Juridische helpdesk

Heb je een juridische vraag of een juridisch conflict? NKC-leden kunnen gebruik maken van de gratis adviesdesk van Omnius om te kijken wat de beste oplossing is bij een juridische kwestie. Uiteraard voor campergerelateerde kwesties, maar ook bij andere (dreigende) juridische problemen.

weegschaal ter illustratie bij juridische helpdesk

Wat kan Omnius voor je betekenen?

Je kan in alle gevallen gratis contact opnemen met de juridische helpdesk. Deze eerstelijnsdienst bestaat uit diagnose en triage. Wat is de hulpvraag en wat is er nodig? De juristen van Omnius zijn van alle markten thuis. In veel gevallen wordt de vraag direct beantwoord. Is er meer nodig dan wordt er een jurist uit de tweede lijn ingeschakeld voor de behandeling van de zaak. Veelal is dat een jurist van Omnius zelf en als er een advocaat nodig is, dan wordt er namens jouw contact gezocht met een advocaat uit het netwerk van Omnius. Deze advocaat staat jou of de vereniging bij in de juridische kwestie. Dat kan een uitgebreid advies zijn of een procedure.

Kosten en voorwaarden

Als een zaak op basis van een vaste prijs, zogenaamde fixed fee, kan worden aangenomen, dan zal Omnius dat voorstellen. Verder geldt dat er recht is op 10% korting op het uurtarief als de zaak via Omnius wordt bemiddeld naar een advocaat uit het netwerk. Als er een rechtsbijstandsverzekering is afgesloten word je daar naar doorverwezen.

De juridische helpdesk van Omnius is 7 dagen in de week beschikbaar. Op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur en in het weekend van 9.00 tot 17.00 uur. Op feestdagen is Omnius gesloten.

Deel artikel