Alles erop en eraan: Concorde Cruiser 950 LSA op Mercedes Atego

Concorde kiest voor de Mercedes Atego als basisvoertuig voor de Cruiser. Deze liner met alkoof is al verkrijgbaar op de Iveco Daily. De Concorde Cruiser 950 LSA is een camper met alles erop en eraan.

De Atego is een maatje groter dan de Iveco Daily en dat is terug te zien in de technische specificaties. Zo is de nieuwe alkoofliner 60 centimeter langer, 10 centimeter breder en 31 centimeter hoger dan de al bestaande Cruiser. De Mercedes brengt ook nog eens een flink krachtigere motor mee: 299 pk in plaats van 180 pk. Aan de buitenkant valt op dat de alkoof – meer dan bij de Daily – in het voertuig is geïntegreerd.

Veel leefruimte

Het interieur biedt veel leefruimte. Er is een grote rondzit geplaatst voor de alkoof en cabine. Deze comfortabele bank onttrekt het luik naar de cabine uit het zicht. Door een deel van de bank te verwijderen, is de cabine toegankelijk en kan er een trap worden geplaatst die toegang geeft tot de alkoof. In het midden van de zitgroep staat een tafel die deels inklapbaar is.

Zoals van een liner is te verwachten, is de keuken van de Concorde Cruiser 950 LSA zeer ruim. Het aanrecht biedt veel werkruimte. Daarin zijn een spoelbak met uittrekbare kraan en een driepitsgasfornuis verwerkt. Verder is de keuken uitgerust met een oven, een magnetron, een 177 liter-koelkast en veel lades en kasten. Een vaatwasser behoort ook tot de mogelijkheden. De badkamer in het midden van de camper is van alle gemakken voorzien: een toilet, een wastafel met spiegelkast, een kledingkast en een separate douchecabine.

Groot eilandbed

Helemaal achterin is het slaapverblijf te vinden. Deze is met een deur af te sluiten van de rest van de camper. De bedden van 2,00 x 1,06 meter kunnen samen een groot eilandbed vormen. De Concorde Cruiser 950 LSA is verder uitgerust met alle luxe waaronder een televisie en een soundsysteem.