NKC start petitie rond Ford-motor


De NKC is een petitie gestart, waarin Ford zeer dringend wordt gevraagd om nu eindelijk met een regeling te komen waardoor eigenaren van een camper op basis van Ford weer met een gerust hart op vakantie kunnen.

De petitie ondertekenen kan op petitie24.nl.

De NKC is al maanden in gesprek met Ford over de falende 2.2TDCi-motor en het concern had beloofd voor de start van het camperseizoen met een voorstel voor een regeling te komen. “Het wordt keer op keer uitgesteld”, zegt NKC directeur Stan Stolwerk. “Met de petitie willen we een krachtig signaal afgeven. Je kunt niet zomaar honderden camperaars in de kou laten staan.”


De NKC heeft Ford gevraagd uiterlijk maandag 24 juli met een voorstel te komen. “Als er dan geen duidelijkheid is, gaan we op dinsdag 25 juli de petitie met handtekening aanbieden bij het hoofdkantoor van Ford Nederland in Amstelveen. Uiteraard zijn camperaars daarbij van harte welkom, met hun camper, al dan niet op basis van Ford.”

De NKC heeft deze stap gezet in overleg met de gedupeerden, die inmiddels ook op de hoogte zijn gebracht van de actie. Details over het aanbieden van de petitie worden nog bekendgemaakt.

Reacties


Ik ben erg teleurgesteld in de gang van zaken, een slechte zaak dat Ford hiermee weg komt de gedupeerden draaien nog steeds op voor de problemen van deze motor.
Overigens was het Ford debacle niet leidend voor verkoop, onze wens was ook een iets grotere camper. Ford heeft het inruil moment slechts beinvloed.
Beste,

Inmiddels mijn Ford verkocht tegen een prima prijs. Ingeruild bij een dealer die van de problemen weet. Zijn reactie: niet iedere Ford is slecht.
Ik wilde het debacle Ford niet afwachten en heb besloten voor verkoop. Na uiteraard alles nagegaan te zijn. Wissel motor, reviseren eigen motor etc.

Maar nu wat anders, ik vindt de bijval van onze eigen NKC leden enorm tegenvallen. 50.000 leden en slechts 700 ondertekenen de petitie. Das nog geen 1,5%. Triest hoor. Totdat ze zelf in de problemen komen. En ondanks vakantietijd is <1,5% toch gewoon beschamend weinig.

Ik heb dan weliswaar geen Ford meer, mijn vrouw en ik hebben beide de petitie getekend.

Mensen veel succes, ik blijf achter jullie staan.
de media
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/honderden-camperbezitters-vragen-ford-om-oplossing-voor-motorproblemen/
Ruud , ga jij maar een vertellen hoe het dan wel moet ? .

Ik sta achter de Ford campernaren , maar wel op zon voor waarde dat een eerlijke garantie / coulance gerecht-vaardig is , en daarom moet je een voorstel in dienen naar Ford wat je als klant wil .
Mijn advies blijft motor modificeren punt uit .
@CJ: Zo komen we niet verder, en ik ga NKC er niet naar vragen. Blijf lekker op je 'geheim' broeden, al schiet niemand daar iets mee op...

PS: Je opmerking over garantie/coulance is ook weer zo ondoordacht. Denk je echt dat we daar niet goed over nagedacht hebben? Denk maar eens aan 2e of 3e hands aankopen, failliete handelaars, import etc...
NKC is niet zo blij met mijn kritische volhardendheid, denk ik zo. Sowieso krijg ik geen enkele inhoudelijke reactie op mijn kritiek, en er is al helemaal geen sprake van enige vorm van samenwerking...

Vindt ik best jammer, want ik ben van mening dat er ook minstens enkele gedupeerden nauw betrokken hadden moeten worden bij het onderhandelen met Ford. Je ziet aan de houding die de NKC nu aangenomen heeft, dat ze zelf niet echt de pijn voelen van de gedupeerden. Je kunt nooit op het scherpst van de sneden onderhandelen als je zelf niet direct baat hebt bij het resultaat. Sterker, de NKC heeft juist baat bij een regeling, zodat zij er zogenaamd goed op staan. Wellicht niet eens bewust, maar onbewust moet dat spelen.

