Frankia Platin Pure: versoberd vlaggenschip

Om het vlaggenschip Platin van Frankia aantrekkelijker te maken voor bredere doelgroepen, heeft de Duitse camperbouwer er enkele aanpassingen aan gedaan, waardoor het prijskaartje omlaag kan. Met de Frankia Platin Pure wil het merk meer mensen bereiken.

De toegankelijkheid van de Frankia Platin Pure begint bij de lengte. De Pure is de eerste Platin die onder de acht meter blijft. De andere integraalcampers in deze serie zijn met 8,07 meter en 8,61 meter een stuk langer. Er zijn twee plattegronden. De Platin Pure I 7400 GD heeft enkele bedden en een L-vormige zithoek. In de I 7400 Plus is achterin een rondzit te vinden. Voorin hangt een hefbed.

De uitrusting van de Platin Pure is iets minder uitgebreid en luxe dan de andere modellen in de serie. Het idee hierachter is om de basisprijs op deze manier te matigen. Kopers die meer opties willen, kunnen hier tegen meerprijs voor kiezen.

Zelfvoorzienend

Toch blijft de Platin Pure een Frankia en dat betekent dat de standaarduitrusting alsnog behoorlijk uitgebreid is. Zo is de camper voorzien van een pakket om zelfvoorzienend te reizen. Dit bestaat uit onder meer een 300 Ah LiFePo-accu, drie 115 Wp-zonnepanelen en een power-laadbooster. In het interieur is er keuze uit een lichte en een donkere houtsoort. Voor de meubelbekleding is microleer gebruikt.

Basisvoertuig van de hele Platin-serie is de Mercedes Sprinter met een 190 pk-motor en een negentrapsautomaat. Voor de Pure is dat niet anders. Deze nieuwkomer is ook uitgerust met onder meer het MBUX- multimediasysteem met achteruitkijkcamera, een 32 inch uittrekbare televisie, een doorlopende dubbele bodem en Thermo Guard Plus-wandopbouw met elf jaar garantie. De Frankia Platin Pure beleeft zijn première op de CMT in Stuttgart. Hij is leverbaar vanaf ca. 181.400 euro.