NKC en Ford bespreken dossiers gedupeerden


De NKC gaat individuele dossiers van camperaars met een kapotgelopen Ford-motor bespreken met Ford, om te onderzoeken of een tegemoetkoming voor deze gedupeerden alsnog haalbaar is. Dat is de uitkomst van overleg dat de NKC deze week met Ford heeft gehad.


Hierin heeft de NKC – met toestemming van de betrokkenen – een aantal dossiers samen met Ford tegen het licht gehouden, om vast te kunnen stellen in welke gevallen Ford bereid is gedupeerden tegemoet te komen. In een beperkt aantal gevallen uit deze selectie bleek ook Ford van mening dat een bijdrage in de onkosten niet onredelijk zou zijn.

“Zeker nog geen reden om de vlag uit te hangen, maar het is een grote stap voorwaarts dat we aan tafel zitten en dat Ford zich constructief opstelt”, zegt NKC-directeur Stan Stolwerk. “Het is zeker de moeite waard om op deze weg verder te gaan, te meer omdat Ford bereidwillig is om medio maart met een voorstel te komen in de richting van de camperaar”, zegt Stolwerk. De NKC heeft daarom alle gedupeerden die zich bij de NKC hebben gemeld toestemming gevraagd om ook hun dossier met Ford te bespreken.

Toevoeging 1 maart 2017:

Naast de groep gedupeerden met een in de soep gelopen motor onderscheidt de NKC er nog twee:

  1. Mensen die geïnvesteerd hebben in hun motor en hun verstuivers lieten vervangen.
  2. Camperaars met een motor die het prima doet, maar die niet langer zorgeloos camperen.

De NKC behartigt ook de belangen van deze groepen in paralelle gesprekken met Ford. Voor alle gedupeerden geldt een afronding vóór 1 april.

Reacties


Vandaag 23-06-2017 kregen wij bericht van NKC.
Pas bericht nadat wij zelf een mail stuurden met de vraag wanneer Ford contact ging opnemen met de gedupeerden met een volledig in de soep gelopen motor.
Antwoord:
U krijgt geen coulantie, want uw motor is ingebouwd in een Citroen .
Dit is heel gewoon een heel slechte smoes !!!!!!!!
NKC moet al heel lang hebben geweten, dat Ford er dergelijke smoezen bijhaalde. Ook op de bijeenkomst in Soesterberg moet dit al bekend geweest zijn, lijkt ons......NKC wist immers toen hoeveel zeer zwaar gedupeerden ( waaronder wij ! ) coulantie zouden krijgen !!!!!
NKC , wij zijn zeer teleurgesteld in jullie openheid.......had je mond open gedaan.......waren wij niet naar Soesterberg gekomen, maar gewoon op vakantie gegaan !!!!!!
Aanvankelijk hebben we jullie lovende woorden toebedeeld over deze middag, maar achteraf bekeken hebben jullie toen absoluut geen open kaart gespeeld.
Waarschijnlijk kwamen geen van alle motoren ingebouwd in een andere camper niet eens ter sprake bij de onderhandelingen?
Dus alleen een Ford motor in een Fordcamper was onderwerp van gesprek bij Ford??????
Waarom pas reactie naar ons toe na onze mail van vandaag?
En Ford moet zich zeer diep schamen.
@ P.C.M Boerma,
NKC en Ford zijn natuurlijk nog in gesprek. De uitkomst weten we nog niet.
Het inrichten van een "tijdelijke camperplaats" voor de poorten van Ford Nederland met enkel campers met een Ford 2.2TDCi motor van 2006 t/m 2010 zou een extra signaal kunnen afgeven voor het maken van een goede regeling voor alle betrokkenen. Kan Ford gelijk deze motoren eens goed bekijken en zo nodig toekomstbestendig maken op hun kosten.
Het bereikte resutaat van de onderhandelingen met Ford valt dus erg tegen, de varwachting is geweest dat er voor alle Ford camperaars met die vervelende motor een oplossing zou komen! Dat wordt dus weer een jaar met geknepen billen achter het stuur. Ik ben het met alle voorgaande schrijvers eens dat nu eindelijk duidelijk moet worden wat het probleem is, want zo doormodderen is geen optie. En Ford moet nu eindelijk over de brug komen, dus NKC graag wat meer druk op de ketel en zonodig actie b.v. met een aantal campers Ford Nederland blokkeren, haal je beslist enige tv programma's.

Pieter Boerma lidnr. 7468
P.s en graag wil ik op de hoogte gehouden worden door NKC.
Beste heer/mevrouw
Wij zijn eind januari terug gekomen uit Spanje maar op weg naar huis is onze ford motor uit 2008 in Frankrijk in de soep gelopen, deze word volgende week bij onze Ford garage uit elkaar gehaalden bekeken, in Frankrijk is de garage er al met een een camera in geweest en conclusie dat waarschijnlijk de motor is overleden, maar mijn vraag is eigenlijk als ik er een gereviseerde of nieuwe motor in laat zetten, heb ik dan weer dezelfde problemen want er kan helaas dezelfde motor met weer dezelfde verstuivers in geplaatst worden, en hoe zit het dan met de garantie. Wie heeft dit al laten doen en wat is uw ervaring. Al met al heb ik er slapeloze nachten van.

gr Henk Kerkman.

lidnr 20006324
Als Ford de modificatie van 17 oktober 2010 (dikkere zuigerwand en kortere drijfstangen) heeft doorgevoerd om reden van het voorkomen van scheuren in de zuigers, dan is het verhaal helder. Dat zou betekenen dat Ford het gewoon allang weet dat het niet slechte brandstof is die het probleem veroorzaakt, maar een constructiefout in hun eigen motor.
In dat geval zou Ford zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en alle gedupeerden volledig schadeloos moeten stellen.
Als het bewijs geleverd zou kunnen worden, dan zou een rechter aan Ford de eis kunnen opleggen om hun ondeugdelijk product te vergoeden.
We zullen zien.................
Volgens mij was het naïef om te denken dat Ford werkelijk met een constructieve oplossing zou komen. Het ligt, gezien de eerder ingenomen standpunten door Ford ,meer in de lijn der verwachtingen dat ze alles op de lange baan gaan schuiven en als onderliggende strategie steeds met een zgn. oplossing komen.
Het lijkt dan alsof Ford nog steeds aan oplossing van het probleem werkt, maar intussen verwachten ze dat de meeste gedupeerden er het bijltje bij neer gooien.

