Lidmaatschap

Tot wanneer loopt mijn lidmaatschap?

Het lidmaatschapsjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december en kan tussentijds niet worden beëindigd. Voor wie opzegt vóór 1 november, stopt het lidmaatschap per 31 december van dat jaar. Opzeggingen die na 1 november bij de NKC binnenkomen, worden verwerkt per 31 december van het navolgende jaar.

Wat zijn de mogelijkheden van het Lidmaatschap op maat?

Bij de NKC bepaal je zelf een deel van de invulling van je lidmaatschap. Bekijk hier de verschillende mogelijkheden en hier de veelgestelde vragen over het lidmaatschap op maat.

Veelgestelde vragen Lidmaatschap op maat

Bekijk hier de veelgestelde vragen over het Lidmaatschap op maat.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Ga naar Mijn NKC en kies "Mijn lidmaatschap" en vervolgens "Lidmaatschap opzeggen" 

Als mijn verzekering stopt, stopt dan ook automatisch het lidmaatschap?

Nee, het lidmaatschap loopt door tot het apart wordt opgezegd.

Wanneer komt de nieuwe NKC/CCI-combicard?

De NKC/CCI-combicard wordt eenmaal per jaar gratis verstrekt. De NKC/CCI-combicard wordt met Kampeerauto 2 meegestuurd. Bewaar de kaart altijd op een veilige plaats. Bij vermissing of diefstal kan via de website www.nkc.nl – webshop – CCI-kaart, tegen betaling van € 7,50, een nieuw exemplaar worden aangevraagd.

Is de vervaldatum op de NKC/CCI-combicard hetzelfde als de einddatum van het lidmaatschap?

Nee, de geldigheid van de NKC/CCI-combicard loopt van 1 april tot en met 31 maart. Het lidmaatschap loopt van 1 januari tot en met 31 december.

Waarom is de einddatum van de NKC/CCI-combicard anders dan de einddatum van het lidmaatschap?

Als einddatum van de NKC/CCI-combicard is 31 maart gekozen om camperaars die gaan overwinteren, de gelegenheid te bieden de NKC/CCI-combicard de volle periode van hun verblijf in het zuiden te gebruiken.

Waarom ziet de NKC/CCI-combicard 2019 er anders uit dan voorheen?

Over de vernieuwde NKC/CCI-combicard lees je alles op deze pagina.

Wanneer komen de ACSI-gidsen voor het volgend jaar?

De ACSI-gidsen worden tussen Kerstmis en oud en nieuw verzonden naar de leden.

Is het mogelijk de ACSI-gidsen eerder te ontvangen?

Helaas is dit niet mogelijk, de gidsen worden medio december geleverd. Daarna worden ze zo snel mogelijk naar de leden verzonden.

Kan ik de ACSI-gidsen op een ander adres ontvangen?

Ja dit is mogelijk. Geef dan vóór 5 november via [email protected] het alternatieve adres door. Dit geldt alleen voor Nederlandse adressen.

Hoe kan ik mijn adres en/of e-mailadres wijzigen?

Ga naar Mijn NKC en kies Mijn lidmaatschap en vervolgens Wijzigingsformulier.

Hoe kan ik een rekeningnummerwijziging doorgeven?

Stuur een e-mail met de benodigde gegevens naar [email protected]

Wanneer ontvang ik de jaarlijkse contributiefactuur?

In de maand december worden de facturen per e-mail verzonden. Heeft de NKC geen e-mailadres, dan wordt de factuur per post verzonden.

Waar kan ik mijn factuur vinden op de website?

Ga naar Mijn NKC, kies dan Mijn lidmaatschap en vervolgens Mijn facturen.

Ik heb een herinnering ontvangen, maar ik heb de factuur niet ontvangen.

De factuur is te vinden op Mijn NKC, Mijn lidmaatschap, Mijn facturen. Selecteer dan de betreffende factuur en kies voor Factuur tonen in het rechtermenu.

Geldt de machtiging voor de incasso voor verzekeringen ook voor de contributie?

Nee, voor de incasso van de contributie is een aparte machtiging nodig. Deze kan per mail naar [email protected] worden gestuurd.

Hoe kan ik zien of de betaling voor het lidmaatschap bij de NKC binnen is?

Ga naar Mijn NKC, Mijn lidmaatschap, Mijn facturen.

Wanneer wordt mijn contributie geïncasseerd?

Het incasseren van de contributie gebeurt maximaal drie weken na de factuurdatum. Als een incasso niet in een keer slaagt, wordt nog twee keer een poging gedaan. Daarna neemt de NKC contact op.

Naar welk IBAN-nummer dient de contributie te worden voldaan?

Betalingen voor de contributie kun je doen aan NL27INGB0003704837.

Ik heb een machtiging voor automatisch incasseren gegeven, maar krijg toch een herinnering. Hoe kan dat?

Als je ook verzekerd bent via NKC, kan het zijn dat je een machtiging gegeven hebt aan verzekeringsmaatschappij AON. Wij mogen deze machtiging volgens de wet niet overnemen voor het betalen van de contributie aan de NKC.