NKC verschiet van kleur

Maanden is erover nagedacht, gebrainstormd en vergaderd, maar het echte werk vond gisteren plaats: het vervangen van het oude logo van de NKC van de gevel van het kantoor te Soesterberg door een nieuw, fris beeldmerk, dat beter past bij deze tijd.

Logo Pand
Het vervangen van het oude logo op de gevel

Best een griezelig klusje, maar het resultaat mag er wezen.

Meer mogelijkheden

Niemand kan er nog omheen dat de NKC gekozen heeft voor een nieuw huisstijl, met een nieuw logo als meest opvallende element. “De nieuwe huisstijl en het nieuwe logo bieden meer mogelijkheden, zeker voor digitale media. De NKC is flink gegroeid de laatste jaren, de fase waarin we ons nu bevinden en de ambities die daarbij horen vragen om een professionalisering van het logo en de huisstijl”, zegt Sven Schutte, manager marketing en communicatie van de NKC. “Wel hebben we ervoor gekozen om enigszins voort te borduren op het bestaande logo.”

Het logo door de jaren heen

Bij eerdere aanpassingen gebeurde dat meestal ook. In 1994 nam de NKC afscheid van het driehoekige logo van 1976 en introduceerde de basis voor het huidige beeldmerk. In 2004 kwam het oranje erbij en veranderde het lettertype en de laatste aanpassing was in 2010, toen het groen in het logo verschoot naar grijs.

Schutte is blij met de vernieuwing. “We hopen hier weer jaren mee vooruit te kunnen.”