Ik ben er ook niet bij, dinsdag. Ik kan er simpelweg niet bij zijn. Als het überhaupt al door gaat, want ik heb zo'n vermoeden dat Ford plotseling de beoogde 'regeling' (die niemand wil!) ineens toch rond heeft.
Ruud heeft de NKC jou nog gevraagd om een rol te spelen bij die petitie overhandiging.
Na mijn mening is jou beoordeling naar de oorzaak van het probleem de juiste.
En de standvastige negatieve reacties van Johannes en Dekker rieken meer naar infiltratie-ondermijning in opdracht van Ford één is ook maar een paar maanden lid.
Ik denk dat wanneer we netjes met zijn allen er heen trekken we pas een vuist kunnen maken, dat hoeft echt geen verkeer's probleem te worden het is vakantie tijd.
Ruud , als u camper uit de garantie is ( termijn verlopen ) en er doen zich problemen voor die eigenlijk te vroeg zijn dan kan een dealer overgaan tot een coulance , en dit gaat meest al in overleg met de importeur van het merk ( Ford ) b.v alleen de delen en evt nog arbeidsloon .
Dat u graag van wil weten wat mijn bevindingen zijn over de zuigerschaden , mag u van mijn opvragen bij het NKC die hebben van mij het schrijven daar over , het is aan hen of ze dit doen , ik denk van niet . Ford hangt het ook niet aan de grote klok .
Erg jammer dat de NKC het zo lang heeft laten voortsudderen. Precies in het hoogseizoen besluit men dan eindelijk pas in actie te komen, maar dan zijn uiteraard veel mensen met vakantie! Hopelijk zijn er nog genoeg gepensioneerden die deze maanden niet weg gaan, om voldoende indruk te maken bij Ford én de opgetrommelde pers.

Dat laatste is een absolute voorwaarde om enige kans te maken op een definitieve technische oplossing. Want op e..o.a. verzekeringsproduct wat slechts tijdelijk financieel ondersteunt zit helemaal niemand te wachten. Zoals ook overduidelijk was op de bijeenkomst in Soesterberg!!!
Beste NKC. Is al duidelijk hoeveel camperaars bereid zijn komende dinsdag naar Amstelveen af te reizen?

Neemt de NKC haar eigen promotiecamper ook mee?
Is de pers al op de hoogte gesteld? En 'zusters' zoals de ANWB, CCN en anderen?

Ik heb het in ieder geval in mijn agenda staan en hoop, met mij, vele anderen!

Ik probeer mijn HomeCar met Ford Transit al 2 maanden te verkopen voor een reële prijs via Marktplaats, maar helaas. In de reacties wordt gelijk gevraagd of deze motor er in zit. En vervolgens krijg ik een veel te laag bod of hoor ik niets meer...

Dus die noodzaak om met zo veel mogelijk campers bij het Ford Hoofdkantoor (Stroombaan 16, 1181 VX Amstelveen) te camperen lijkt me een goed plan!
Trouwens CJ: in je eerste reactie opper je zelf nog om coulance te vragen bij Ford, voor jouw beoogde aanpassing. En nu wens je mij succes met mijn eventuele coulance?

Heren, we zijn het duidelijk niet eens. Maar dat is wat mij betreft (uiteraard) niets persoonlijks. Jullie ook allemaal een welgemeende hele fijne vakantie, en veilig en gezond weer thuis!

@Johannes: ik ga concreet in op de zaken die jij noemt, jij niet. Jammer, maar helaas... Als je alleen maar iets blijft beweren zonder dat verder te onderbouwen, kom je niet verder. Denk jij echt dat die Ford bedrijven jou de waarheid vertellen? #keepondreaming!

