Bezig met laden

campercontact op garmin 660

977 keer bekeken
  • Delen

Ik heb een Garmin 660 LMT-D navigatie en ik kan er geen camperplaatsen op zetten van NKC.

Heb van alles geprobeerd maar het wil niet lukken.

Doe ik iets verkeerd of kan dit niet op een Garmin.

Groetjes Pieter.

Pieter,

Dit moet gewoon gaan, heb je wel Garmin Express op de computer staan.

In campercontact de file die je moet hebben samen met het pictogram biunnenhalen in een nieuwe map. Als je Express gebruikt wijst het zichzelf.

Helaas niet gelukt.

Er is mij verteld dat deze Garmin niet werkt met nkc camperplaatsen.

Er zou vorig jaar een update komen van Garmin dat dit wel zou werken maar tot nu toe nog niet.

Heb trouwens Express wel op mijn computer.

groeten Pieter

Helaas niet gelukt.

Er is mij verteld dat deze Garmin niet werkt met nkc camperplaatsen.

Er zou vorig jaar een update komen van Garmin dat dit wel zou werken maar tot nu toe nog niet.

Heb trouwens Express wel op mijn computer.

groeten Pieter

Waarschijnlijk probeer je het POI bestand op de SD kaart te installeren, wat logisch is. Maar probeer het eens gewoon op de Garmin zelf dus niet op de SD kaart. Dat was bij mijnGarmin Dezl 700 de oplossing. 

Groet en succes,

Jos.

Zie mijn reactie van 4-4-2018 aan Hennie.

Kom jer er niet uit mail dan even  freek.speckmann@gmail.com

Ik hoop dat het gelukt is maar als je deze stappen doet zou het moeten lukken.

Stappenplan om de Camperplaatsen op de Garmin te zetten

• STAP 1: Klik via de downloads pagina op de link 'Garmin' (alle landen of per land) en op de link 'Icoonbestand'. Sla het bestand 'campercontact.csv' en 'campercontact.bmp' (opslaan als) op in een map op de computer waar je ze weer makkelijk terug kunt vinden. Bijvoorbeeld in een nieuwe map in ‘Mijn documenten' die je de naam ‘POI campercontact' geeft. Heb je meerdere datasets dan kan je alle bestanden in hetzelfde mapje plaatsen.

• STAP 2: Om eigen POI's op de Garmin te installeren dien je op de computer het programma POI-loader te hebben geïnstalleerd. Dit programma van Garmin is gratis te downloaden en beschikbaar voor Windows en Mac via deze pagina.

• STAP 3: Sluit de Garmin aan op de computer met behulp van de USB datakabel die bij de Garmin is meegeleverd. Start het programma POI-loader. Dit programma zoekt zelf de Garmin op, klik op 'verder'. Blader om de map 'POI campercontact' op te zoeken waarin je de datasets hebt gekopieerd en volg de instructies op het scherm. Voordat het programma afsluit komt er een melding van het aantal geïnstalleerde punten.

Je kan de Garmin nu loskoppelen van de computer. Zodra je de Garmin opstart, zullen de camperlocaties terug te vinden zijn onder 'Mijn locaties'.

Let op! De camperlocaties zullen niet op de kaart worden weergegeven, maar zijn alleen via een lijst in te zien.

Bij de apps moet je dan eigen nuttige plaatsen kiezen en dan zie je campercontact staan.

Log in om te reageren.