Lidmaatschap

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over lidmaatschap. Vind je geen passend antwoord op je vraag of staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen lidmaatschap
  • Ik heb al de CampingCard ACSI Digitaal, maar ik wil toch graag een ACSI-gids bestellen. Wat moet ik doen?

    Het is altijd mogelijk om een ACSI-gids toe te voegen aan je lidmaatschap. Log in bij Mijn NKC en ga in het tabblad 'Lidmaatschap en Extra's', naar de 'Extra's'. Hier kan je voor € 15,- de ACSI CampingCard-gids 2024 of de ACSI Klein & Fijn-gids 2024 toevoegen aan je lidmaatschap. 

  • Waarom ontvang ik geen NKC/CCI-pas meer?

    Om ervoor te zorgen dat we minder papier/plastic verbruiken en zo een bijdrage leveren aan een duurzamere samenleving, wordt de NKC/CCI-pas niet meer gedrukt.

    Jouw persoonlijke NKC gegevens kan je terugvinden in je online profiel in Mijn NKC. Het is niet mogelijk om een fysieke NKC-pas te ontvangen.

    Wil je nog wel een CCI pas ontvangen? Kijk op de website van CCI voor meer informatie en verkooppunten van de CCI-pas.

     

  • Ik gebruikte de NKC/CCI-pas ter identificatie op campings. Wat is hiervoor een oplossing?

    Op sommige campings of camperplaatsen is het nodig om een identiteitsbewijs achter te laten. Als je hiervoor de NKC/CCI-pas gebruikte adviseren wij om voortaan een kopie van je identiteitsbewijs te maken voor je op reis gaat en deze in te leveren. Het is belangrijk om een veilige kopie te maken van je identiteitsbewijs. Op de website van de Rijksoverheid staat uitgelegd hoe je dit moet doen.

  • Wat zijn de voordelen van het NKC-lidmaatschap?

    Als NKC-lid ontvang je vele voordelen. Zo ontvang je het hele jaar het Kampeerauto magazine, boordevol camperadvies, reisinspiratie en tips. Ook heeft elk lid een Campercontact PRO-abonnement, waar meer dan 40.000 camperplaatsen in staan. Daarnaast profiteer je van leuke acties & ledenvoordeel, ontvang je gratis advies en voorlichting van NKC-experts en draag je bij aan brede belangenbehartiging vanuit de NKC.

  • Waar kan ik mijn lidmaatschapsnummer vinden?

    Het lidmaatschapsnummer is terug te vinden:

    • In de Mijn NKC-omgeving
    • In de welkomstbrief
    • Op elke factuur
  • Hoe voeg ik extra’s toe in Mijn NKC of hoe annuleer ik deze?

    Log in op Mijn NKC en klik op 'Lidmaatschappen en Extra’s'. Onder het kopje extra’s staan alle extra mogelijkheden. Hierachter staat annuleren of toevoegen.

    Mocht je een extra willen toevoegen, kijk dan wat erachter staat. Staat er 'toevoegen' dan klik je op toevoegen. Staat er 'annuleren' dan is deze extra al toegevoegd aan jouw lidmaatschap en hoef je nergens op te klikken.

    Mocht je een extra willen annuleren, dan kijk je wat achter de extra staat. Staat er 'toevoegen' dan hoef je nergens op te klikken, de extra is dan niet toegevoegd aan jouw lidmaatschap. Staat er 'annuleren', klik dan op annuleren.

    Let op! Je ontvangt geen bevestiging per mail van een wijziging in Mijn NKC, deze wordt direct verwerkt. Het is daarom belangrijk dat je zeker bent van je keuze als je een wijziging aanbrengt.

     

  • Ik wil Kampeerauto Magazine tijdelijk niet ontvangen of liever digitaal dan geprint. Hoe pas ik dit aan?

    In Mijn NKC kan je je lidmaatschap gedurende het jaar wijzigen. Klik in Mijn NKC bovenin op het kopje ‘Lidmaatschappen en extra’s'. Verwijder onderin ‘Kampeerauto magazine (papieren versie)’. Doe je dit gedurende het jaar 2024 dan krijg je geen geld terug. De verzending van Kampeerauto Magazine wordt hiermee wel stop gezet voor het lopende jaar.

    Voor het volgende lidmaatschapsjaar blijft deze voorkeur opgeslagen en ontvang je € 10,- korting op je lidmaatschap.  

  • Hoe kan ik Kampeerauto magazine digitaal lezen?