@CJ: ook jij blijft er maar omheen draaien. Je advies om de zuigers te laten vervangen bij Ford deugt niet, om het simpele feit dat Ford dat niet doet! Zul je toch echt voor naar één van de weinige revisiebedrijven moeten die dat aanbieden. Voor zover ik weet zitten die niet in Nederland, en op een tegemoetkoming van Ford hoef je op dit moment sowieso niet te rekenen. Je geheimzinnigheid omtrent die modificatie kan ik totaal niet plaatsen, sorry...
Ruud. Ik kom uit de wereld waar ik niets van Ford verwacht. Ik baseer mijn uitspraken over informatie van Ford garages (3x) en het motoren revisie bedrijf. Ik sluit hierbij de discussie die niet meer bijdraagt (voor mij) aan wat ik al weet. Jammer dat we samen niet maar het motoren revisie bedrijf gaan....
Fijne vakantie.
Ruud dat je meer verwacht had kan ik inkomen maar het blijft binnen huis , Als je het weten wil , het is bij het NKC bekent wat ik heb aangedragen en ook wat toen onze Fabrikant voor oplossing heeft aangebracht . de motoren met die modificatie hebben nooit meer problemen gehad ook onder zware omstandigheden .
Ruud ik wens je veel succes met een evt coulance van Ford , maar ik ben voor het eerder geschreven advies .
NKC heeft het probleem met deze campermotoren breed onder de aandacht gebracht. Iedereen met zo'n camper/motor combinatie weet er inmiddels echt wel van. Verreweg de meesten zullen zich ook wel gemeld hebben bij diezelfde NKC. En dan spreken de cijfers voor zich... Voeg dit bij de Duitse gedupeerden, zoals te vinden op internet fora, en het is overduidelijk dat er sprake is van een structureel probleem. Ja, de officiële statistische onderbouwing ontbreekt...

Hoezo lijkt vervuiling van een euro 4 motor een item te zijn, in relatie tot deze specifieke motor? Totaal irrelevant.

Vervuiling injectoren door moderne rijden? En dan specifiek voor alleen Denso injectoren? Onzin! Zelfs Ford heeft een andere lezing over het vervuilen.

Vergelijking met euro 5/6 is inderdaad nutteloos. Waarom dan überhaupt nog benoemen?

Euro 5 plaatsen kan niet zondermeer. Maar zouden we dat dan willen? Zou onderwerp van een technische oplossing kunnen zijn, maar waren we alvast maar zo ver!

Jij verwacht van Ford dus niet dat ze aansprakelijk blijven voor een mogelijke non-conformiteit. Ik wel.

En dan een zekering voor camper motoren... Ik zou haast zeggen: van welke wereld kom jij! In ieder geval moet je daarvoor niet bij Ford zijn, maar probeer het eens bij een assuradeur.

