Bezig met laden

NIEUWE VERZEKERINGSVOORWAARDEN PER 1 OKTOBER 2016

1185 keer bekeken
  • Delen

Per 1 oktober gelden er nieuwe voorwaarden voor de camperverzekering. NKC leden met een inwonende partner hebben een eigen risico van 250 euro bij schade. Solo's hebben die per defenitie niet zo'n inwonende partner. Als zij iemand anders-omwat voor reden dan ook- laten rijden in hun camper en er zelf naast zitten is dat voor de NKC ineens uitlenen/verhuren. Dan is die Solo ineens 750 euro eigen risico bij schade verschuldigd. Dat is jereinste discriminatie van de solo's dezeoorwaarden. Solo's reageer!

L.S.

Het is op zijn minst gezegt niet fair dat een solo die toch al veel extra kosten heeft ook nog eens via deze verzekering op extra kosten gezet wordt.  Dat is niet eerlijk. 

met vriendelijke groet Anna

L.S.

Deze verzekerings voorwaarden zijn voor solo"s onredelijk. Het betekent dat jij alleen van de auto gebruik kan maken. Als je iemand meeneemt en deze neemt het stuur over wordt je bij  een ongeval financieël extra gestraft  .Dit is onredelijk.   

Hoe gaat het als jij als  verzekeringsnemer(ster) niet meer de auto naar huis of bestemming kan rijden? Er moet gerepatrieerd worden, is er dan een uitzondering regel?

Graag zou ik de verzekeringsregel voor de solo's veranderd willen zien,  zodat je met een ander achter het stuur ook eens ontspannen als meerijder mee kan.

Met vrolijke groet Gerdy.

"Als zij iemand anders-omwat voor reden dan ook- laten rijden in hun camper en er zelf naast zitten is dat voor de NKC ineens uitlenen/verhuren".  Aldus de eerste schrijfster , nav gewijzigde voorwaarden verzekering. Vreemde opmerking van NKC want er is pas sprake van verhuur als er een overeenkomst is en voor de verhuur/uitleen betaald wordt.

Met toestemming van de eigenaar , mag iedereen zijn voertuig tijdelijk uitlenen. Helemaal als de tijdelijke chauffeur(se) begeleidt wordt door de eigenaar van de camper. Je zal maar ziek, zwak of misselijk  zijn en naar huis willen/moeten.

Mijn advies: 1: informeer nog eens goed bij de NKC verzekeringen, wat is de achter liggende gedachte bij de wijziging.

2: Informeer bij de verzekeraar ( ik meen dat het Aegon is)

3: Informeer naar de juridische houdbaarheid ( ANWB of juridisch loket).

Of de laatste en meest definitieve oplossing, verzekering elders afsluiten en de NKC verzekering opzeggen.

Desalnietemin veel camper plezier.

Ans

Ik ben geen solo maar ik vind dat dit soort discusie hiet niet op thuis hoort, maar recht streeks met de NKC over moet worden gediscuseerd en als het negetief is dan samen als solo's contact met de verzekering hier over op moet nemen.

Log in om te reageren.