Camper Garant stopt verkoop campers Ford


Het in Vaassen gevestigde camperbedrijf Camper Garant koopt en verkoopt voorlopig geen campers meer die zijn uitgerust met een 2.2 TDCi van Ford. Dat meldt het bedrijf in een verklaring op de website. ‘Gedwongen door de feiten die in het blad Kampeerauto van de NKC zijn weergegeven’, aldus het bedrijf, doelend op de tientallen in de soep gelopen motoren waar Kampeerauto melding van heeft gemaakt.


Als reden noemt Camper Garant dat het als Bovag-bedrijf achter het te verkopen product moet kunnen staan en dat het bedrijf verantwoordelijk is voor het bieden van garantie. "Nu er zoveel klachten zijn en het erop lijkt dat er geen adequate oplossing door Ford wordt geboden, zijn wij tot dit besluit gekomen, hoezeer dit ons ook spijt."

Verplichtingen nakomen

Het bedrijf wijst erop dat het alle garantieverplichtingen zal nakomen als het gaat om Fords die in het verleden zijn verkocht. Ook spreekt Camper Garant de verwachting uit dat Ford op redelijk korte termijn duidelijk maakt wat het probleem precies is en hoe het opgelost gaat worden. Dat de NKC zich hier hard voor maakt, is een goede zaak, aldus Camper Garant.

Slecht voor de sector

Bij de Bovag, waarbij ook de camperdealers zijn aangesloten, zijn nog geen vragen binnengekomen van leden die met de kwestie in hun maag zitten. Maar ook de branchevereniging vindt dat Ford over de brug moet komen. “We lezen dat Ford het probleem erkent en daar blijft het bij”, zegt woordvoerder Paul de Waal. “Het bedrijf mag wel een stap extra zetten en zich coulanter opstellen. Want wat er nu gebeurt, is slecht en raakt de hele sector.”

De volledige verklaring is te vinden op de website van het bedrijf.