Problemen bij andere voertuigen? Uiteraard! Er is altijd wel wat. Maar probeer het wel in verhouding te zien. Een motor die al bij 30.000km volledig verwoest is bij een groot aantal campers, met een schadepost van 8.500 euro (bij Ford). Of EEN turbo die het begeeft bij 150.000km, of EEN versnellingsbak bij 177.000km. Een wereld van verschil!!!!
Ruud. Je weet prima te formuleren en je beschrijft uitstekend jouw probleem.
Ik ben sinds 2 maanden lid van de NKC, mede op advies van een collega die mij attent maakte op het 2.2. TDci forum.
De problematiek, zoals jij deze omschrijft neem ik serieus, echter als je niet eenduidig het probleem kunt benoemen van de Ford motor, is er slecht één manier om aan te tonen dat er iets niet deugt. Dit heb ik omschreven als: je dient dan statistische aan te tonen dat deze motor in vergelijking met andere motoren significant meer problemen geeft.
Dit is volgens mij de enige manier. Het lijkt erop dat de NKC dit heeft nagelaten, maar ik ken uiteraard het dossier niet. Het dossier lijkt mij meer op een klachten dossier.
M.a.w.: er zijn problemen (dit neem ik aan), maar er wordt niet aangetoond dat de afwijking van het gemiddelde significant hoger ligt dan bij de andere motoren.
Verder heb ik niet de diesel-motoren kennis van de Ford motor, dus ik moet mij richten op Ford NL, motor revisie bedrijven en info uit het NKC-forum.
Mijn conclusies zijn dan als volgt: (Je kent ze al.....)
1. Er zijn problemen met de 2.2. TDci motor. Dit blijkt uit de klachtenlijst welke in bezit is van de NKC.
2. Ik kan niet aan statistische gegevens komen of de problemen buitenproportioneel zijn. (significant afwijkend van andere motoren). Ik weet ook niet wat de statistische kans is dat mij dit kan overkomen.
3. Vervuiling van de euro 4 motoren lijkt een item te zijn.
4. Denso verstuivers kunnen derhalve vervuilen, doordat het moderne rijden (milieu bewust heet dat?) gepaard dient te gaan met snel overschakelen in lage toerentallen.
5. Een vergelijking met de "moderne" motoren (euro 5-6) met de euro 4 lijkt niet relevant, doordat het type motor ander is georiënteerd vanwege de nieuwe milieu eisen.
6. De motor laten vervangen door een euro 5 motor zou niet kunnen. (Misschien de 2.4 TDCi??)
7. Van Ford verwacht ik niet meer dan ze hebben aangegeven (0-meting + 1 jaar garantie). Ik ben er wel voor dat Ford tegemoet komt aan schadegevallen, mits ze ondersteund worden door een rekening en er geen sprake is van achterstallig onderhoud. (ik heb dan ook de petitie ondertekend)
8. Al met al zou ik kiezen voor een algemene verzekering voor Camper motoren. (persoonlijke mening!) gezien de problematiek die zich kan voordoen bij Campers. (hier verschillen we van mening. Ik weet dat dit voor jou een gruwel is......)

Inmiddels weet ik ook dat er problemen zijn met de VW diesel 2.0 TDi en de nieuwere series, de automaten van de Mercedes en op de Camping een motoren probleem gezien met de Fiat Ducato
Ik neem aan dat je de opsomming inmiddels wel kunt opdreunen en ik ken jouw nodige kanttekeningen. Het is een derhalve herhaling van zetten……
Mijn insteek is er op gebaseerd om schade aan mijn motor te voorkomen. Vandaar dat ik gedurende 2 maanden de reacties volg.
lekker vaag... :-(
Ruud , ik heb persoonlijk de defecte zuigers van Ford, niet onder ogen kunnen beoordelen alleen een foto van de geschuurde zuiger en die kwam overeen met mijn ervaring ui 80 jaren , om discussies te voorkoken , en de modificatie die de fabriek na zeer groot onderzoek heeft uitgevoerd hou ik binnen huis ,
Nog een toelichting op de zogenaamde experts van motoren revisiebedrijven. Ik heb al in een zeer vroeg stadium na bekend worden van de problemen (communicatie Ford Europa) contact gezocht met diverse motoren revisiebedrijven. Uiteraard eerst met Ford (dealers), maar daar werd het probleem ontkend, en wist men zogenaamd ook niets van de bekendmaking ervan door Ford Europa.

Na lang twijfelen heb ik uiteindelijk begin vorig jaar mijn injectoren laten testen, op dringend advies van een revisievedrijf. Ford liet het op dat moment nog steeds afweten v.w.b. enige informatie omtrent de problemen. Uiteraard (?) werden alle vier injectoren afgekeurd, en was ik een rekening van 1700 euro verder. Niet erg, als dat dan maar de oplossing zou zijn. Hoewel ik toen al stellig van mening was dat dit allemaal Ford aan te rekenen viel.

