Update voor halfintegraal Bürstner Delfin

Het Duitse merk Bürstner heeft de halfintegraal Delfin uit 2003 een flinke update gegeven. De versie voor 2020 is voor het eerst te zien op de CMT-beurs in Stuttgart.

Het grootste verschil met de eerdere Delfin is het basisvoertuig. Bürstner switchte namelijk van de Renault Master naar de Citroën Jumper. Een Fiat Ducato als basis behoort tot de opties. De Jumper is voorzien van een 2.2-Blue-HDI-motor met 120 pk.

Vertrouwde dolfijn

Er zijn verschillende varianten van de Bürstner Delfin. Zo komt hij in de populaire Harmony Line-uitvoering met de cabine in lichtgrijs metallic en blauwe accenten op de opbouw. Verder is er nog een mokkakleurige variant. De vertrouwde dolfijn is op alle uitvoeringen op de zijkant te vinden, in de gekozen kleur. De kleur van de buitenzijde komt ook terug in het interieur.

Een van de uitvoeringen is de Bürstner Delfin T 660. Deze biedt met de draaibare cabinestoelen erbij zitplaats aan vijf personen. De tafel is gedeeltelijk in te klappen. De bovenkastjes en de onderkasten in de keuken zijn uitgerust met indirecte verlichting. De keuken bevindt zich net achter de zithoek en heeft een driepitsgasstel. De koelkast staat daar tegenover. Helemaal achterin staat een Frans bed met daarnaast de badkamer met variobad.

Meerdere indelingen

De nieuwe Bürstner Delfin komt in vijf indelingen beschikbaar. Zo heeft de T680 G een face-to-face indeling. Hier ontbreekt een vast bed en is gekozen voor een hefbed met lage instap. De vernieuwde Delfin is leverbaar vanaf 66.890 euro.