Halfintegraal Eura Mobil Profila nu op Mercedes Sprinter

De vernieuwde halintegraal Eura Mobil Profila heeft de Mercedes Sprinter als basis. Mercedes spint daarbij garen bij het beperkte aantal chassis dat Fiat de camperbouwers kan leveren. Er zijn twee indelingen, waaronder de Eura Mobil Profila T 676 EB.

De nieuwkomers op de Mercedes Sprinter met een verlaagd AL-KO-chassis zijn een fractie langer dan de Eura Mobil Profila 660 EB en de 695 EB, waarop ze zijn gebaseerd. Deze al bestaande halfintegralen hebben de vertrouwde Fiat Ducato als basisvoertuig. De nieuwe Profila-halfintegralen hebben een verwarmde dubbele bodem van 19,5 centimeter, 7 centimeter dieper dan de Ducato-halfintegralen en een stahoogte van 198 centimeter. Natuurlijk zijn de nieuwe Profila’s uitgerust met de befaamde assist- en veiligheidssystemen van de Sprinter.

Chalet-look
De Eura Mobil Profila T 676 EB heeft een panoramadakraam dat voor licht en lucht zorgt en tegen een meerprijs ook open kan. De inrichting heeft volgens Eura Mobil een chalet-look, met meubels van eiken, chromen details en sfeerverlichting. In het zitgedeelte staat een hoekbank met daar tegenover een los zitje.

Links van de ingang is de keuken te vinden, met drie gaspitten en een te verlengen werkblad. Daarnaast staat de koelkast van 142 liter. Aan de overkant is de badkamer met een draaibare wastafel, een geïntegreerde douchecabine en een kastje. Achter in deze Profila zijn de 195 centimeter lange enkele bedden. Onder de opklapbare lattenbodems is plaats om kleding op te hangen.

ALDE-verwarming
De vernieuwde Profila-halfintegralen zijn verder uitgerust met ALDE-verwarming, twee airbags, voorbereiding voor een televisie van 32 inch en een motor van 140 pk, met een handgeschakelde bak. De opbouw is houtvrij. Eura Mobil biedt tien jaar waterdichtheidsgarantie. De Profila is ook leverbaar als de kortere T 696 EB, met als belangrijkste verschil de kortere bedden van 185 en 190 centimeter lang. De Eura Mobil Profila T 676 EB is leverbaar vanaf 101.950 euro.