Reacties


ik snap niet dat iedereen zich druk maakt om ford , ook citroen en fiat en peugeot gebruiken deze motor , en ook die gaan weleens kapot , maar omdat er in een camper blad wat staat over de ford is er zoveel ophef over.
Ik weet wel dat de ford heel veel rijgenot heeft , en als je goede diesel tankt en de camper volgetankt wegzet er totaal geen problemen zijn.
Hopeloos maar NIET reddeloos.Angst en praatjes ,kritiek,onwetendheid.Zie daar de problemen wanneer u een Camper heeft met de bekende FORD motor.
Verregaande weg worden de meeste campers op stal gezet van 1 oktober tot 1 mei.
Dan de vraag,hoe worden ze weg gezet???Technisch in goede staat??Tank helemaal vol???Zodat vocht/condens geen kans krijgt om zich bovenaan de tank te nestelen.Zet iedereen zijn camper in de winter slaap zoals geadviseerd wordt bij en door NKC.?
OF zoals velen die het hele jaar door rijden.Met de gedachte RUST,ROEST!!!!!
De dokter zegt niet voor niets,in beweging blijven.!EN hij is GEEN FORD DEALER.!!!!
Gerust stelling slechte diesel produkten zijn er nauwelijks.Vernieuw je brandstof filter op tijd.Net als de motor olie en filter.Lucht filter ook op tijd vernieuwen.
Regelmatig goed onderhoud houdt de vrouwen[lees campers] jong!!En mannen trouwens ook.Groeten!!!!
Ook wij zijn in het bezit van genoemde roemruchte Ford 2.2 TDCi. Wij rijden van vroeg tot laat in het seizoen en ook in februari i.v.m. wintersport. N.a.v. de vele meldingen hebben wij, omdat wij de zaak niet meer vertrouwden, toch maar de verstuivers laten testen. En ja hoor, 2 verstuivers defect en het advies om alle 4 maar te vernieuwen. Al met al een kostenpost van 2042 euro!!! En dat na zo'n 70.000 km. Ford geeft de klant de schuld met o.a. als oorzaak slechte diesel tanken, onderhoud bij niet-ford garages, niet voltanken voor winterstalling enz. Vreemd, waarom hebben alle camperaars met Fiat motor dan niet dezelfde problemen? Lijkt mij stug dat ze anders met hun camper omgaan. Ik houd het op verkeerde materiaal keuze van de verstuivers (zuigers) en/of een verkeerde afstelling/druk van de verstuivers. (motormanagement?) Ford lijkt in die jaren een voorrad slechte verstuivers te hebben ingekocht. Zijn er al gedupeerden die succesvol coulance hebben aangevraagd bij Ford?
Volgens Ford zou het de transits betreffen gemaakt tot eind 2010. Ik heb dat ook via meerdere kanalen vernomen. Het zou prettig zijn dat dit vermeld wordt in de publicaties over de verstuiver problematiek. Dan is het in elk geval wat duidelijker voor de huidige eigenaren en potentiële kopers van een Camper met een Ford onderstel.
De fabricagedatum van het Ford onderstel is m.b.v. de VIN -code (op het kentekenbewijs) terug te vinden op de volgende site; www.etis.ford.com/fordservice
Mijn camper met Ford onderstel is van 20-01-2012 en de Camper is afgeleverd 30-03-2012. Dus als het goed is zou ik geen verstuiver problemen moeten krijgen. Overigens is er wel een software up-date uitgevoerd en preventief de smeeroliepomp vervanging. Beide op afroep en gratis, inmiddels weer 2 jaar geleden en geen probleem. Op mijn vraag wat de reden was voor deze aanpassingen kreeg ik te horen dat dit in opdracht gebeurd van Ford Nederland en dat het bij de garage niet bekend is waarom !
Ik zou het zeer op prijs stellen als er een onafhankelijke deskundige aan het woord wordt gelaten over de dieselolie die je kunt tanken in West Europa. Ik kan me niet voorstellen dat dit van invloed is of mag zijn op de problemen die er spelen. Ik heb de NKC hier al eerder om verzocht maar helaas nog niets over gelezen in de "Kampeerauto".
Overigens ben ik tot op heden zeer tevreden over mijn Ford en hoop uiteraard dat dit zo blijft!
Stan.
Mij hebben ze bij Ford verteld dat er soms problemen zijn met de motoren in de Transit gebouwd tot eind 2010. Het zou prettig zijn dit steeds te vermelden bij artikelen hieromtrent zodat Ford bezitters of potentiële kopers hier kennis van kunnen nemen.
Wanneer je auto (dus niet de Camper) is gebouwd kun je vinden door je VIN code op de volgende site in te voeren; www.etis.ford.com/fordservice .
Mijn Ford (125 pk) is gebouwd in januari 2012 en de Camper geleverd eind maart 2012, dus zou deze geen problemen met de verstuivers mogen krijgen als besproken. Dit is gelukkig tot op heden ook niet het geval en ik ben er dan ook zeer tevreden over.
Hij is overigens wel teruggeroepen voor een software update en het preventief vervangen van de oliepomp, beide gratis uitgevoerd. Op de vraag waarom dat nodig was kon men geen antwoord geven, dit was in opdracht van Ford Nederland. Het is inmiddels beide al weer ruim 2 jaar geleden en heb er niets van gemerkt. Overigens gebeurt dat bij elk merk wel eens weet ik uit ervaring. Er wordt ook gesproken over de kwaliteit van de diesel, ik vraag me af of dit werkelijk een rol kan spelen bij de in West Europa verkrijgbare diesel aan de pomp. Het zou prettig zijn hier eens een productdeskundige over te horen. Heb ik al eerder geopperd bij de NKC om hier iemand over een het woord te laten in de kampeerauto maar tot op heden niets over gelezen. Stan.
Wij zijn in het bezit van een Hymer Van 572, motor 2,2 TDCI bouwjaar 2008. (via de Jong in Hillegom)
Aangeschaft in voorjaar 2013, bij 50.000 km,en nu in totaal 90.000 km gereden.
Afgelopen jaar laten chiptunen in Eemnes, tevens een software update bij Ford laten doen en de bij Leo de Groot, partscenter in Hillegom de verstuivers laten controleren. Alles in orde bevonden.
Tevens advies gekregen om 1 x per jaar motorreiningingsvloeistof toe te voegen en af en toe V-power diesel te tanken.
Loopt als een zonnetje, geen problemen, schakelt lekker op.
Tot nu toe tevreden over de Ford, maar worden wel enigszins onrustig.
Kan de NKC gegevens verstrekken over het totale aantal gemelde probleemgevallen met deze motor?
Waarom hoor je geen problemen over de bestelautos met deze motor?
m.vr.groet Franklin Meijer

