Ford mijdt uitzending Kassa

Ford Nederland heeft ervan afgezien om aan te schuiven bij een gesprek over in de soep lopende Ford-motoren in de uitzending gisteravond van het consumentenprogramma Kassa van BNN-VARA. “Jammer”, zegt NKC-directeur Stan Stolwerk, die wel aan tafel zat. “We waren graag ter plekke met Ford in gesprek gegaan.”

In de uitzending kwamen gedupeerden aan het woord: camperaars die zijn geconfronteerd met fatale motorschade, maar ook eigenaren van Ford-campers die uit voorzorg hun verstuivers hebben moeten laten vervangen. Ook was te zien dat de NKC een kapotte motor heeft laten onderzoeken, omdat Ford tot op heden geen helderheid verschaft over de oorzaak van deze schade.
 
Omdat Ford het had willen laten bij een schriftelijke verklaring, is een cameraploeg van Kassa voor een reactie naar het hoofdkantoor van Ford afgereisd. Daar kreeg presentator Brecht van Hulten te horen dat Ford coulance toepast als het onderhoud aantoonbaar naar behoren is uitgevoerd en dat alle gevallen individueel worden bekeken.
 
“Dat is niks nieuws”, zegt Stolwerk. “Maar de voorwaarden zijn zo stringent, dat niemand hier iets aan heeft. Wij willen collectieve regelingen, voor de verschillende groepen gedupeerden, waarbij Ford zich niet in allerlei bochten wringt om er onderuit te komen. Bovendien willen we dat Ford stappen zet om het vertrouwen te herstellen, want als je op reis gaat, moet je ervan op aan kunnen dat je camper niet elk moment in de soep kan lopen.”
 
De NKC rekent erop binnenkort met Ford aan tafel te zitten.