Bezig met laden

aanschaf in Duitsland met behoud van Duits kenteken

11715 keer bekeken
  • Delen

Ik ben onlangs lid geworden van de NKC en heb me  inmiddels redelijk georienteerd op de integraal campers. Ik besef dat dit thema al vaak besproken is maar toch.. Ik ben namelijk  van plan een camper in Duitsland te kopen en daar ook te laten. Onze Duitse vrienden zijn bereid de wagen op hun naam te laten registreren. Na een paar jaar wil ik dan de wagen naar Nederland importeren. Zijn er NKC'ers die hetzelfde hebben gedaan. Ik hoor graag uw reactie,

met vriendelijke groet

martin


Ik heb daar ook naar gekeken, het is vooral van belang hoeveel je ermee in Nederland wil rijden, op Duits kenteken mag je maar een beperkt aantal dagen per jaar in Nederland rijden. Ook kan er een probleem ontstaan, mocht je vrienden iets overkomen ( sterfte). Ik heb daar uitgebreid met dealers in de grensstreek over gesproken. Als de belastingdienst je in de kijker heeft ( bv annonieme aangifte, je auto staat vaker bij jou voor de deur) dan gaat men alles onderzoeken en dan kan bv een betaling aan het Duitse bedrijf als bewijs gebruikt worden dat de camper van jou is en dan volgt naast het betalen van de BPM een heel hoge boete en soms zelfs een aangifte wegens belastingfraude. Uiteindelijk vond ik het beter een jong gebruikte camper te importeren, was nog een stuk goedkoper dan koop hier.

 

Bert

Dag Martin,

Los van de opmerkingen van de eerste schrijver en naam genoot Bert, is het invoeren van een camper eenvoudig,  belangrijk is dat hij  1 1/2 jaar oud is dit i.v.m met de BPM, normaal geeft de verkoper jouw een verzekering voor 3 dagen met een Duitsnummerplaat om naar Nederland te rijden. Je verzekerd hem nadien voor diefstel en brand (bij de NKC) en je vraagt het RDW een keuring aan . De rest gaat vanzelf.  De keuring opzich mits hij aanrijding vrij is gebeurd visueel. Om vooraf te weten hoe e.e.a werkt en welke kosten je kan verwachten geeft de belasting prima informatie via hun site. Daarne verzeker je hem voor de resterende zaken bij de NKC. Vervolgens krijg je een rekening van de belasting.

 

Vr gr Bert

Dag Bert en Bert,

hartelijk dank voor jullie reacties. Ik weet dat ik op Duits kenteken heel weinig in Nederland mag rijden. Ook zie ik beslist niet op tegen het zelf importeren van een camper. Als "echte Nederlander" probeer ik gewoon zo weinig mogelijk belasting/ BPM te betalen door de camper eerst enkele jaren in Duitsland te houden. Voor mij blijft de uitdaging nog steeds bestaan uit het zoeken naar een antwoord op de vraag hoe wij zowel ons bevriend Duits echtpaar  als ons zelf kunnen vrijwaren tegen belasting technische problemen met de betaling richting Duitse dealer.Sorry voor de lange zin.  Ik blijf speuren en hoop op meer reacties.

Alvast heel hartelijk dank voor uw bijdragen.

Met vriendelijke groet,

Martin

Beste Martin,

Naar mijn mening begeeft u zich op dit moment op zeer gevaarlijk gebied. De reacties van Bert en Bert deel ik volkomen. Sterker nog ik heb daar in directe kring ervaring mee en de boete's zijn niet mis! Een mistap die u al maakt is uw naam en mailadres op dit forum te delen. De Belastingdienst zit overal! Helaas is het in Nederland niet anders en dien je als Nederlander gewoon BPM te betalen. Dit is een zure som geld maar let op ontduiking wordt steeds meer en meer opgespoort en gestraft! Eind vorig jaar is er een grote controle geweest bij enkele Duitse bedrijven waar alle gegevens zijn gecontroleerd. Bedenk u dus eerst voordat u iets onderneemt.

 

Met hartelijke groet

Beste meneer S. Kaptein,

Hartelijk dank voor uw reactie. We gaan het een en ander nog eens grondig overdenken. Binnenkort eerst maar eens naar de camperbeurs in Dusseldorf. En wie weet kan ik in het najaar een mooie gebruikte integraal camper via de NKC site bemachtigen.

Met vriendelijke groet

martin

Nogmaals hartelijk dank aan alle mensen die gereageerd hebben. Na lang zoeken zijn we eind november 2015 erin geslaagd om in Duitsland een Hymer 578 op te sporen uit 2013 met 12.000 km op de teller en in een voortreffelijke staat. Omdat  door de leeftijd van de camper de BPM gehalveerd werd, heb ik hem toch maar geimporteerd. Het kostte even wat tijd maar dat had ik er graag voor over. In april gaat het feest beginnen. Met hartelijke groet, Martin

 

 

 

 

 

 

Log in om te reageren.