Lidmaatschap

Tot wanneer loopt mijn lidmaatschap?

Het lidmaatschapsjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december en kan tussentijds niet worden beëindigd. Voor wie opzegt vóór 1 november, stopt het lidmaatschap per 31 december van dat jaar. Opzeggingen die na 1 november bij de NKC binnenkomen, worden verwerkt per 31 december van het navolgende jaar.

Wat zijn de mogelijkheden van het Lidmaatschap op maat?

Bij de NKC bepaal je zelf een deel van de invulling van je lidmaatschap. Bekijk hier de verschillende mogelijkheden en hier de veelgestelde vragen over het lidmaatschap op maat.

Veelgestelde vragen Lidmaatschap op maat

Bekijk hier de veelgestelde vragen over het Lidmaatschap op maat.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

We vinden het erg jammer dat je erover denkt om je lidmaatschap op te zeggen. Je kunt dit doen via Mijn NKC. Hierna krijg je per e-mail een bevestiging toegestuurd. Het NKC-lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december en kan niet tussentijds worden beëindigd. Opzeggingen dienen binnen te zijn vóór 1 november.

Als mijn verzekering stopt, stopt dan ook automatisch het lidmaatschap?

Nee, het lidmaatschap loopt door tot het apart wordt opgezegd.

Wanneer komt de nieuwe lidmaatschapskaart (NKC/CCI-combicard)?

De NKC/CCI-combicard is het bewijs van jouw NKC-lidmaatschap, biedt toegang tot allerlei ledenvoordelen en is te gebruiken als identiteitsbewijs op campings. De pas wordt in februari met het magazine Kampeerauto nummer 2 meegestuurd. Je ontvangt jaarlijks dus een nieuw exemplaar. Als einddatum van de pas is 31 maart gekozen zodat camperaars die overwinteren de pas gedurende hun volle verblijf in het zuiden kunnen gebruiken. Bewaar de kaart altijd op een veilige plaats. Bij vermissing of diefstal kan tegen betaling van 7,50 euro in de webshop een nieuw exemplaar worden aangevraagd.

Is de vervaldatum op de NKC/CCI-combicard hetzelfde als de einddatum van het lidmaatschap?

Nee, de geldigheid van de NKC/CCI-combicard loopt van 1 maart dit jaar tot en met 31 maart het jaar daarop. Het lidmaatschap loopt van 1 januari tot en met 31 december.

Waarom is de einddatum van de NKC/CCI-combicard anders dan de einddatum van het lidmaatschap?

Als einddatum van de NKC/CCI-combicard is 31 maart gekozen om camperaars die gaan overwinteren, de gelegenheid te bieden de NKC/CCI-combicard de volle periode van hun verblijf in het zuiden te gebruiken.

Waarom ziet de NKC/CCI-combicard 2019 er anders uit dan voorheen?

Over de vernieuwde NKC/CCI-combicard lees je alles op deze pagina.

Wanneer komen de ACSI-gidsen voor het volgend jaar?

De ACSI-gidsen worden jaarlijks in december verzonden naar alle NKC-leden met een Standaard A, Standaard B of Plus lidmaatschap. Ben je rond die tijd aan het overwinteren met de camper? Dan kun je binnen Nederland een alternatief adres doorgeven waar wij de gidsen naartoe mogen sturen. Geef dit vóór 5 november door via ons contactformulier. De gidsen eerder verzenden is niet mogelijk vanwege de levertijden van ACSI.

Is het mogelijk de ACSI-gidsen eerder te ontvangen?

Helaas is dit niet mogelijk, de gidsen worden medio december geleverd. Daarna worden ze zo snel mogelijk naar de leden verzonden.

Kan ik de ACSI-gidsen op een ander adres ontvangen?

Ja dit is mogelijk. Geef dan vóór 5 november via ons contactformulier het alternatieve adres door. Dit geldt alleen voor Nederlandse adressen.

Hoe kan ik mijn adres en/of e-mailadres wijzigen?

Ga naar MijnNKC en kies Mijn lidmaatschap en vervolgens Wijzigingsformulier.

Hoe kan ik een rekeningnummerwijziging doorgeven?

Stuur een e-mail met de benodigde gegevens naar [email protected]

Wanneer ontvang ik de jaarlijkse contributiefactuur?

In de maand december worden de facturen per e-mail verzonden. Is je e-mailadres niet bekend bij de NKC, dan wordt de factuur per post verzonden. De factuur is ook te vinden op Mijn NKC

Waar kan ik mijn factuur vinden op de website?

Ga naar Mijn NKC, kies dan Mijn lidmaatschap en vervolgens Mijn facturen.

Ik heb een herinnering ontvangen, maar ik heb de factuur niet ontvangen.

De factuur is te vinden op Mijn NKC, Mijn lidmaatschap, Mijn facturen. Selecteer dan de betreffende factuur en kies voor Factuur tonen in het rechtermenu.

Geldt de machtiging voor de incasso voor verzekeringen ook voor de contributie?

Verzekeringspremies worden rechtstreeks door de verzekeraar AON geïncasseerd. Dit betekent dat de machtiging alleen voor AON geldt en niet door de NKC gebruikt mag worden.

Hoe kan ik zien of de betaling voor het lidmaatschap bij de NKC binnen is?