Harder aanpakken ipv pappen en nathouden lijkt mij dan ook een effectievere manier om Ford in beweging te krijgen.
Negatieve publicaties in de social media en waarschuwen van potentiële kopers voor onbetrouwbare Ford producten zullen ze financieel gaan voelen en dat is waarschijnlijk de enige prikkel die kan werken.

MVG Michel Dingemans
Deze ontwikkeling is niet in overeenstemming met wat er tot nu toe over gecommuniceerd is! Het standpunt van de NKC is altijd geweest om voor alle betrokkenen (iedereen met een camper met de gewraakte motor, al dan niet defect of voorzien van nieuwe injectoren) een regeling te treffen. Die toezegging zou Ford ook gedaan hebben, zo was het verhaal. Nu wordt plotsklaps ingegaan op individuele gevallen, en dat strookt uiteraard niet met die toezeggingen! Dit riekt naar een afleidingsmanoeuvre van Ford. Het is immers ook helemaal niet logisch om eerst individuele zaken af te handelen, om daarna een algemene regeling te treffen...! NKC laat je niet afleiden, blijf opkomen voor ALLE gedupeerden, juist ook voor diegenen waarvan de motor nog niet daadwerkelijk defect is, en voor de mensen die voor veel geld de injectoren hebben laten vervangen. Als die motoren straks alsnog in de soep lopen, hebben die mensen wéér een grote kostenpost. Voor alles dient duidelijk te worden wat nu daadwerkelijk de oorzaak van het probleem is, waarbij Ford z'n verantwoordelijkheid dient te nemen in het oplossen ervan!!!
Ik wil ook effe reageren want wij rijden ook een Ford uit 2008 hij is altijd onderhouden door een Forddealer wij tanken meestal de premium brandstof en zorgen als hij stilstaat dat de tank vol is maar wij rijden wel ( om de vier weken) het hele jaar door. de motor loopt als een zonnetje en heeft net 45DKM gelopen.wat gaat er nu met ons gebeuren gewoon doorrijden ? we horen het wel.gr Antoon Langens uit Millingen aan de rijn. lidnummer 00107762
Najaar 2016 een Euramobil camper 2008 uit Belgie ingevoerd met de bewuste Ford 2.2 motor. Mij was toen nog niets bekend van de problemen met deze motor. De motor draait nu nog goed, maar het vertrouwen in deze motor is danig aangetast. Dit seizoen gaan we beginnen met de eerste uitstapjes, duimen dat het goed blijft gaan.
Het zou Ford sieren, om de groep camperaars met deze motor tegemoet te komen met een ruimhartig aanbod om het vertrouwen in Ford te herstellen.
Ik vertrouw op een nette oplossing
M.v.g.
Wij hebben ook een camper met een Fordmoter 2009
Staat ook in stalling met volle tank .
In April gaat hij naar de Forddealer voor controlebeurt zuigers en grote beurt.
Wij hopen dat er ook duidelijk komt.
En dat Ford zijn bereidwillig toont .
Dan kunnen wij nog jaren zonder geknepen billen en slapeloze nachten kunnen rijden.
peter eman
lid nummer 20021185
Beste heer/mevrouw,

Uit uw bericht maak ik op dat enkele dossiers zijn besproken van reeds ontstane schadegevallen. Wordt er ook aandacht besteed aan gevallen waar nog geen sprake was van schade? Ik heb uit voorzorg de verstuivers laten controleren. Alle vier werden afgekeurd en zijn vervangen.
Hopelijk wordt ook deze groep (en degenen die van plan zijn de verstuivers alsnog te laten controleren) in de volgende gesprekken betrokken.

Met vriendelijk groet,
Wim Jobing
Lidmaatschapsnummer: 135347
Wij hebben ook een Ford motor en tot nu toe ook geen problemen
Staat vol afgedankt in de stalling, rijden volgens mij ook niet overbelast.
Wij hebben tot nu toe ook nog geen onderzoek laten doen.
Wij wachten nu dus ook maar af wat Ford vet gaat adviseren.

Met vriendelijke groet,
Eddy Stobbelaar
Lidnummer 20029879
Wij hebben ook deze Fordmotor en tot nu toe nog geen aktie ondernomen. We rijden nooit overbeladen, tanken altijd de plus diesel als die voor handen is. Volle tank in de stalling, rustige rijders, enzenz. Nu vragen wij ons dus af wat te doen. Laten controleren, wat is dan de beste keus en is dan in de toekomst het probleem verholpen....... wat is wijsheid.
Geachte heer/mevrouw,

Vandaag las ik over de laatste ontwikkelingen m.b.t. de problemen over de Fordmotor.
Het is mij niet bekend of u toestemming heeft gevraagd/ik toestemming heb gegeven mijn dossier ook in te brengen. Door deze mail wil ik u laten weten het op prijs te stellen als u mijn problematiek met Ford kunt bespreken.
Natuurlijk blijf ik graag op de hoogte van ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,

Hente Evers
Lidmaatschapnummer: 136883

Meest actuele nieuwsberichten


Naar nieuwsoverzicht