Ontdek de NKC
De NKC is hét platform van en voor camperliefhebbers. Als partner in camperlife willen wij informeren, inspireren en camperaars met elkaar in contact brengen.
Voordelen NKC-lidmaatschap
Jaarabonnement op Kampeerauto magazine
Het Kampeerauto magazine biedt inspiratie voor mooie camperreizen. Het is ook te lezen via de app of de website. Ook de nieuwe NKC Campertips e-books helpen jou als camperliefhebber op weg.
Gratis Campercontact PRO abonnement
Als NKC-lid krijg je gratis toegang tot ruim 40.000 overnachtingslocaties via de app Campercontact. Je kunt zoeken op land, regio en filteren op type locatie, prijs en beoordeling.
Belangenbehartiging voor camperaars
De NKC komt al meer dan 45 jaar op voor de belangen van Nederlandse camperaars. Met het streven naar onbezorgd camperplezier werkt de NKC aan veilig, vrij en duurzaam camperen.
Met ons je camper leren kennen
De NKC houdt workshops en trainingen waarmee je meer uit het camperen haalt en die financiële voordelen bieden. Zoals 10% korting op de NKC Camperverzekering als je de NKC Rijvaardigheidstraining succesvol afrondt.
Jouw gratis vraagbaak voor campervragen
De NKC is jouw gratis vraagbaak voor alles wat met camperen te maken heeft. Kijk op onze adviespagina voor gratis advies en voorlichting: technisch, juridisch, wet- en regelgeving.
Exclusief voordeel voor onze leden
Als NKC-lid profiteer je van leuke acties en voordelen. Kijk voor het actuele aanbod bij het ledenvoordeel en profiteer van korting op onder andere accessoires, duurzame producten, overtochten en onderhoud.
Dit vinden onze klanten van ons lidmaatschap
Veelgestelde vragen
-
Ik heb al de CampingCard ACSI Digitaal, maar ik wil toch graag een ACSI-gids bestellen. Wat moet ik doen?
Het is altijd mogelijk om een ACSI-gids toe te voegen aan je lidmaatschap. Log in bij Mijn NKC en ga in het tabblad 'Lidmaatschap en Extra's', naar de 'Extra's'. Hier kan je voor € 15,- de ACSI CampingCard-gids 2024 of de ACSI Klein & Fijn-gids 2024 toevoegen aan je lidmaatschap.
-
Waarom is het NKC-lidmaatschap vernieuwd?
Als vereniging kijken we jaarlijks of de inhoud en vorm van het lidmaatschap nog aansluit bij wensen van camperaars. We horen van camperaars dat ze tijdens het camperen steeds vaker gebruik maken van digitale hulpmiddelen en dat ze interesse hebben voor een digitaal lidmaatschap. Bovendien hechten we aan het verduurzamen van onze producten en diensten. Daarom hebben we gekozen om het lidmaatschap te updaten, met nieuwe en duurzamere opties.
-
Wat zijn de voordelen van het NKC-lidmaatschap?
Als NKC-lid ontvang je vele voordelen. Zo ontvang je het hele jaar het Kampeerauto magazine, boordevol camperadvies, reisinspiratie en tips. Ook heeft elk lid een Campercontact PRO-abonnement, waar meer dan 40.000 camperplaatsen in staan. Daarnaast profiteer je van leuke acties & ledenvoordeel, ontvang je gratis advies en voorlichting van NKC-experts en draag je bij aan brede belangenbehartiging vanuit de NKC.
-
Waar kan ik mijn lidmaatschapsnummer vinden?
Het lidmaatschapsnummer is terug te vinden:
- In de Mijn NKC-omgeving
- In de welkomstbrief
- Op elke factuur
-
Hoe kan ik mijn contributie betalen?
NKC biedt diverse betaalmogelijkheden; automatisch incasso, iDeal of handmatig overmaken. Heb je akkoord gegeven voor automatische incasso of via iDeal het lidmaatschap afgesloten, dan zal de jaarlijkse contributie automatisch afgeschreven worden van het bij ons bekende rekeningnummer. In de maand december ontvang je de contributiefactuur voor het volgende jaar per e-mail.