Ga naar Mijn NKC, Mijn lidmaatschap, Mijn facturen.

Wanneer wordt mijn contributie geïncasseerd?

Het incasseren van de contributie gebeurt maximaal drie weken na de factuurdatum. Als een incasso niet in een keer slaagt, wordt nog twee keer een poging gedaan. Daarna neemt de NKC contact op.

Naar welk IBAN-nummer dient de contributie te worden voldaan?

Betalingen voor de contributie kun je doen aan NL27INGB0003704837.

Ik heb een machtiging voor automatisch incasseren gegeven, maar krijg toch een herinnering. Hoe kan dat?

Als je ook bent verzekerd via de NKC kan het zijn dat je een machtiging hebt gegeven aan verzekeringsmaatschappij AON. Wij mogen deze machtiging volgens de wet niet overnemen voor het betalen van de contributie aan de NKC. Ook is het mogelijk dat het ons niet gelukt is om de contributie af te schrijven. Wij ondernemen standaard drie pogingen.

Wat krijg ik als lid van de NKC?

NKC is de grootste camperclub van Europa en hét inspiratie- en expertplatform voor de camperaar.  Dit zijn de voordelen van het lidmaatschap:

Word nu lid van de NKC.

 

Kan ik een lidmaatschap cadeau doen?

Je kunt op elk moment van het jaar een NKC-lidmaatschap cadeau geven, een uniek cadeau voor elke camperliefhebber! Omdat een lidmaatschap per kalenderjaar loopt, wordt de contributie naar rato berekend. Op het einde van het kalenderjaar wordt het cadeaulidmaatschap automatisch beëindigd. Voor eventuele voortzetting zullen wij de ontvanger tijdig aanschrijven. Je kiest er zelf voor of het welkomstpakket rechtstreeks naar de ontvanger gestuurd mag worden of eerst naar jezelf om als cadeau te overhandigen. Vul dit formulier in om een cadeaulidmaatschap aan te vragen. 

Wat betekent ‘lid maakt lid’?

Heeft een bestaand lid je enthousiast gemaakt over de NKC? Dan kun je dit melden op het aanmeldformulier onder ‘lid maakt lid’. Deze persoon krijgt dan als bedankje van ons een mooie set NKC-handdoeken toegestuurd! De handdoeken zijn uniek en alleen verkrijgbaar via deze actie. 

Waar kan ik mijn lidmaatschapsnummer vinden?

Je lidmaatschapsnummer kun je op verschillende plaatsen terugvinden:

  • Op de voorkant van de ledenpas, de Campingcard International
  • Op de welkomst- en/of contributiebrief
  • Op elke daaropvolgende factuur
  • Als je inlogt op Mijn NKC, onder ‘Mijn gegevens inzien/wijzigen’

Is de ACSI-app inbegrepen in het NKC-lidmaatschap?

De ACSI-app is niet inbegrepen. Je kunt deze wel apart aankopen. Informatie en een unieke code vind je op de ACSI Campingcard. Deze vind je in de omslag van de ACSI-gidsen. Als alternatief biedt de NKC de app Campercontact aan.

Hoe kan ik mijn gegevens of lidmaatschap wijzigen?

In Mijn NKC kun je een adres-, e-mail- of telefoonnummerwijziging doorgeven door te klikken op ‘Mijn gegevens inzien/wijzigen’. Daar wis je de oude gegevens en vul je de nieuwe gegevens in. Klik op ‘Opslaan’ om de wijziging te bevestigen. Aansluitend ontvang je een e-mail met daarin de gewijzigde gegevens. Ook kun je het type lidmaatschap wijzigen in Mijn NKC. Dit is altijd mogelijk, maar de wijziging gaat pas in voor het volgende kalenderjaar. Klik hiervoor op ‘Wijzig lidmaatschap’, vink het gewenste lidmaatschap aan en klik op ‘Opslaan’. Voor gegevens die niet via Mijn NKC gewijzigd kunnen worden, kun je het contactformulier invullen.

Krijg ik nog een restitutie nadat ik het lidmaatschap heb opgezegd?

Omdat het lidmaatschap loopt per kalenderjaar en tussentijdse opzegging niet mogelijk is, krijg je ook geen restitutie van het lidmaatschapsgeld. Gaat het om een speciale situatie (bijv. overlijden), neem dan contact met ons op.

Ik heb opgezegd, maar ontvang toch nog een factuur. Hoe kan dat?

Wellicht is je opzegging te laat door ons ontvangen. Opzeggingen dienen vóór 1 november verstuurd te zijn. Ben je te laat, dan blijf je nog een heel jaar lid van de NKC. De factuur dient dan ook voldaan te worden.

Hoe kan ik mijn contributie betalen?

Je kunt het jaarlijkse contributiebedrag betalen via iDeal (link in de e-mail) of via internetbankieren. Het rekeningnummer van de NKC is NL27INGB0003704837.

Waarom ontvang ik direct een aanmaning, zonder eerst een factuur te krijgen?

Mogelijk hebben we geen correct e-mailadres in ons systeem staan. Wil je daarom zo vriendelijk zijn om dit te controleren? Dit kun je online doen via Mijn NKC of via het contactformulier.