Voor die gene die het interessant vinden , ben op Facebook lekker bezig met Ford .
Ik geloof dat ze niet echt blij met me zijn.
Dus wie het willen volgen , kijk gerust even op mijn Facebook account.
In een eerdere reactie gaf ik aan dat ik geen antwoord had gekregen op de vragen die ik aan Ford Nederland gesteld had. Ondertussen heeft Ford gereageerd en geadviseerd om de verstuivers preventief te laten testen bij een officiële Ford dealer. Als de verstuivers getest zijn en in orde worden bevonden of wanneer blijkt dat er preventief iets vervangen moet worden heb ik daarmee schoon schoon schip gemaakt volgens Ford. Ik zou ieder met deze Ford motor dit ook willen adviseren. Natuurlijk zijn hier wel kosten aan verbonden maar als daarmee de problemen uit de wereld zijn, verdwijnen hopelijk ook de negatieve berichtgevingen over Ford waardoor de campers toch weer de marktwaarde krijgen die ze behoren te hebben.
In 2013 heb ik een nieuwe Hymer Van 562, op Ford-basis. Volgens kenteken een diesel motor, 4 cylinders, met een 2198 cm3 inhoud en een vermogen van 103 KW.
Tot nu toe (sept. 2016 en met 16000 km) rijdt de auto prima. Maar door alle negatieve berichten ben ik bang geworden.
Op mijn vraag bij de Ford dealer (is overigens niet de camper leverancier) werd vaag gedaan.
Mijn vraag is "hoe weet ik wanneer de auto geproduceerd is en of deze tot de risicogroep behoort ?"
In 2013 heb ik een nieuwe Hymer Van 562, op Ford-basis. Volgens kenteken een diesel motor, 4 cylinders, met een 2198 cm3 inhoud en een vermogen van 103 KW.
Tot nu toe (sept. 2016 en met 16000 km) rijdt de auto prima. Maar door alle negatieve berichten ben ik bang geworden.
Op mijn vraag bij de Ford dealer (is overigens niet de camper leverancier) werd vaag gedaan.
Mijn vraag is "hoe weet ik wanneer de auto geproduceerd is en of deze tot de risicogroep behoort ?"

In 2007 kocht ik een camper op Fiat Ducato chassis. Deze Fiat had echter een Fort motor een 2.2tdci. Vanaf de sleuven in de motorkap druppelde water op de verstuivers. De Fiat dealer loste het probleem op door de verstuivers met paraffine in te spuiten om oxidatie tegen te gaan. En een canvasrubberplaat om vocht tegen te gaan.

Mijn volgende camper was weer een Fiat Ducato echter nu met een echte Fiat motor en roetfilter. Een maandagmorgen product! Wat een Ellende.

In 2015 kocht ik een camper op Fort chassis. Er staat inmiddels 24.000 km op de teller. Tot op heden geen problemen onder vonden.

Het Fort probleem heeft betrekking op de motor gemaakt tussen 2002 en 2011 met name de 2.2tdci motor. Vooral campers die te weinig km maken en dus te lang stil staan ondervinden problemen. Bedrijfswagens en camperaars die constant onder weg zijn ondervinden (bijna) geen problemen. Het helpt ook om de camper na gebruik vol te tanken om grotendeels vocht in de brandstof tegen te gaan. Dat geldt trouwens voor iedere camper.

In 2013 heb ik een nieuwe Hymer Van 562, op Ford-basis. Volgens kenteken een diesel motor, 4 cylinders, met een 2198 cm3 inhoud en een vermogen van 103 KW.
Tot nu toe (sept. 2016 en met 16000 km) rijdt de auto prima. Maar door alle negatieve berichten ben ik bang geworden.
Op mijn vraag bij de Ford dealer (is overigens niet de camper leverancier) werd vaag gedaan.
Mijn vraag is "hoe weet ik wanneer de auto geproduceerd is en of deze tot de risicogroep behoort ?"