Heb je geen akkoord gegeven voor automatische incasso, dan ontvang je van ons een iDeal-link bij de contributiefactuur. Ook kun je ervoor kiezen om het bedrag handmatig over te maken bijvoorbeeld als je geen gebruik wilt maken van iDeal of de factuur nog per post ontvangt. Vermeld hierbij altijd je factuur- en lidnummer. Onze betaaltermijn is 30 dagen.
Het IBAN-rekeningnummer van de NKC is NL27INGB0003704837.
De BIC-code is INGBNL2A (enkel voor buitenlandse betalingen).Je betaalgegevens wijzigen of controleren kan via Mijn NKC.
-
Hoe kan ik zien of ik het lidmaatschap heb betaald?
In de Mijn NKC-omgeving klik je bovenin op het kopje ‘Facturen’. Hier kun je zien of er nog een openstaand bedrag is. Heb je de factuur betaald via een iDeal-link? Dan kun je die link nogmaals aanklikken om te zien of de betaling is voltooid. De link blijft namelijk alleen geldig zolang de betaling nog niet gelukt is.
-
Hoe kan ik mijn lidmaatschap wijzigen?
Het is mogelijk om in Mijn NKC je lidmaatschap gedurende het jaar te wijzigen. Klik in Mijn NKC bovenin op het kopje ‘Lidmaatschappen en extra’s . Hier kan je extra’s toevoegen aan het lidmaatschap of verwijderen.
-
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Mocht je jouw wachtwoord niet meer weten dan vragen wij je de volgende stappen te ondernemen:
- Klik op wachtwoord vergeten
- Je ontvangt een link in jouw mail. (Let op: deze kan in de spambox terechtkomen)
- Klik op de link. (Mocht het zijn dat je niet op de link kunt klikken, kopieer dan de link en plak deze in de zoekbalk van de webbrowser)
Hoe kopiëren en plakken? Bekijk dan: https://www.youtube.com/watch?v=xrWhsKc4NYQ
- Kies en vul jouw nieuwe wachtwoord in. Let op: het wachtwoord moet een minimale lengte van 8 karakters hebben. Waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 leesteken.
- Bevestig het wachtwoord en je kunt weer inloggen met het nieuwe wachtwoord.
Het is belangrijk dat je deze stappen zelf uitvoert. Wij kunnen vanuit de helpdesk geen wachtwoorden voor jou wijzigen.
In het verleden waren de inloggegevens van Mijn NKC en Campercontact hetzelfde. Dat zal nu niet meer zo zijn. Je zult na het wijzigen van jouw wachtwoord in Mijn NKC twee verschillende inloggegevens hebben.
-
Hoe voeg ik extra’s toe in Mijn NKC of hoe annuleer ik deze?
Log in op Mijn NKC en klik op 'Lidmaatschappen en Extra’s'. Onder het kopje extra’s staan alle extra mogelijkheden. Hierachter staat annuleren of toevoegen.
Mocht je een extra willen toevoegen, kijk dan wat erachter staat. Staat er 'toevoegen' dan klik je op toevoegen. Staat er 'annuleren' dan is deze extra al toegevoegd aan jouw lidmaatschap en hoef je nergens op te klikken.
Mocht je een extra willen annuleren, dan kijk je wat achter de extra staat. Staat er 'toevoegen' dan hoef je nergens op te klikken, de extra is dan niet toegevoegd aan jouw lidmaatschap. Staat er 'annuleren', klik dan op annuleren.
Let op! Je ontvangt geen bevestiging per mail van een wijziging in Mijn NKC, deze wordt direct verwerkt. Het is daarom belangrijk dat je zeker bent van je keuze als je een wijziging aanbrengt.
-
Moet ik bij het toevoegen van een extra direct afrekenen?
Wanneer je in Mijn NKC een extra toevoegt betaal je deze meteen. In december ontvang je de factuur voor de contributie van het lidmaatschap.