De NKC Autoverzekering

Uniek én speciaal afgestemd op camperaars.

  • 75% no-claimkorting
  • pechhulp buitenland
  • 2 jaar nieuwwaarderegeling
  • 75% no-claimkorting
  • pechhulp buitenland
  • 2 jaar nieuwwaarderegeling

Autoverzekering voor camperaars

De NKC Autoverzekering is speciaal afgestemd op de camperaar. Vaak wordt de auto door camperaars minder vaak gebruikt dan door andere automobilisten. De NKC Autoverzekering houdt daar rekening mee. Daarnaast is er een aantrekkelijk no-claimkorting tot wel 75% die je kan ontvangen op de basispremie! Bereken nu je premie in twee minuten. 

Autoverzekering
Autoverzekering
10
8,4
101 beoordelingen

Autoverzekeringen vergelijken

Wat zijn de verschillen tussen de autoverzekering van de NKC en die van andere aanbieders? Bekijk hieronder onze vergelijker. (Gegevens per 5 juni 2018)

 

NKC  

ANWB

Univé

Centraal

Beheer

Uitgebreide pechhulp in buitenland standaard verzekerd
Geen terugval no-claimkorting bij niet verhaalbare vandalismeschade
Nieuwwaarde / aanschafwaarde standaard 2 jaar verzekerd Optioneel Optioneel

Nieuwe auto?

Heb je een nieuwe auto dan is deze de eerste twee jaar tegen volledige nieuwwaarde verzekerd mits de nieuwwaarde minder is dan € 80.000.

Tweedehands auto?

Een tweedehands auto is de eerste twee jaar voor aanschafwaarde verzekerd, mits de oorspronkelijke nieuwwaarde minder is dan € 80.000.

Auto gestolen?

Wanneer jouw auto wordt gestolen, heb je de keuze uit vervangend vervoer of een vergoeding van € 30 per dag met een max. van 30 dagen.

Kies de dekking die bij je past


Je kiest zelf wat je wel en niet wil verzekeren. Je hebt de keuze uit de volgende dekkingen:

  • WA (Wettelijke Aansprakelijkheid): voor schade aan anderen
  • WA + Beperkt Casco: ook schade aan je eigen auto door brand, diefstal, storm en ruitbreuk
  • WA + Uitgebreid Casco  (All risk): ook aanrijdingsschade aan je eigen auto

NKC Autoschadeservice

NKC werkt samen met het autoschadeherstelnetwerk van Aon Schade Service. Zo krijg je gegarandeerd uitstekend herstel en prima service. En ook met vele NKC-voordelen zoals: vermindering van het volledige standaard eigen risico van € 130 en je auto wordt (als je dit wil) gratis opgehaald van en gebracht naar een locatie naar keuze.

Pechhulp onderweg

De autoverzekering is inclusief 24-uurspechhulp in het buitenland. Heb je pech? Bel dan naar SOS International
(+3120-6515151). Sla dit nummer op in je telefoon en je kan het nummer terugvinden op je groene kaart.

Sta je met pech in Nederland? Neem dan contact op met partij waarbij jouw pechhulp geregeld is.

Heb je een beschadigde ruit?

Laat het repareren door Carglass of Autotaalglas en profiteer van een speciale regeling:

  • Gratis reparatie van sterretjes door middel van harsinjectie (geen eigen risico van  130 euro)
  • Bij vervanging van de ruit geldt een korting van 65 euro op het eigen risico. Het standaard eigen risico is 130 euro, dus blijft er slechts 65 euro aan kosten over.

Mijn Verzekeringen

Via Mijn Verzekeringen kun je online – altijd en overal - je polis-, schade-, factuur- en persoonlijke gegevens inzien. Daarnaast kun je zeer gemakkelijk online gegevens wijzigen of een schade melden.

Premie bereken en afsluiten

Bereken eenvoudig online je premie voor de NKC Autoverzekering. De verzekering kan je ook direct online afsluiten. 

Advies?

Wil je graag persoonlijk advies (via e-mail of telefoon? Neem dan contact met ons op:

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen autoverzekering
  • Kan ik de verzekering ook aanvragen via de website?

