Inloggen Verzekeringen

Altijd en overal je NKC Verzekeringen inzien, wijzigen of een schade melden.  

  • Altijd en overal inzicht in je actuele verzekeringsadministratie
  • Polis- en persoonlijke wijzigingen doorgeven
  • Een e-mail als een polisblad en/of factuur is geplaatst
  • Schade doorgeven

In welk klantportaal vind ik mijn verzekering(en)?

Vanaf 1 mei 2025 hebben we een nieuwe verzekeringspartner, Schouten Zekerheid. Iedere maand wordt een deel van de verzekeringen overgezet van onze oude partner OpGroen (AON) naar Schouten Zekerheid. In deze periode werken we met twee verschillende klantportalen. Dit duurt tot 1 mei 2026.

Heb je een nieuwe verzekering afgesloten na 7 april 2025? Of heb je een nieuwe polis ontvangen van een verzekering die je al eerder had afgesloten? Dan vind je deze terug in het nieuwe klantportaal.

Heb je nog geen nieuwe polis ontvangen en heb je je verzekering afgesloten vóór 7 april 2025? Dan vind je deze nu nog terug in het oude klantportaal.

Veelgestelde vragen

Wie is Schouten Zekerheid?

 Vanaf 1 mei 2025 is Schouten Zekerheid is onze nieuwe verzekeringspartner. We hebben de samenwerking met OpGroen, onze voormalige partner, beëindigd.

NKC blijft gewoon jouw vertrouwde aanspreekpunt.

Waarom is NKC overgestapt naar Schouten Zekerheid?

We willen onze dienstverlening verbeteren om je beter en sneller te kunnen helpen bij je verzekeringszaken. Denk aan de afhandeling van een schade en een verbeterde MijnOmgeving.

Wat betekent dit voor mijn verzekering(en)?

Het komend jaar worden alle verzekeringen per prolongatiedatum (verlengingsdatum) overgezet naar Schouten Zekerheid. Op het moment dat je verzekering deze datum heeft bereikt, ontvang je vanzelf je nieuwe polis per mail.

Je wordt in deze e-mail geïnformeerd waar je voortaan kunt inloggen om je polis in te zien, je schade te melden of een wijziging door te geven.

Heb je meerdere verzekeringen met een andere ingangsdatum? Dan kan het zijn dat dus je ene polis al over is en je andere nog niet.

Wat liep er mis tijdens de incasso van april 2025?

Periodiek wordt de premie van uw NKC Verzekering(en) geïncasseerd. In de laatste afschrijving van april is hier helaas iets misgegaan. In uw afschrift zag u als afzender: Schouten Zekerheid Assuradeuren. Wij kunnen ons voorstellen dat dit vraagtekens bij u heeft opgeroepen. We leggen graag uit wat hier is gebeurd.

Sinds 1 mei werken we samen met een nieuwe verzekeringspartner: Schouten Zekerheid. De premie wordt door hen geïncasseerd. Op uw afschrift had moeten staan: NKC ism Schouten Zekerheid. Helaas is dit niet goed doorgevoerd door de bank.

Het rekeningnummer is wel gewoon juist: NL 80 INGB 011 104 50 53

Heeft u al gestorneerd hoeft u niets te doen, de premie wordt opnieuw geïncasseerd.

Waar kan ik inloggen?

Heb je na mei al een nieuwe polis ontvangen of na 7 april 2025 een nieuwe NKC-verzekering afgesloten? Dan kun je deze terugvinden in het nieuwe klantportaal van Schouten.

Zo niet, vind je je polis(sen) terug bij MijnVerzekeringen. Bovenaan de pagina Inlog – MijnVerzekeringen vind je de ingang naar beide omgevingen.

Ik heb een nieuwe polis ontvangen, maar kan deze niet vinden als ik inlog. Hoe kan dat?

Het komend jaar zitten we in een overgangsjaar van onze oude verzekeringspartner OpGroen (AON) naar onze nieuwe verzekeringspartner Schouten Zekerheid. Dat betekent dat we tijdelijk te maken hebben met twee klantportalen. Heb je recent een nieuwe polis ontvangen of een nieuwe NKC-verzekering afgesloten? Dan vind je deze terug in het Klantportaal van Schouten. Hier kun je inloggen.

Waar kan ik mijn schade melden?

Je kunt je schade melden via Mijn Verzekeringen (voor oude polissen die nog niet over zijn naar Schouten) of het nieuwe Klantportaal Schouten. Je kunt bovenaan op deze pagina inloggen.

Nog een andere vraag?

Heb je een vraag rond je verzekering(en) die hier niet beantwoord werd? Bekijk dan onze FAQ's via de knop.

FAQ Verzekeringen
Deel pagina