Stallingeigenaar neemt campers in gijzeling


De eigenaar van stalling Carivan in Harderwijk weigert campers en caravans aan de eigenaren mee te geven als zij niet eerst 600 euro betalen. Dit omdat de huurder een betalingsachterstand zou hebben bij de eigenaar. Dat meldt regionaal dagblad De Stentor.


Een van de huurders heeft het probleem opgelost door de 600 euro bij de huurder op te eisen en deze vervolgens aan de eigenaar te betalen. Zij wil niet met haar naam in de krant, maar wil wel andere eigenaren van campers en caravans waarschuwen.

Aan de krant vertelt de huurder van de stalling dat hij inderdaad financiële problemen heeft, maar dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing.

Vreemde zaak

De NKC vindt het een bijzonder vreemde zaak. “De klanten van de stalling hebben een overeenkomst met de huurder van de hal, niet met de eigenaar”, zegt manager verenigingszaken Marretje Jelmersma van de NKC. “Als de huurder zijn verplichtingen niet nakomt, is dat heel vervelend, maar het is een kwestie tussen de eigenaar en de huurder.” Zij roept gedupeerden op zich te melden bij de NKC via meldpunt@nkc.nl.

Reacties


Wij zaten ook bij deze stalling. In november 2018 moesten wij onze caravan naar de dealer brengen ivm reparatie schade. Vervolgens hebben wij vanaf 10 december 2018 t/m 4 januari 2019 diverse pogingen gedaan om afspraak te maken om onze caravan terug te mogen brengen naar de stalling in Ermelo. Elke keer op het allerlaatste moment kregen wij te horen dat dit mogelijk was. Op een gegeven ogenblik kregen wij te horen dat er op terrein van de stalling werkzaamheden met riolering waren waardoor wij caravan niet terug konden brengen. Door onduidelijke en steeds verlate reactie van Carivan hebben wij op 4 jan 2019 een gesprek met eigenaar Carivan gehad. We hebben duidelijk gemaakt dat we het vertrouwen bij ons weg had en dat het vervelend was dat hij blijkbaar zoveel pech had, maar dat wij het vreemd vonden dat hij niet communiceerde bijvoorbeeld via mail om zijn klanten te informeren. Hij gaf aan dat zijn mailaccount was gehackt. Wij hebben hem gewezen om feit te communiceren via Facebook etc. Maar goed, wij hebben met spoed een ander stalling gevonden, maar helaas het reeds betaalde bedrag voor de stalling waren we kwijt. Ook de maand december die we dus echt niet terecht konden niet vergoed gehad. Ook hebben wij nog steeds geen rente ontvangen van het certificaat die we van Carivan hebben gekocht. Wij zij ook zeker gedupeerd omdat wij nu bij de nieuw stalling weer de stallingskosten hebben moeten betalen. Nu ik dit verhaal heb gelezen in de Stenor begrijp ik dat er echt meer aan de hand is en dat wij niet alleen staan. Ik hoop dat er spoeding een oplossing komt.
Wij hebben ook onze camper met veel gedoe uit de stalling kunnen halen afgelopen 29 december. Gelukkig hebben we een nieuwe plek gevonden.

Mvg,
Gert Jan de Gier&Wilma Jurjens
Vanmorgen, in goed overleg met de haleigenaar, samen met 2 andere campereigenaars de camper gehaald. Carivan, in persoon van Cees van Oostrum, is onbetrouwbaar en komt afspraken niet na.
Ook mijn camper staat hier
Tjerk Jansen Harderwijk
Mijn camper staat bij Carivan achter slot en grendel. Binnenkort ga ik mijn camper inruilen. Dat wordt een lastige zaak.
Ze zouden 10 dagen geleden met een oplossing komen. Niets gehoord. Carivan reageert nergens op. Niet op een mailtje en de telefoon wordt niet opgenomen.
Daar koop je dan een certificaat van € 500 voor en betaal je vervolgens ongeveer hetzelfde bedrag per jaar voor de stalling.
Jammer!
Ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Goedenavond,
Ook ik ben gedupeerde in deze zaak. Ik ben al 2 weken bezig om mijn camper uit de stalling te krijgen. Elke keer wordt ik met een mooi verhaal in het riet gestuurd. Ook weiger ik 600,- euro aan de eigenaar van de stalling te betalen omdat ik al betaald heb aan dhr. Cees van Oostrum.
Mijn lidmaatschapsnummer is 20026549.
Ik hoop dat u op korte termijn iets voor ons kunt betekenen.
Met vriendelijke groet,
J.L. Broskij
Ook wij hebben onze camper in de stalling bij Carivan te Harderwijk. Ik heb begrepen dat door dit te melden bij NKC deze zich zou inspannen om tot een oplossing te komen.
Mijn lidnr. is 20017828.
Met vriendelijke groet
Jan Berkhoff

Meest actuele nieuwsberichten


Naar nieuwsoverzicht