Maar niet lang daarna ging de NKC zich er mee bemoeien, en kwam de Kassa uitzending. Een duidelijke conclusie over de oorzaak van de problemen bleef achterwege (wat ik eigenlijk nog steeds vreemd vind!), maar de praktijk wees wel uit dat de testapparatuur van de injectoren omstreden is. Wanneer ik toevallig bij een Denso gecertificeerd bedrijf was gweest, zou het zo maar kunnen zijn dat mijn injectoren helemaal niet afgekeurd werden. En dus heb ik mogelijk voor niets 1700 euro kosten gemaakt!

Niet veel later adviseert Ford om injectoren alleen door Denso gecertificeerde bedrijven te laten testen. Wat later zelfs ook deel uitmaakt van de voorwaarden omtrent de beoogde "regeling". Toeval? Nee, daar geloof ik niet in!

Ik voel mij nu dubbel gedupeerd: Ford die mij met een ondeugdelijk product heeft opgezadeld, en het revisiebedrijf (nee, heel veel revisiebedrijven!) die blijkbaar met ondeugdelijke apparatuur werkt. En wat mij dus mogelijk onnodig 1700 euro heeft gekost. Let wel, volgens de inventarisatie van de NKC zit het bedrag van uit voorzorg testen / vervangen van de injectoren rond de 1,5 ton euro. Lekker verdienen aan de malaise van Ford eigenaren, die revisiebedrijven!

Het verhaal omtrent testen van de injectoren staat volledig los van Ford. Maar is desondanks niet minder triest! Het vertrouwen in de revisiebedrijven is er bijv. door geschaad...
Allereerst: geen één opmerking hier lost het probleem op, laten we daar duidelijk over zijn. De optie om zuigers te modificeren is bekend, en lijkt ook mij de meest voor de hand liggende oplossing. Daar zijn we het dus over eens. Waarom wil je de details eigenlijk niet hier prijsgeven? Het is toch niet geheim?

Maar ik ben en blijf van mening dat het boek Ford nog niet dicht is. En dat Ford verantwoordelijk is en blijft voor dit probleem, maar dat dat helaas juridisch praktisch onmogelijk af is te dwingen. Dan blijft er m.i. nog één optie over.

@Johannes: bedankt voor het aanbod, maar daar heb ik geen behoefte aan. Ik blijf echter benieuwd naar je meer dan gemiddelde belangstelling hier...
Ruud jou reactie draagt niet bij om een probleem op te lossen , het jaartal wat ik noemde moet 2010 zijn ,nu over de jaren 80 wat ik genoemd hebt.

Ik heb de zuigerschade gezien en deze schade is mij bekent , bij een ander merk in de jaren 80 deed dit zich voor , daarom heb ik geschreven al eerder op dit forum dat het niets met de verstuivers heeft te maken , en adviseer ik om de motor te modificeren . Wachten op Ford kan je ook doen , tot dat de motor stuk is en het nog meer kost .

Het NKC heeft van mij een email gehad en daar heb ik schreven wat de oorzaak is van de zuigerschade ,en dat ik daar ervaring mee had en wat de fabriek toen indertijd als oplossing heeft uit gevoerd aan de zuigers . Ik ga dit hier niet melden merk en oplossing ,