    Als je een verzekering wilt aanvragen op de website dan maak je allereerst een premieberekening. Als de premie getoond wordt op de site dan kun je klikken op “Verzeker mij”. Er opent dan een digitaal aanvraagformulier dat ingevuld kan worden.

  • Ik heb pech in het buitenland. Helpt de alarmcentrale mij dan verder?

    Ja. Mocht je niet meer verder kunnen rijden, neem dan direct contact op met SOS International op telefoonnummer 0031 (0)206515151. De NKC Personenautoverzekering biedt standaard een uitgebreide pechhulpverlening in het buitenland. De hulpverlening wordt uitgevoerd door SOS International alarmcentrale. Deze is dag en nacht bereikbaar. Hiermee ben je verzekerd voor o.a. reparatiekosten langs de weg, sleep- en bergingskosten, repatriëring, kosten van toezending onderdelen en 30 dagen vervangend vervoer. In geval van ongeval in binnen- of buitenland word je altijd geholpen door SOS International alarmcentrale.

  • Wat houdt de 2 jaar nieuwwaarderegeling in?

    Heb je een nieuwe personenauto? Dan is deze twee jaar tegen volledige nieuwwaarde verzekerd (tot maximaal 110% van de verzekerde waarde), mits de nieuwwaarde minder is dan € 80.000,-.
  • Waar kan ik de meldcode vinden?

    De meldcode van je personenauto staat op het kentekenbewijs. Het zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer.

  • Ontvang ik dezelfde no-claim korting als bij mijn huidige autoverzekering?

    Nee, de korting wordt vastgesteld op basis van de opgebouwde schadevrije jaren. Deze zijn op te vragen bij je huidige verzekeraar of is terug te vinden op het laatst ontvangen polisblad.

  • Ik ben nog ergens anders verzekerd. Hoe moet ik mijn huidige personenautoverzekering opzeggen?

    Wij hebben een kant-en-klare opzegbrief voor je gemaakt. Deze brief kun je sturen aan je huidige verzekeraar. Als je een jaar of langer verzekerd bent bij je oude verzekeraar dan stopt deze meestal een maand na opzeggen. Als je korter dan een jaar verzekerd bent dan geldt er mogelijk een opzegtermijn. Vraag je verzekeraar dan wanneer je de verzekering kan opzeggen. De opzegbrief kun je hier downloaden.
  • Vandalen hebben mijn auto bekrast. Gaat dit ten laste van mijn no-claim korting?

    Heb je geen schuld aan de gedekte ontstane schade, dan wordt ook niet de no-claimkorting verlaagd. Ook niet als de schade is ontstaan door vandalen. Je premie blijft dus gelijk. Wel moet van een schade door vandalisme altijd aangifte worden gedaan bij de politie.

  • Hoe kan ik mijn autoverzekering bij de NKC opzeggen?

    Om jouw verzekering via de NKC op te zeggen hebben wij een schriftelijke opzegging nodig. Dit kan via e-mail, een bericht in Mijn Verzekeringen of per brief.

  • Wat zijn prolongatiekosten?

    Voor een goede administratie van je particuliere verzekering maakt onze verzekeringspartner AON kosten. Per polis betaal je per jaar maximaal € 2,04 (inclusief assurantiebelasting). Deze prolongatiekosten worden in rekening gebracht onder andere om:

    • uitgebreide betalingsmogelijkheden aan te kunnen bieden (o.a. bankkosten, automatische herinneringen);
    • (digitale) acceptgiro’s te verwerken;
    • de door wet- en regelgeving voorgeschreven controles uit te voeren.
  • Wanneer betaal je deze kosten?

    Elke keer dat je premie betaalt worden deze kosten in rekening gebracht. Bij een nieuwe polis voor het eerst de tweede keer dat je premie betaalt. Als je de premie in termijnen betaalt, wordt elke termijn een deel van deze kosten in rekening gebracht. Als je bijvoorbeeld iedere maand betaalt, betaal je iedere keer 1/12e deel. De kosten vind je terug op de factuur.