Het kan voorkomen dat je geen spoedeisende hulp nodig hebt, maar wel een schade wilt melden. Wat moet je dan doen? Op deze pagina staat beschreven wat te doen.
NKC Verzekeringen werkt samen met OpGroen Assuradeuren. Dit is de partij die de bevoegdheid heeft om jouw schademelding in behandeling te nemen.
Je gaat dan als volgt te werk.*
NKC Verzekeringen werkt samen met OpGroen Assuradeuren. Dit is de partij die de bevoegdheid heeft om jouw schademelding in behandeling te nemen.
Ben je iets verloren of is er iets gestolen? Doe dan ter plekke aangifte bij de politie en stuur het aangiftebewijs mee wanneer je de schade meldt. De niet-spoedeisende schades kan je na thuiskomst melden. Meld deze schades dan zo snel mogelijk via Mijn Verzekeringen. In deze omgeving staat een schadeformulier dat je digitaal in kunt vullen. Stuur relevante papieren als bonnetjes en/of verklaringen naar [email protected].
* Uiteraard alleen van toepassing als je hiervoor bent verzekerd. Controleer vooraf de polis en polisvoorwaarden in Mijn Verzekeringen.
Als je de NKC Reisverzekering hebt, bel dan met de SOS Alarmcentrale: 088-98 00 420 wanneer je spoedeisende hulp nodig hebt in het buitenland.
Zij informeren, adviseren en begeleiden je verder en zorgen voor repatriëring naar huis als dat nodig is. De medewerkers spreken meerdere talen.
Een ongevallendekking staat los van een ziektekostenverzekering. Een ongevallenverzekering keert eenmalig een bedrag uit bij overlijden of blijvende invaliditeit* door een ongeval. Een ongevallendekking of ongevallenverzekering is dus altijd aan te raden.
*) Blijvende invaliditeit betekent dat je niet meer herstelt en voor altijd invalide blijft.
De dekking gaat in op het moment dat je bagage het woonadres verlaat om een bij deze polis verzekerde reis te maken. De dekking eindigt pas op het moment je weer terugkeert op je woonadres.