mijn Camper is van mei 2008 Sun light t 66 ik heb deze gekocht met ongeveer 45.000 km . Ik heb deze gekocht in duistland alwaar ook gestald . Het bedrijf waar ik hem had gekocht zou voor mij de invoer en keuring regelen . tijdens de rit naar keurings adres bij de RDW Zwolle motor met de hierboven vaak [54.000 km ]genoemde probleem in de soep gereden. nieuwe motor er in kosten ongeveer 10.000€ . reactie van Ford te hard gereden, te hoog toerental, verkeerde brandstof, verkeerde geschakeld te zwaar beladen en ga zo maar door . op beurzen met For vertegenwoordigers gesproken en ze blijven maar ontkennen . meneer dat kan niet , bestaat niet onze motoren zijn goed en ga zo maar door . voor mij dus ook geen Ford meer . als ik ergens een camper zie met Ford onderstel vraag ik altijd aan die eigenaar heb je Ford tdc 2.2 motor er in zeten en als ze dan bevestigend antwoorden wijs ik hun altijd op de problemen die kunnen ontstaan . ze schrikken hiervan . ik hoop dat er vanuit Ford hier iets aan wordt gedaan en zij balen tonen en de gemaakte kosten van ons allen vergoeden . wij moeten hier ook hard voor werken .
Bezit een Hymer Exsis op Ford basis uit 2008, voor het eerst op kenteken in 2011, door ons gekocht in 2013 met 22.000 km op de teller. Vanaf begin problemen met optrekken, motor viel telkens stop, alleen met veel gas geven te voorkomen. Ook vanaf begin motor management storing om de zoveel km, soms 5 keer per dag, dan weer dagen niet. De garage/handelaar uit Winterswijk waar we hem gekocht hadden kon niets vinden, was normaal bij moderne motoren volgens hem???? In Faro gaf hij de geest, gaten in 2 zuigers, motor volledig in de soep! Laten repareren in Nederland maar het gekke was dat de injectoren 100% ok waren???? Reactie Ford: Het is een Hymer, geen Ford en ouder dan 2 jaar dus dikke pech!! Na protest van de reparateur gaf Ford toch nog 75% korting op het nieuwe onderblok van ongeveer 2.500 euro, de rest van de kosten (totaal 8.500 euro) zelf moeten betalen. Na software-update loopt de motor nu prima, optrekken geen probleem meer, koppeling los en hij gaat. Verbruikt nu 10 liter per 100 km, voorheen 11,5 liter per 100 km. Maak me nu echter toch zorgen over de injectoren/verstuivers! Moet ik die nu weer laten testen en moet dat nu elke zeg 25.000 km???? Ford moet gedwongen worden om echt openheid van zaken te geven want zonder dwang doen ze net of ze gek zijn. De reden die ze opgeven (alleen dure diesel tanken) zal dus zeker niet de echte oorzaak zijn maar slechts een afleiding manoeuvre. Hier kan de NKC laten zien dat ze voor de belangen van de leden opkomen.
Ben in bezit van een HobbyVan 2.2 TDCI bouwjaar 2007. Oorspronkelijk Duits voertuig en 2010 ingevoerd. N.a.v. de berichten in het NKC-tijdschrift voorjaar 2016 brandstoftank laten uitbouwen en controleren op vervuiling. De tank was schoon, maar in het interne filter van de tank zaten nogal wat schilfers. Totale kosten ca. 350,-. Gelijktijdig een software update laten doorvoeren. In augustus 2016 verstuivers laten controleren via Ford-dealer (deze laat de test uitvoeren bij Bosch Technische Centrale EDSL). Advies: alle verstuivers zijn onder de maat en dus bij voorkeur vervangen. Kosten 1900,-. Verder adviseert de Ford-dealer om de camper bij het plaatsen in de winterstalling de tank volledig af te vullen en hieraan toe te voegen 2x 400ml Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner en bij het in het voorjaar uit de stalling nemen van het voertuig toe te voegen 1x 400ml Diesel Injector Treatment. Voor alle zekerheid heb ik dit voorstel bij Forté geverifieerd en werd door hun bevestigd. Tot slot heb ik dit dossier aan NKC overhandigd en er op aangedrongen een inventarisatie onder de leden te doen hoeveel van deze motoren op de weg zijn. Aansluitend zal er met zwaar juridisch geschut met Ford-NL-EUR. onderhandeld moeten worden inzake openheid, preventie en dekking van reeds gemaakte kosten.
Wij hebben een Hymer met een Ford Tdci 2.2 motor welke wel eens onregelmatig liep. Na enkele updates rijdt hij nu uitstekend, toch laat ik de verstuivers kontroleren, liefst bij dat gespecialiseerde bedrijf in Soesterberg, waar dit € 450- kost. Gelezen dat dit bij diverse andere bedrijven ongeveer €180- kost . Waar zou dit verschil in zitten? En zou ik de adressen van die goedkopere bedrijven kunnen krijgen?
Wij hebben in 2010 3 nieuwe LMC campers aangeschaft alle drie met een ford 2.2TDCI motor, de eerste motor liep stuk in juli 2012 met 41000 km op de teller volledig onderhoud gehad bij de dealer in Arnhem. De camper was toen 6 weken uit de garantie in eerste instantie wilde ford NL helemaal niets doen na veel contact zouden ze een coulance regeling treffen en moesten we 10% van de nota betalen totaal bedrag was €8776.00 euro waarvan wij €877.60 moesten betalen.
De tweede en derde motor liepen kapot in 2013 met beide nog geen 50000 op de teller.
Bij alle drie de motoren was de zuiger gescheurd van de derde cylinder de dealer als zowel ford nederland zijden dit kwam nooit voor maar bij navraag voor een revisiemotor kregen we gelijk te horen oh zuiger gescheurd.
Deze motoren met verstuivers hebben we zelf op eigen kosten laten vervangen.
Wel kregen we een oproep van Ford om de software te laten veranderen.
Ford is volgen ons altijd al op de hoogte geweest van het probleem maar geven niet thuis om het op te lossen.
Bij ons in ieder geval nooit meer FORD
In maart 2015 is bij mij de motor stuk gelopen door problemen met de verstuivers, gat in de zuiger van de 3e cilinder, na reparatie, het vervangen van de complete motor contact opgenomen met Ford Nederland, die doen de claim af met een niet zeggende brief dat de garantie van 2 jaar is afgelopen, het gaat om een nieuw gekochte Carado in 2009 met een 2.2 Tdci motor, die op dat moment 60000km gelopen had en jaarlijks een onderhoudsbeurt kreeg aan het camper-auto gedeelte. Uiteindelijk heb ik het hele dossier naar de NKC gestuurd, misschien kan de camperclub in deze nog wat voor de gedupeerde betekenen door druk uit tevoeren op de Ford organisatie.
Aanvulling op mijn reactie.
Na info bij Ford en bij twee revisiebedrijven loopt het verschil in prijs bij het vervangen van de verstuivers enorm uit een.
Ook dat zaait twijfel bij ons.
Heeft iemand ook een dergelijke ervaring?
Benimar staat op het kenteken. Het is n chausson flash 12 met een 2008 ford motor 2.2 tdci. In 2010 op de weg gekomen. Vorig jaar gekocht met 25000 km. Bij 40.000 km verstuivers gecheckt. 1 verstuiver vervangen. Kost geld maar weegt niet op tegen het vervangen van de motor.

