NKC start onderzoek naar Ford-motor


In opdracht van de NKC is vandaag een onderzoek gestart naar een kapotte Ford-motor, om meer te weten te komen over de aard van de problemen met de 2.2 TDCi van Ford.

De NKC heeft hiertoe een in de soep gelopen exemplaar aangeschaft, die onder toeziend oog van onafhankelijk expertisebureau CED Mobility wordt gedemonteerd en onderzocht, bij Carrec Technocenter te Soesterberg.

Motor op hol

Na publicaties in het magazine Kampeerauto en op de website van de NKC zijn er bij de NKC 49 meldingen binnengekomen van motoren die het bij relatief lage kilometerstanden hebben begeven. De eerste resultaten van het onderzoek dat vandaag is gestart, laten het bekende beeld zien: een van de zuigers is gescheurd, waardoor de motorolie is opgezogen en de motor op hol is geslagen.

Eerder had de NKC Ford gevraagd deel te nemen aan het onderzoek, maar daar is Ford niet op ingegaan. “Ford toont tot op heden geen enkel begrip voor de materiele en immateriele schade van de consument en wil ook geen helderheid verschaffen over de echte oorzaak van de problemen”, zegt NKC-directeur Stan Stolwerk. “Met als gevolg dat mensen met een camper op basis van Ford met een 2.2 TDCi geen vertrouwen meer hebben in hun camper. We hopen dat dit onderzoek bijdraagt aan de expertise van de NKC, in het belang van advisering naar de camperaar. Uiteindelijk gaat het om onbezorgd camperplezier.”

Reacties


Hulde voor de actie van de NKC!
Zelf bezit ik een La Strada Avanti L op basis van de Citroen Jumper, maar deze auto heeft dezelfde Ford-motor.
Zijn er ook problemen met deze andere merken?
Ben heel verbaasd dat zich nog problemen voordoen met de 2.2 ltr diesel van Ford. In 2003 kocht ik een mondeo met de 2.2 diesel TDCI. Was aanvankelijk wild enthousiast over deze auto
Ik reed zeer weinig en daardoor was de garantie termijn snel verstreken en na zeer weinig kilometers begon de elende met verstuivers en de brandstofpomp Mijn dealer heeft veel klappen opgevangen daar Ford mij de rug toekeerde. Door hem heb ik toch nog kunnen genieten van mijn nieuwe auto.
Tot een stranding in Z Duitsland waar een Ford dealer een grote reparatie aan de motor moest uitvoeren en dagen wachten in een hotel. Toe heb ik Ford vaarwel gezegd en ben Volvo gaan rijden. zonder een mankement. Meewarig kijk ik naar mensen met een Ford Diesel.
Wat fijn dat NKC zich inzet voor deze onverkwikkelijke zaak ben zelf ook eigenaar van een buscamper met 2.2TDCi motor heb nog geen problemen ondervonden maar ben heel onzeker wat moet ik doen !? Het is toch over duidelijk dat de fout in de motoren zit en de uitvluchten van Ford staven geen enkele geloofwaardigheid SCHANDE om je klanten zo te behandelen, een hele VETTE Blunder die als ze niet over de brug komen met een goede oplossing Ford een giga schade zal brengen.Geen mens zal nog een Ford kopen.Dus Ford kies eieren voor je geld!!!!
Volgens mij is hier sprake van een verborgen gebrek. Ford Nederland is daarvan op de hoogte doch weigert dit te erkennen. Evenwel blijft volgens het Burgerlijk Wetboek Ford aansprakelijk. Dus een gang naar de civiele rechter geeft de mogelijkheid om Ford rechtens aansprakelijk te stellen en bij niet nakoming van een vonnis een dwangsom op te leggen.
Succes NKC.
Dan ga je toch aan lekkende verstuivers denken.
Je hoeft natuurlijk geen ford te kopen om een 2.2 TDCI in je camper te hebben. De 2.2 wordt ook in diverse andere merken gemonteerd. De 2.4 heeft ook last van verstuiverproblemen.
Kan het NKC ook zeggen waarom de zuiger is geschuurd door b.v ook de andere zuigers te beoordelen . Ik kan ook geschuurde zuigers bij een ander merk dik kwam doordat de pistonpen tijdens de arbeidsslag ging door buigen en de zuiger aan de binnenkant te hoog werd belast en daardoor inscheurde .
Onvoorstelbaar dat er nog "Fordcampers" worden verkocht!
Prima initiatief.
Ik heb inmiddels het onderhoud van de camper niet meer bij Ford maar elders laten uitvoeren.

Onbegrijpelijk dat Ford weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen.
"Vertrouwen komt te voet en gaat te paard".
Wat zijn de reacties van de camper fabrikanten
Blijven zij op Ford bouwen?.
Onze camper staat momenteel bij Carrec en ik heb wel vertrouwen in die mannen. Ben benieuwd naar de uitkomsten en het vervolg.
Prima initiatief NKC.
Neem en passant ook de waardevermindering van de Ford campers mee. Succes en ik ben benieuwd.
Goed werk NKC ga zo door. nu nog camperclubs in Europa verzamelen en gezamenlijk actie voeren

een van de gedupeerde.
Geweldig initiatief van NKC .
Zo zal hopelijk de imagoschade van de Campers op Ford basis
beperkt blijven en de waarde van deze campers niet verder dalen.
We zien uit naar uw bevindingen.
De NKC gaat verder waar Ford stopt. Dat is waar camperen over gaat : verder gaan waar anderen stoppen. Chapeau NKC!

Meest actuele nieuwsberichten


Naar nieuwsoverzicht