Ruud als je het niet begrijpt stel dan een vraag dan krijg je netjes antwoord
Geachte heer Ruud.
Onze wederzijdse tegenstellingen zijn al bekend via de reacties. Ik wil daar niet verder inhoudelijk meer op in gaan.
Ik nodig u bij deze uit om samen naar het gecertificeerd motoren revisie bedrijf te gaan na de vakantie periode. U kunt dan gerichte vragen stellen. Daarnaast heeft u dan nog volop de gelegenheid om u in te zetten voor uw mening in dit Ford dossier. Ik ben in die periode met mijn gezin op vakantie (met mijn Camper).
Als u hierop ingaat stuur ik u na de vakantieperiode een FB mailtje.
Verder wens ik u veel succes. (Ook ik ben een bezorgde Ford Transit eigenaar met een 2.2. TDci motor)
Iedereen is gek behalve meneer de Pauw... yeah right! Maar als jij er allemaal geen probleem in ziet, wat doe je dan nog steeds hier? Zo fanatiek als ik ben om mensen op de barricade te krijgen, zo lijk jij wel bezig om te voorkomen dat gedupeerden zich verenigen om Ford het vuur aan de schenen te leggen. Gaat echter niet lukken, daar prikken de mensen echt wel doorheen!
Ter informatie: Contact opgenomen met een gecertificeerd motoren revisie bedrijf.
Zij adviseren identiek aan Ford.
Verstuivers laten controleren.
Schade ontstaat vaak bij vervuilde verstuivers en overbelasting.
Additief toevoegen bij de diesel
Schade zou ook ontstaan doordat er te snel wordt overgeschakeld. Af en toe toeren maken is goed. Nieuwe zuigers plaatsen lijkt niet relevant.
De 2.2. TDci komt in veel Transits voor en geven geen problemen mits je bovenstaande in acht neemt.
Problemen met de zuigers hebben ze zelf niet meegemaakt.
Hun advies is parallel aan de adviezen van Ford.
(bovenstaande is niet mijn advies!. Ik geef door wat mij is verteld) conclusies mag u zelf trekken.

CJ Dekker: wat is dit nou voor irrelevante informatie? Het probleem betreft één specifiek motortype, geproduceerd tussen 2006 en 2011. Problemen van voor die tijd (de jaren '80 zei je?) doen hier geheel niet ter zaken. En bij Ford hoef je al helemaal niet aan te komen, die ontkennen immers het probleem tot op de dag van vandaag!

Het verhaal over plaatsen van versterkte zuigers als oplossing klopt wel. Althans mogelijk, want officieel kennen we de oorzaak immers niet. Maar Ford doet dit zeker niet! Het is een niet gehomologeerde aanpassing welke slechts door enkele revisiebedrijven uitgevoerd wordt. Voor zover ik weet ook alleen in het buitenland.
Jan , u moet zich wenden bij een Ford dealer die zou kunnen zeggen wat er vervangen moet worden , men zegt dat het probleem na c.a 210 is opgelost , want in die motoren zitten andere zuigers enz . de kosten weet ik niet laat je alles door de dealer doen of heb men een kennis die dit ook kan uitvoeren , dat ligt natuurlijk aan u zelf .

Succes
Geachte mijnheer R. van Eijk,
Vaan harte gefeliciteerd met uw behaalde overwinning.
.
Is het mogelijk uw correpondentie, cq uitspraak van de rechter te delen met de NKC.
Zodat andere gedupeerde leden hieraan een voorbeeld hebben hoe te handelen.
Met vriendelijke groeten.
Na het in de soep lopen van mijn Ford motor heb ik de dealer aansprakelijk gesteld. De Geschillencommissie Voertuigen in Den Haag heeft daarna bepaald dat de dealer een product had geleverd, waarvan ik mocht verwachten dat het langer mee ging dan 4 jaar en 22000 km. Alle kosten heeft de dealer moeten betalen wel na 1 1/2 jaar.
Advies: naar de rechter!
Sterke
Het is echt jammer dat lang niet iedere belanghebbende (gedupeerde!) zich voldoende inleest in het probleem. We leven in een wereld van internet, waarin je vanuit je luie stoel alle informatie kan vinden die er überhaupt bestaat.

Triest, alle verhalen van gedupeerden die al zelf de schade hebben ondervonden, en toch maar weer hun motor bij Ford hebben laten repareren. Weer hetzelfde onbetrouwbare blok, en beperkte garantie op de reparatie!