Ook ik vraag me af hoe groot dit probleem Europees gezien is. Bijvoorbeeld in Duitsland en Frankrijk rijden ook veel 2.2 tdci ford campers rond.
Europees n vuist maken naar ford toe zou nog beter zijn dan alleen vanuit Nederland. En dat geeft dan ook meteen meer inzicht in de grootte van het probleem.

Maarja, hoe kom je aan die gegevens, NKC?

Kan ik helpen?
Ik heb een TEC camper o.b.v. Ford TDCI 2.2. Bwjr 2010. Oorspronkelijk een Duitse auto. Nu een dikke 53.000 km mee gereden zonder problemen. In juli heeft mijn Ford dealer in Apeldoorn de software van het motormanagementsysteem vervangen. Niets voor in rekening gebracht. Ik tank alle soorten diesel. Hij verbruikt 1 op 9,5 km. Brandstoffilter vervang ik ieder jaar. Af en toe voeg ik een anti corrosie vloeistof toe. Verder loopt de motor als een zonnetje. Ik hoop dat het zo blijft. Vind het jammer dat de gemelde problemen een negatieve impact hebben op de inruilwaarde. Ik ben blij met mijn TEC op Ford basis. Voorlopig ruil ik hem niet in. Groetjes Harry
Ik heb een Hymer Van 572 uit 2007. 72.000km op de teller. Nog geen problemen gehad, wel een update van het management systeem. Volgens de Ford dealer waar hij in onderhoud is, geen problemen.
Ik vraag mij wel af, deze motor is in ook andere voertuigen van Ford geplaatst, zijn daar dan geen problemen geconstateerd, dat lees ik nergens.
Wel geeft alle publiciteit mij een wat onrustig gevoel. Toch ga ik nog steeds fijn op pad. Ford geeft de garantie dat ze me in ieder geval zullen helpen als ik ergens strand, het puntje wie draait er op voor de kosten wordt in dat geval spannend.
Camper met 2,2 TDCi Ford-motor. B.J. 2009 en 27.500 km.
Verstuivers preventief laten testen, advies alle 4 vervangen en hebben dit ook gedaan.
Daarna in de Ardennen en de Eiffel gereden zonder problemen.
Twee keer de Ford dealer om reactie gevraagd maar nog niets vernomen !
Ik begin een beetje moe te worden van sommige reacties.
Ten eerste zoals eerder vermeld heb ik totaal geen enkele binding met Ford en ook geen aandelen.
Ik heb ook geen blind vertrouwen in Ford.
Het is een kwestie van de feiten op een rij zetten.
Er is geen enkele Ford motor van het bouwjaar 2014/2015 waar problemen mee zijn.(uitzonderingen daar gelaten).

