La Strada Nova uit één stuk

Het Duitse campermerk La Strada zet in het voorjaar van 2020 twee indelingen van de nieuwe Nova in de showroom: de M en de EB. Beide varianten van deze compacte camper hebben de Mercedes Sprinter als basisvoertuig.

De nieuwe Nova EB heeft een duurzame monocoque-opbouw. Dit betekent dat het woongedeelte is vervaardigd uit één stuk kunststof. Hierdoor oogt de buitenkant strak en robuust. Voordeel van deze bouwwijze is verder dat er minder kans op lekkage is, doordat naden ontbreken.

Laadvermogen

De La Strada Nova EB is 6,99 meter lang en heeft een maximaal toegestaan gewicht van 4.100 kilogram, dus er is minimaal een C1-rijbewijs vereist. Het laadvermogen is 710 kilogram. De luifel is weggewerkt in de opbouw. Achter in de Nova EB zijn twee enkele bedden te vinden, van 200 bij 80 centimeter en 189 bij 80 centimeter.

Warme cabinestoelen

Samen met de te verwarmen SKA-cabinestoelen biedt de zithoek plaats aan vier personen. De vier goedgekeurde zitplaatsen met Isofix zijn allemaal voorzien van een driepuntsgordel. De keuken heeft een kookplaat met twee pitten en elektrische ontsteking. De Nova EB heeft standaard een absorptiekoelkast van 80 liter. Een compressorkoelkast van 90 liter behoort tot de opties.

Wie besluit de La Strada Nova EB aan te schaffen, moet vervolgens nog heel wat knopen doorhakken. Zo is er voor het interieur keuze uit tien verschillende kleuren en evenveel houttinten. Voor het meubilair is er zelfs keuze uit 115 verschillende stoffen. De wagen is leverbaar vanaf ongeveer 112.500 euro.