Als we met Ford echt niet verder komen (wat helaas een realistisch scenario is, als er maar zo weinig mensen bereid zijn Ford op de knieën te dwingen), zie ik voor mij persoonlijk twee mogelijkheden. Motor uit voorzorg laten reviseren met versterkte zuigers, of eerst wachten tot hij het begeeft en daarna reviseren. Maar Ford ziet mij in dat geval nooit meer, en ik blijf voor altijd mijn ervaringen delen met iedereen die dat wel of niet wil horen!!!
Afleidingsmanouvre,
Ford strooit ons nog steeds zand in de ogen, door te wijzen naar de verstuivers, volle tank bij winterstalling, volmaakt onderhoud bij een erkende dealer enz.
De oorzaak is ontstaan bij de invoering van een nieuwe motor in 2006, waarvan de zuigers veel te licht zijn uitgevoerd als in het type ervoor. Het euvel werd pas verholpen in okt 2010. Want toen heeft Ford een nieuwe motor ingevoerd waarin weer een zwaarder uitgevoerde zuiger is geplaatst.
Wanneer gaan we dit nu eens zien als de oorzaak?
Zo klaar als een klontje!!!!
Ing. Dolph Thierry
Ik vind het perfect dat de NKC in tegenstelling tot Ford haar leden niet in de kou laat staan en er alles aan doet om voor de gedupeerden een oplossing te vinden. Ik kan mij niet voorstellen dat er onder deze omstandigheden nog kopers te vinden zijn die een Ford camper kopen. Wat armoedig van zo'n groot merk!!
Ook ik als gedupeerde met een opgeblazen motor vind het aanbod van Ford volstrekt onvoldoende, een financiële tegemoetkoming is het enige reële wat telt, mede ook omdat ik bij de aanschaf van de camper oom nog eens rond de 2500€ meer heb moeten betalen voor dit gedrocht van een motor. Wat in mijn beleving ook speelt is dat ik een revisie onderblok heb met een volledige nieuwe opbouw van de motor, is dit dezelfde zwakke zuiger constructie of een versterkte constructie ik weet het niet, daarbij denk ik dat er naarmate de tijd verstrijkt er meer duidelijk word over de tekort komingen van deze motor, ik heb nog steeds plezier met deze camper, maar soms ook een onbevredigend gevoel over de hele situatie
Ik heb petitie ook getekend terwijl ik er geen gebruik van kan maken. Mijn Ford camper van 2010 had begin 2016 21000 km gelopen en 3 verstuivers moesten vervangen worden dat was ruim €1300,-. Verder dan nog niet eens te spreken over de "waarde vermindering" van de Ford camper.
Ik mis daarom een derdepunt:
- Kom hen tegemoet die schade hebben gehad en inmiddels geen Ford-camper meer hebben, dus geen belang hebben bij uw laatste voorstellen.
Dames en heren, Met het voorstel dat Ford heeft gedaan, wat overigens nog niet is nagekomen, is een worst die is voorgehouden en staat totaal niet in verhouding met de duizenden euro's geleden schade van tientallen camperaars. Ford wil met het voorstel tweedracht zaaien tussen degene die "nog" geen grote schade hebben geleden, d.m.v. een soort van verzekering. Zelf betalen? en degene die de motor moesten laten vervangen. Het voorval deed zich voor midden op de snelweg waardoor er een levensgevaarlijke situatie ontstond. Niet alleen voor ons maar ook voor medeweggebruikers. Ik heb de camper verkocht omdat ik dit product niet meer vertrouwde en moest flink geld laten bij de verkoper. Image schade weet u wel en als ik het bij elkaar optel incl. een andere motor kom ik rond de € 14000,= uit en ik denk niet dat wij de enige zijn. Hebben nu geen camper meer dank zij een grote wanprestatie van Ford die ze niet willen erkennen en komen nu met een schamelijke aanbieding waarvan ik proef dat sommige de sigaar uit eigen doos wel willen accepteren. De petitie moet niet alleen gaan over de schamelijke aanbieding maar dat er ook recht wordt toegekend aan degene die grote schade, o.a. een nieuwe/andere motor, is aangedaan. Zo niet dan heb ik in Amstelveen niets te zoeken en dat geldt ook voor degene die ook duizenden euro's kosten hebben moeten maken.