Als laatste wil ik u meegeven dat ik in geen enkel automerk vertrouwen heb.
Bij elk merk kan wat gebeuren.
Deze week een afspraak gemaakt met de Ford garage om de verstuivers preventief te laten controleren. De HymerVan is van bouwjaar 2007 en heeft 115.000 km op de teller. Het is mijn enig voertuig en wordt heel regelmatig gebruikt.
Van de 4 verstuivers waren er 3 slecht en 1 behoorlijk. Ze worden alle 4 vervangen. Ford Nederland betaalt waarschijnlijk 25% van de onkosten.
Ik hoop snel dat Ford Nederland tot een goede oplossing komt en dat we met een gerust hart kunnen genieten van onze camperreizen.
Op 100.000 km zijn veel problemen begonnen met onze Camper op Ford 2.2 TDCI van 2009. Camper staat 's winters binnen en wordt dan geregeld warm gedraaid. Er wordt alleen hoogwaardige dieselbrandstof mee getankt. Bij de aanvang van verhuurseizoen 2015 turboproblemen en andere duidingen in het motormanagement. Na reparatie turbo en uitlezing van het motormanagement leken de problemen opgelost. De eerste huurder van het seizoen 2015 strandde echter in Kroatie. Na evacuatie en gedeeltelijke demontage bij revisiebedrijf bleken twee zuigers doorboord te zijn door 'slechte verstuivers'. Forddealer Broekhuizen in Amersfoort was ons erg ter wille, maar Ford Nederland zegt niet over garantie te willen spreken omdat de camper v.w.b. het technisch onderhoud in eigen beheer wordt onderhouden. In eigen beheer de motor gereviseerd ook al omdat de dealer geen tijd had in verband met vakantiedrukte.
Bij het inleren van de nieuwe verstuivers bleek dit jaar dat een afsluitklep in het common railsysteem bleef lekken. Dit werd zichtbaar door de hoeveelheid rook die de auto bij optrekken produceerde. Ook na vernieuwing van de klep is de auto niet rookvrij, en dat zullen wij eerdaags aan de dealer voorleggen.
Objectief bekeken is het waar dat campers technische problemen kunnen hebben. Op dat punt hebben we enige ervaring; wij verhuren professioneel campers sinds 1992. Sindsdien hebben verschillende merken in vele uitvoeringen onze vloot 'bevolkt'. Dat dit type motor - de 2.2 TDCI - het op deze manier zo 'grijs' maakt in zijn betrouwbaarheids-historie is geheel nieuw voor ons. Anders gezegd, we hebben nog nimmer een camper gehad met zoveel technische motorproblemen. Maar dat Ford Nederland het zo volledig en hardvochtig laat afweten in zijn nazorg is voor ons een volslagen en teleurstellend unicum. Daar kan een zeer klantvriendelijke dealer zoals Broekhuis is, jammer genoeg ook niet zoveel aan doen.... Je zult met zo'n importeur als dealer zaken moeten doen.....
Ford laat u in de steek ??? Waarom laten wij Ford niet in de steek ?? Er zijn Campers en andere auto's zonder Ford motoren genoeg. Begrijpt u wat ik bedoel ??
Mijn Ford oktober 2012 ging heel raar lopen,volgens de garage komt dat door tanken van goedkope diesel.Alleen Shell,BP en OK zijn volgens de Fordgarage goed.De zaak weer gereset en nu loopt de motor weer perfect.Toch vind ik het vreemd van die diesel.Alle diesel komt toch uit eenzefde depot.
Een goed besluit en fantastisch statement van Camper Garant. Moeten meer handelaren doen, dat openbaar maken dat ze voorlopig geen campers met deze Ford motor willen inkopen. Misschien zet dit Ford op andere gedachten.
En ik zou Bart Beute adviseren zijn verstuivers te laten testen. Ook al heeft hij blind vertrouwen in Ford, ik wens hem geen motorschade toe.
Begrijp dat het vervelend is dat er problemen zijn met de 2.2 TDCI motoren. Echter wordt er mede door de NKC veel onrust gezaaid. Zou beter zijn als men duidelijk communiceert over welke bouwjaren het gaat. De nieuwe 2.2 TDCI motoren kennen deze problemen namelijk niet.
Ik hoop dat Ford nu tot het besef komt en haar verantwoordelijkheid gaat nemen. Niets doen is niet alleen voor de gedupeerden een slechte zaak maar zal ook schadelijk zijn voor het imago van Ford. Zeker onder camperaars en dealers roept Ford een negatief beeld op. En helaas negeert Ford onze berichten en geeft niet thuis.
Dus Ford, kom in actie en keer het tij voor het te laat is!
Camper met FORD TDCI 2.2 BJ 2007 in 2010 op de weg gekomen. rijd zonder probleem wel een update gehad voor het snel afslaan als na stilstand wordt opgetrokken, is een erkend probleem, maar niet gratis.
Ford gevraagd op basis van mijn chassisnummer of er een update moest worden verricht, reactie geen update in deze serie noodzakelijk.
