van de ruit geldt een korting van 65 euro op het eigen risico. Het standaard eigen risico is 130 euro, dus blijft er slechts 65 euro aan kosten over.

Mijn Verzekeringen
Via Mijn Verzekeringen kun je online – altijd en overal - je polis-, schade-, factuur- en persoonlijke gegevens inzien. Daarnaast kun je zeer gemakkelijk online gegevens wijzigen of een schade melden.

Premie berekenen en afsluiten
Veelgestelde vragen
-
Kan ik de verzekering ook aanvragen via de website?
Als je een verzekering wilt aanvragen op de website dan doe je dat via "Mijn Omgeving". Log eerst in en kies vervolgens voor "verzekering afsluiten". Kies dan voor "autoverzekering" en maak vervolgens een premieberekening. Daarna kun je je verzekering afsluiten.
-
Ik heb pech in het buitenland. Helpt de alarmcentrale mij dan verder?
Ja. Mocht je niet meer verder kunnen rijden, neem dan direct contact op met SOS International op telefoonnummer 088-98 00 420. De NKC Personenautoverzekering biedt standaard een uitgebreide pechhulpverlening in het buitenland. De hulpverlening wordt uitgevoerd door SOS International alarmcentrale. Deze is dag en nacht bereikbaar. Hiermee ben je verzekerd voor o.a. reparatiekosten langs de weg, sleep- en bergingskosten, repatriëring, kosten van toezending onderdelen en 30 dagen vervangend vervoer. In geval van ongeval in binnen- of buitenland word je altijd geholpen door SOS International alarmcentrale.
-
Wat houdt de 2 jaar nieuwwaarderegeling in?
Heb je een nieuwe personenauto? Dan is deze twee jaar tegen volledige nieuwwaarde verzekerd (tot maximaal 110% van de verzekerde waarde), mits de nieuwwaarde minder is dan € 80.000,-. -
Waar kan ik de meldcode vinden?
De meldcode van je personenauto staat op het kentekenbewijs. Het zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer.
-
Ontvang ik dezelfde no-claim korting als bij mijn huidige autoverzekering?
Nee, de korting wordt vastgesteld op basis van de opgebouwde schadevrije jaren. Deze zijn op te vragen bij je huidige verzekeraar of is terug te vinden op het laatst ontvangen polisblad.
-
Kan ik de NKC Autoverzekering ook afsluiten wanneer ik geen camperverzekering bij de NKC heb?
Nee, doordat de NKC Autoverzekering speciaal afgestemd is op de camperaar is deze alleen beschikbaar voor personen met een NKC Camperverzekering. Deze is af te sluiten via "Mijn Omgeving".
-
Ik ben nog ergens anders verzekerd. Hoe moet ik mijn huidige personenautoverzekering opzeggen?
Wij hebben een kant-en-klare opzegbrief voor je gemaakt. Deze brief kun je sturen aan je huidige verzekeraar. Als je een jaar of langer verzekerd bent bij je oude verzekeraar dan stopt deze meestal een maand na opzeggen. Als je korter dan een jaar verzekerd bent dan geldt er mogelijk een opzegtermijn. Vraag je verzekeraar dan wanneer je de verzekering kan opzeggen. De opzegbrief kun je hier downloaden. -
Vandalen hebben mijn auto bekrast. Gaat dit ten laste van mijn no-claim korting?
Heb je geen schuld aan de gedekte ontstane schade, dan wordt ook niet de no-claimkorting verlaagd. Ook niet als de schade is ontstaan door vandalen. Je premie blijft dus gelijk. Wel moet van een schade door vandalisme altijd aangifte worden gedaan bij de politie.
-
Hoe kan ik mijn autoverzekering bij de NKC opzeggen?
Om jouw verzekering via de NKC op te zeggen hebben wij een schriftelijke opzegging nodig. Dit kan via e-mail, een bericht in Mijn Verzekeringen of per brief.
-
Wat zijn administratiekosten?
Voor een goede administratie van je particuliere verzekering maakt onze verzekeringspartner AON kosten. Per polis betaal je per jaar maximaal € 5,66 (inclusief assurantiebelasting). Deze administratiekosten worden in rekening gebracht onder andere om:
- uitgebreide betalingsmogelijkheden aan te kunnen bieden (o.a. bankkosten, automatische herinneringen);
- (digitale) acceptgiro’s te verwerken;
- de door wet- en regelgeving voorgeschreven controles uit te voeren.