Frankia Neo: makkelijk laden en lossen

De enorme achterklep van de garage is het eerste dat opvalt aan de nieuwe halfintegraal van Frankia. De bagageruimte van deze Neo is bovendien vanaf drie kanten toegankelijk.

Frankia Neo

Beknibbelen op de bagage hoeft niet als je met de Frankia Neo op pad gaat. Deze nieuwe, voorwielaangedreven halfintegraal heeft een garage van 1,20 meter hoog. De camper is gebouwd volgens het Easy Load-concept. Dat houdt in dat de garage van drie kanten toegankelijk is. Je hebt dus nooit last van een koffer of stoel die net even achteraan staat en dus vrijwel onbereikbaar is. Blijf wel altijd het maximale toegestane gewicht in de gaten houden.

Winterharde camper

De Neo heeft de nieuwe Mercedes Sprinter als basis. Onder de kap bevindt zich de Euro 6 Blue Tec met 143 pk, met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Starten doe je keyless: er komt geen sleutel aan te pas. De wanden van de opbouw zijn nieuw ontwikkeld. De buitenkant is van een aluminiumlegering en de wanden zijn 32 millimeter dik. De bodem is van aluminium en het dak van hagelbestendig gfk. De goede isolatie maakt hem winterhard.

Afbeeldingsresultaat voor Frankia Neo

Grijs en zwart

De cabine van de Neo is naar keuze grijs of zwart. Bij Frankia noemen ze deze Selenit en Tonerit. Beide steken mooi af tegen de rest van de camper. Voor de binnenkant van de Neo is gekozen voor een klassieke indeling met twee langsbedden. Een wellnessbad, koffiehoek met Nespresso-apparaat en Dometic Tec Tower 10 koelkast maken hem compleet. De Neo is leverbaar vanaf 93.000 euro.