Ter informatie: Ik heb via de Ford dealer informatie ingewonnen over "nieuwe zuigers". Dit is alleen mogelijk via een motor revisie bedrijf. De Chef werkplaats raadt aan om de verstuivers te laten controleren en deze worden dan opgestuurd naar een Denso gecertificeerd bedrijf. Via de Ford dealer krijg je dan 50% korting op de nieuwe exemplaren als deze verstuivers niet goed zijn. Automatisch heb je daarna recht op 1 jaar garantie. Ook goed om te weten dat bij een kapotte motor er geen alternatieven zijn voor de 2.2. TDci. (!!) De motor wordt daarna besteld bij Ford en je krijgt een nieuw exemplaar. De verzekering geldt voor motoren tussen 2006 en 2010. Dit hebben ze schriftelijk doorgegeven via het hoofdkantoor.
Ookik ben een van de gedupeerden waarvan de motor bij 30000km kapot is gedraaid. Kreeg bericht van de NKC dat mijn dossier zou worden gebruikt en had hier een goed gevoel bij gezien de km stand. Maar niets van coulance Ford schuift haar verantwoordelijkheid voor een slecht product af met onvoldoende onderhoud. Zelfs mensen van mijn garage waar een andere motor is geplaatst, geven aan dat dit een gezocht argument van Ford is wat niets met het probleem te maken heeft. Maar ik zit mooi met de gebakken peren!! Schandalig dat deze witte boorden criminelen je een inferieur product leveren maar bij een beroep op coulance niet thuis geven! Een zeer gefrustreerde camper eigenaar met hierin een Ford motor.
En de turbo perikelen dan? Samen met een goede vriend hebben we onze turbo's moeten vervangen, ik bij 85k km en hij bij 40k.
Steekt schril af tegen mijn gewone Transit die ik al 15 jaar rijd als eerste eigenaar, nu 260k km heeft en nog geen verstuiver of turbo nodig heeft gehad.. Ja, die Duratorq 2.0 is wel een goede Ford motor...
C.J. Dekker. Dit lijkt mij een goed (bruikbaar) idee. Is dit mogelijk bij de 2.2. TDCi? Weet je iets over de kosten?
Jan , dat het in de zuigers / pistonpen zit heb ik aan het NKC al bevestigd , ik heb n.l ervaring met dit probleem al in de jaren 1980 en later . Ik snap niet als je een mooie camper heb met Ford , dat je de zuiger niet gaat vervangen en vraag om een coulance bij Ford . De camper is dan ook weer verkoopbaar en betroubaar .
ik heb mijn 4 verstuivers laten testen bij Harry Banis
1 was -2% de rest was goed
1 verstuiver kost 230 euro 50 % vergoed gekregen van Ford
niet vergoed gekregen het testen van de verstuivers
maar Harry Banis zegt dat het een motorisch/zuigerethiek probleem is bij deze ford motoren
Jan R.
Voor een verzekering ga je maar naar een assuradeur. Ford dient verantwoording te nemen voor een non-conformiteit van hun product!
Ik ben vóór een verzekeringsproduct en dat mag voor mij een uitgebreide motorverzekering zijn voor alle motoren, maar ik ga akkoord met een verzekeringsproduct specifiek voor de 2.2. TDci. Als er gedupeerden zijn van deze motor (de 2.2. TDci) ben ik voor een coulance regeling voor desbetreffende personen, mits ze dit ook daadwerkelijk middels een rekening kunnen aantonen.
Na overleg met gedupeerden? Dat is niet helemaal waar. We konden kiezen uit 3 mogelijkheden, waarvan de petitie het meest in de buurt komt van de échte wens van de gedupeerden: géén tijdelijke "oplossing" middels een verzekeringsproduct, maar 100% duidelijkheid omtrent de technische oorzaak én uiteraard een technische oplossing ervan!

Petitie: ja, maar niet om een verzekeringsproduct af te dwingen!!!

Meest actuele nieuwsberichten


Naar nieuwsoverzicht