Campercontact vernieuwd

Campercontact, de website en app van de NKC voor overnachtingslocaties, is vernieuwd. Vanaf vandaag heeft het platform een nieuwe huisstijl en past de website zich aan naar het gebruikte apparaat van de bezoeker.

De huisstijl komt terug in alle communicatiemiddelen van Campercontact: website, app (Android en iOS), materialen voor locatiebeheerders en geprinte uitingen zoals advertenties.

Eigen, kenmerkende uitstraling

De meest in het oog springende verandering in de app en op de website is wellicht de kleur. De dominante kleur is nu groen. Het logo en randen van de meeste informatieblokken zijn nu groen. Een tweede kleur is oranje. Knoppen zijn oranje gemaakt, waardoor ze beter opvallen en gebruikers sneller een gewenste actie kunnen uitvoeren.

Campercontact Home

Afwijkende kleur

De dominante kleur van de NKC is blauw. Voor Campercontact, onderdeel van de NKC, is echter gekozen voor een afwijkende kleur. Campercontact is namelijk een internationaal platform voor camperaars en verdient daarom een geheel eigen, kenmerkende uitstraling.

Het logo van Campercontact bestaat uit twee elementen: een camper en een pinnetje waarmee camperlocaties aangeduid worden. Dat is waar Campercontact voor staat: voor iedere camperaar de beste overnachtingsplek bieden, passend bij ieders individuele wensen.

Beschikbaar na uitvoeren update

De veranderingen in de app zijn zichtbaar na het uitvoeren van de laatste update in Google Play cq. de Appstore.

De app is op dit moment voor alle iOS-apparaten te downloaden. Voor Android wordt de update in etappes ter beschikking gesteld. Dit zal enkele uren duren. Gebruikers zullen daardoor mogelijk even moeten wachten.

Heldere presentatie

Beoogd resultaat van de wijzigingen is een heldere presentatie van de informatie. Er ligt een duidelijke nadruk op de belangrijkste gegevens. Dat helpt bij het vinden van de ideale plek. Thuis achter de laptop, of onderweg op tablet of smartphone.

Voor ieder apparaat

Ook de techniek van de website is volledig vernieuwd. Het resultaat daarvan is een stabiele website die weer jaren vooruit kan. Dat zit ónder de motorkap.

Wat zichtbaar is voor gebruikers is de aanpassing van de website aan het apparaat van de gebruiker. Op desktop ziet de website er heel anders uit dan op een tablet of smartphone. Het bezoek is hierdoor plezieriger, want de informatie is optimaal gerangschikt.

Locatie aanmelden

Ook de manier om een locatie aan te melden op Campercontact is aangepast. De wijzigingen hebben tot gevolg dat de nieuwe input een nog hogere kwaliteit hebben. Hiervan profiteren alle camperaars én de moderatoren die alle nieuwe aanmeldingen behandelen.

Een nieuw, veelgevraagd element van de aanmeldprocedure is de mogelijkheid om aan te geven of een locatie in een milieuzone ligt.

Toekomstbestendig

De aanpassingen die Campercontact nu doorgevoerd heeft waren nodig om het platform toekomstbestendig te maken. De uitstraling was sinds de lancering namelijk niet meer gewijzigd. De presentatie paste niet langer bij de gebruikerservaring die Campercontact wil bieden. Aansluitend op de kernwaarden van Campercontact is de nieuwe huisstijl ontwikkeld.

Door de ongekende groei die Campercontact de laatste jaren doormaakt, is het noodzakelijk ook de techniek van de website een grote impuls te geven. 

Nieuw én vertrouwd

Campercontact heeft een geheel nieuwe uitstraling. Fris en klaar voor de toekomst. Wat ongewijzigd is is de kwaliteit van de informatie. Deze is van hetzelfde hoogstaande niveau, mogelijk gemaakt door actieve camperaars en gedreven moderatoren. Deze zogenoemde user generated content blijft altijd de kern van het platform voor en door camperaars. Campercontact blijft doorontwikkelen en inspelen op de wensen van camperaars.