Hymer B ModernComfort met Sprinterneus

Hymer en Mercedes werken al vele jaren samen en daarom mag Hymer een jaar lang als enige camperbouwer de zogenaamde Triebkopf gebruiken, de cabine met wielen, aandrijving en tank. Daar schroeft Hymer zijn lichtgewicht SLC-chassis aan vast. Zo ontstaat de nieuwe B-klasse, als integraal en halfintegraal, onder de naam B-MC, ModernComfort.

Afbeeldingsresultaat voor Hymer B-klasse

De nieuwe B kenmerkt zich door een laag gewicht en dus een hoog laadvermogen, maar ook door zijn stabiele rijeigenschappen en comfort. Hymer weet met de bijna zeven meter lange camper onder de 2.900 kilogram te blijven, waarmee een laadvermogen van ruim 600 kilogram overblijft. De nieuwe serie krijgt een nieuw interieur en er komen nieuwe indelingen. Hij heeft een dubbele bodem van 36 centimeter hoog over de gehele lengte. Daar is plek voor de elektra, de verwarming en de watertanks. Die laatste zijn met 150 en 180 liter groot genoeg om lang zelfstandig te kunnen staan.

De motor is de speciaal voor campers ontwikkelde diesel van 177 pk. De koper heeft keuze uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of een negentrapsautomaat. Natuurlijk zitten er ook alle rij-assistsystemen van de Sprinter op. Zo heeft hij onder andere Distronic, dat de afstand tot de voorligger in de gaten houdt. De nieuwe B komt er als 580 en 680. De verwachting is dat de halfintegraal 85.000 euro gaat kosten en dat de integraal net onder de ton blijft.

Hymer B Klasse Interieur Web