Bezig met laden

RIJEIGENSCHAP (Dweilen) HYMER VAN S 520 Camper 20171

305 keer bekeken
  • Delen

Wij zijn ervan uit gegaan bij de aankoop van een nieuwe camper neem Hymer met Mercedes Benz Sprinter onderstel moet een goede combinatie zijn HELAAS, wat een verdriet van deze aankoop van € 94.500,--. Inwendig fijne camper, maar rijeigenschap slecht zeer SLECHT. Terug naar de dealer te Hillegom andere banden, uitlijnen, onderzoek MB alles oke. Hymer koopt bij MB een onderstel van een Sprinter busje en schroeft daar een grote overhangende doos op maar doet niets aan het onderstel ivm stabiliseren enzo met het bericht dit is een veilige camper! Nu na 5 maanden touwtrekken bericht dealer om de achterschokbrekers te verzwaren, dan wordt het zeker een hobbelpaard, die tijd licht achter mij! Diverse opmerkingen gehad, met deze camper in Nederland blijven, Luchtvering, enzo. Wie heeft de zelfde HYMER ervaring met dit type camper en een eventuele oplossing? Ik hoor graag van U.                                       !!! Voor de aspirant kopers onder u tevens een WAARSCHUWING om dit type Hymer camper niet te kopen!!!  Klaas emailadres - evdgb@outlook.com              

Maart 2018

Na een halfjaar touwtrekken met een onwillige Dealer is het probleem opgelost door de Stabilisatorstang aan de Voor en Achterzijde te vervangen voor een 28mm, met de 4 schokdempers te vervangen voor Koni FSD. Nu zijn de rijeigenschappen goed.

Het probleem heb ook al eens gehoord bij een Adria met Mercedus onderstel deze eigenaar heeft de achtervering aangepast , ik meen lucht ondersteuning ( balgen ) , en die reed later wel goed . Plaats ander een het bericht op camperforum .nl , daar zit veel kenninis . Tevens zal ik even na gaan welke banden spanning u hanteeert meest al achter  meer en voor niet te veel of iets minder ,  zie ook de as gewicht voor en achteras , desnoods even wegen beladen    Succes.

Ps ik rij zelf een Adria Matrix sumpreme met Renault Master 150 pk , gegevens , 2100 kg achteras gewicht , daar geven ze op 4,7 bar, maar ik zet hem op 5.3 dit is max , en vooras  1790 kg en daar geven ze op 4,1 bar en deze staan ook op 4,1 camper lengtn 7,99 m  , banden Michelin , maat 225 x 65 x 16 " stkstof gevuld . deze heeft achter ( 1 ) bladvering met lucht ondersteuning af fabriek en deze rijd als een toeringcar .

Log in om te reageren.