Hobby Camper met 2.2 TDCI, nieuw aangeschaft in 2008.Nu 45.000 km gereden. Door artikel NKC de verstuivers laten controleren, alle 4 verstuivers zeer zwak! Was waarschijnlijk net op tijd. Onkosten ruim € 1300,- . Ford wenste niet aansprakelijk te zijn en wees elke vorm van coulance af. Het is op zich een prettige, pittige motor , maar het vertrouwen is helemaal verdwenen.
heb Ford uit 2007 4x gloei bougies en half jaar later 4x verstuivers vernieuwd goed gerepareerd door diesel specialist
Büchli in Harderwijk maar wel 4100 euro armer en die verdien ik niet terug als ik hem verkoop
Volgens NKC hoofdredacteur Luuk Obbink betreft het alleen de opgebouwde Ford Transit's; van de standaard busjes zoals de Westfalia zijn er geen problemen bekend.
En het betreft ook niet alle TDCI's... meen de bouwjaren tussen 2006 en 2011.
Rijdt zelf al in mijn 2e Ford Nugget, de 1e van 2007 en nu een van 2012. Beide met de 2.2 TDCI, tank premium diesel (ook al omdat dat beter schijnt voor de dieselkachel), laat jaarlijks brandstoffilter vervangen en heb in de 50.000 km ermee nooit problemen/pech gehad en ben zeer tevreden over alle kwaliteiten van deze Ford camper.
in 2007 een ford gekocht en net zoals in verslagen van de NKC schade gehad aan de motor. dit al na 3 jaar net buiten de garantie en bij 30.000 km. na veel mailen en bellen en overleg met de Ford Dealer uiteindelijk een regeling voor de kosten van ca 8000 euro met de vermelding van coulance , uiteindelijk de camper dealer, ford nederland en wij zelf ieder een derde deel betaald. maar nog steeds een hoop geld voor z'n jonge auto! nu ondertussen een fiat gekocht maar de Ford rijd ook nog steeds rond na de reparatie.
in 2007 een ford gekocht en net zoals in verslagen van de NKC schade gehad aan de motor. dit al na 3 jaar net buiten de garantie en bij 30.000 km. na veel mailen en bellen en overleg met de Ford Dealer uiteindelijk een regeling voor de kosten van ca 8000 euro met de vermelding van coulance , uiteindelijk de camper dealer, ford nederland en wij zelf ieder een derde deel betaald. maar nog steeds een hoop geld voor z'n jonge auto! nu ondertussen een fiat gekocht maar de Ford rijd ook nog steeds rond na de reparatie.
In 2008 een nieuwe camper gekocht met de ford motor TDCI 2.2 met 48000 (bijna 4 jaar oud) en ja de motor begon te schudden en te roken snel langs de kant en door de anwb naar ford huisman in Nibbixwoud laten breng schade aan de motor € 4800,-- in eerste instantie gaf ford nederland niet thuis maar Ford Huisman en Ron azenberg campers hebben zich hard gemaat en uiteindelijk heb ik rond de € 4400 terug gehad dus ik begrijp niet dat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen bij mij hebben ze dit wel gedaan.
Men.Meijer,het vervangen van de oliepomp is bij mijn camper ook gebeurd.
Volgens mijn dealer heeft dit niets te maken met het probleem van de verstuivers,(helaas).
In mei 2013 een TEC camper gekocht. Bouwjaar 2008, Ford Transit, met 2,2 TDCI motor. Kilometerstand nu 46.400.
Loopt, sinds aanschaf, als een zonnetje. Geen enkel probleem gehad. Dit voorjaar Ford update gehad.
Plaatselijk bedrijf, waar mijn camper in onderhoud is, (geen Ford) heeft dit voorjaar de verstuivers getest. Kosten ongeveer € 175. Van de vier verstuivers vertoonde 1 "een lichte afwijking"'. Zodanig minimaal, dat het advies was er gewoon mee op vakantie te gaan. Daarna ruim 5.000 km. gereden, zonder problemen. Komend voorjaar verder overleg, misschien laat ik toch alle vier verstuivers vervangen. Om van "een vervelend gevoel"af te zijn. Kosten ongeveer € 1.350.
Ook ik heb een camper gekocht uit 2007, 130.000 op de teller, loopt als een zonnetje. Maar toch ook het gevoel dat ik me bekocht heb, maar ik ben het eens met dhr. Roordink, ook ik wil wel weten hoeveel campers er met de 2.2 ford-motor zijn verkocht. ofwel, wat is het percentage motoren dat deze gebreken vertoont.
En ja, ik zal preventief mijn verstuivers laten controleren. Als ik langer tijd op vakantie ga wil ik die zorgen niet hebben.
Afgelopen week hoorde ik in Duitsland van een camperaar, dat Ford Duitsland een terugroepaktie voor motoren 2,2 TDCI zou hebben georganiseerd, waarbij de oliepomp wordt vervangen en het probleem verholpen zou zijn.
Weet iemand hier meer vanaf.
m.vr.gr. Franklin