    Kampeerauto magazine is digitaal te lezen op de website en in de Kampeerauto-app. Voor Android telefoons is deze te downloaden in de Google Play Store en voor iOS telefoons (iPhones) in de App Store.

  • Moet ik bij het toevoegen van een extra direct afrekenen?

    Wanneer je in Mijn NKC een extra toevoegt betaal je deze meteen. In december ontvang je de factuur voor de contributie van het lidmaatschap. 

  • Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    Mocht je jouw wachtwoord niet meer weten dan vragen wij je de volgende stappen te ondernemen:

    1. Klik op wachtwoord vergeten
    2. Je ontvangt een link in jouw mail. (Let op: deze kan in de spambox terechtkomen)
    3. Klik op de link. (Mocht het zijn dat je niet op de link kunt klikken, kopieer dan de link en plak deze in de zoekbalk van de webbrowser)

    Hoe kopiëren en plakken? Bekijk dan: https://www.youtube.com/watch?v=xrWhsKc4NYQ  

    1. Kies en vul jouw nieuwe wachtwoord in. Let op: het wachtwoord moet een minimale lengte van 8 karakters hebben. Waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 leesteken.
    2. Bevestig het wachtwoord en je kunt weer inloggen met het nieuwe wachtwoord.

    Het is belangrijk dat je deze stappen zelf uitvoert. Wij kunnen vanuit de helpdesk geen wachtwoorden voor jou wijzigen.

    In het verleden waren de inloggegevens van Mijn NKC en Campercontact hetzelfde. Dat zal nu niet meer zo zijn. Je zult na het wijzigen van jouw wachtwoord in Mijn NKC twee verschillende inloggegevens hebben.

  • Hoe kan ik mijn contributie betalen?

    NKC biedt diverse betaalmogelijkheden; automatisch incasso, iDeal of handmatig overmaken. Heb je akkoord gegeven voor automatische incasso of via iDeal het lidmaatschap afgesloten, dan zal de jaarlijkse contributie automatisch afgeschreven worden van het bij ons bekende rekeningnummer. In de maand december ontvang je de contributiefactuur voor het volgende jaar per e-mail.

    Heb je geen akkoord gegeven voor automatische incasso, dan ontvang je van ons een iDeal-link bij de contributiefactuur. Ook kun je ervoor kiezen om het bedrag handmatig over te maken bijvoorbeeld als je geen gebruik wilt maken van iDeal of de factuur nog per post ontvangt. Vermeld hierbij altijd je factuur- en lidnummer. Onze betaaltermijn is 30 dagen.

    Het IBAN-rekeningnummer van de NKC is NL27INGB0003704837.
    De BIC-code is INGBNL2A (enkel voor buitenlandse betalingen).

    Je betaalgegevens wijzigen of controleren kan via Mijn NKC.

  • Hoe kan ik zien of ik het lidmaatschap heb betaald?

    In de Mijn NKC-omgeving klik je bovenin op het kopje ‘Facturen’. Hier kun je zien of er nog een openstaand bedrag is. Heb je de factuur betaald via een iDeal-link? Dan kun je die link nogmaals aanklikken om te zien of de betaling is voltooid. De link blijft namelijk alleen geldig zolang de betaling nog niet gelukt is.  

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap wijzigen?

    Het is mogelijk om in Mijn NKC je lidmaatschap gedurende het jaar te wijzigen. Klik in Mijn NKC bovenin op het kopje ‘Lidmaatschappen en extra’s . Hier kan je extra’s toevoegen aan het lidmaatschap of verwijderen.

  • Waarom is het NKC-lidmaatschap vernieuwd?

    Als vereniging kijken we jaarlijks of de inhoud en vorm van het lidmaatschap nog aansluit bij wensen van camperaars. We horen van camperaars dat ze tijdens het camperen steeds vaker gebruik maken van digitale hulpmiddelen en dat ze interesse hebben voor een digitaal lidmaatschap. Bovendien hechten we aan het verduurzamen van onze producten en diensten. Daarom hebben we gekozen om het lidmaatschap te updaten, met nieuwe en duurzamere opties.

  • Moet ik lid worden van de NKC als ik een verzekering afsluit?

    Het afsluiten van verzekeringen bij de NKC is één van de vele ledenvoordelen. Je moet dus lid zijn om een verzekering te kunnen afsluiten.

  • Als ik mijn NKC-verzekering opzeg, wordt het lidmaatschap dan ook automatisch stopgezet?

    De NKC-verzekering en het lidmaatschap moeten apart worden opgezegd. Je kunt namelijk de verzekering opzeggen, maar tóch lid blijven van de NKC. Zo profiteer je nog wel als NKC-lid van alle acties en ledenvoordelen.

  • Wat is een online NKC profiel?

    Als NKC-lid heb je een eigen profiel in de Mijn NKC omgeving. In dit profiel staan jouw persoonlijke gegevens en je lidmaatschapsgegevens. Per 2024 is dit de vervanger van jouw NKC/Camping Card International-pas. De Camping Card International-pas bieden wij niet meer aan in 2024. 

  • Tot wanneer is de NKC/CCI-pas geldig?

    Wij hebben het contract met CCI opgezegd per 1 januari 2024, dus tot die tijd is de NKC/CCI-pas nog geldig. 

  • Wanneer kan ik de ACSI-gids(en) verwachten?

    Wekelijks worden de ACSI-gidsen verstuurd. Na het toevoegen van een ACSI-gids aan je lidmaatschap kan het 3-5 werkdagen duren voor de ACSI-gids wordt verstuurd. 

  • Wanneer kan ik gebruik maken van de ACSI CampingCard app en kortingskaart?

    Vanaf 1 januari 2024 zal de ACSI CampingCard kortingskaart zichtbaar zijn in de CampingCard app. Je ontvangt vanuit ACSI een e-mail met daarin instructies wat je moet doen als NKC lid om de app en kortingskaart te activeren.

  • Waarom ontvang ik als NKC-lid korting op ACSI-producten?

    NKC en ACSI werken al jaren goed samen. Als NKC nemen wij collectief de producten af bij ACSI. Vandaar dat wij deze producten voor een gereduceerde prijs kunnen aanbieden in combinatie met het lidmaatschap.

  • Kan ik gedurende het lidmaatschapsjaar nog wisselen van ACSI-gids?

    Het wijzigen van je lidmaatschap en daarbij ook het wijzigen van de ACSI-gids kan tot 1 november. Daarna is het niet meer mogelijk om een ACSI-gids te wisselen. Je kunt nog wel een andere gids toevoegen aan je lidmaatschap via Mijn NKC.

  • Ik heb een vraag over een ACSI gids, ACSI kortingskaart of ACSI app, waar kan ik terecht?

    Voor vragen over de ACSI gids en ondersteuning bij het gebruik van de ACSI app kan je contact opnemen met de Klantenservice van ACSI. Dit kan telefonisch via +31 (0) 488 47 14 34 of via [email protected]. Bekijk ook de veelgestelde vragen van ACSI of hier wellicht je antwoord tussen staat.

  • Waarom ontvang ik geen Camperplaatsengids meer?

    Om papier te besparen en zo een bijdrage te leveren aan een duurzamere samenleving, zijn we gestopt met de uitgave van de camperplaatsengids. Als NKC-lid heb je automatisch een PRO-abonnement op de Campercontact app. Deze app kan je gebruiken als vervanging van de Camperplaatsengids

  • Kan ik lid worden van de NKC als ik woonachtig ben in het buitenland?

    Ook wanneer je in het buienland woont, kan je lid worden van de NKC.

  • Kan ik een lidmaatschap cadeau geven?

    Dat is zeker mogelijk! Je kan een NKC lidmaatschap op elk moment in het jaar cadeau geven, een uniek cadeau voor elke camperliefhebber! Omdat een lidmaatschap per kalenderjaar loopt, wordt de contributie naar rato berekend. Na het kalenderjaar wordt het cadeaulidmaatschap automatisch beëindigd. Via dit formulier kan je het cadeaulidmaatschap aanvragen.  

  • Wat betekent lid maakt lid?

    Heeft een bestaand lid je enthousiast gemaakt over de NKC? Dan kun je dit melden op dit formulier. Deze persoon krijgt dan als bedankje van ons een mooi cadeau! Dit cadeau is uniek en alleen verkrijgbaar via deze actie.

  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

    Het opzeggen van het lidmaatschap kan in Mijn NKC of door te mailen naar [email protected]. Hierna krijg je per e-mail een bevestiging van je opzegging. Het NKC-lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december. Omdat het lidmaatschap per kalenderjaar loopt zal er bij tussentijdse opzegging geen restitutie worden verleend. Opzeggingen dienen binnen te zijn vóór 1 november.

  • Hoe kan ik een overlijden melden?

    U kunt het overlijden van uw dierbare doorgeven via het telefoonnummer 033 – 467 70 70 of via een mail naar [email protected].