Heb in november 2015 een Ford transit nugget aangeschaft zonder van deze problemen op de hoogte te zijn . Dealer heeft op chassis nummer navraag gedaan en gezegd dat er niks aan mankeerde . Als ik dit van tevoren had geweten was mijn keuze waarschijnlijk anders geweest .Maar tot nu toe geen problemen hoop dat het zo blíjft .Hans Kupers
Wij zijn net camperaars geworden en dachten met de naam hymer heb je altijd een goede camper met een ford motor erin.
Er werd gezegd dat er een nieuwe motor in zat, met de gedacht van dat in alle merken zitten een rotte appel erbij en die is nu vernieuwd, hersteld.
Aangezien dat er nu weken verstreken zijn komen steeds meer nare artikels over deze merk motor en doet mij nu als de miskoop van de eeuw heb. En doet mijn vakantiedroom alleen maar verslechteren.
Ik snap dit artikel niet, want je het alleen nog maar erger, dus raad ik aan om gezamenlijk tegenop te treden. NKC, Hymer (wil die zijn naam ten gronde trekken t.o.v. de slechte motor), camper garant, TROS radar, particulieren ect ect.
En
Ik heb ook een Ford 2.2 TDCI van 2008 loopt als een zonnetje maar heb toch de verstuivers laten testen er waren er 2 die teveel retour gaven dus 2 nieuwe geplaatst kosten € 825,25 dit kan misschien wel na 8 jaar?? heeft nu 102000 gelopen en rijd verder perfect dus maar gewoon afwachten hoe lang hij het vol houd
In België herkent de Forddealer het probleem eveneens niet.
Allemaal zever dat er in de "boekjes" wordt geschreven, was het antwoord. Ze riepen ons wel terug voor een mogelijk slecht sluitende oliedop. Maar dat kost hen amper wat.
Ook wij hebben een Benimar camper gekocht in 2015 met de desbetreffende Fordmotor. Al meer dan 13000km op de teller en voorlopig (nog) geen problemen. Houden zo...
Ik heb een Hymer met Ford 2.2 diesel van 2009.
Heeft 53000 km gelopen zonder problemen .
Weet iemand hoeveel campers er verkocht zijn met deze motor ????
Hoeveel hebben er schade gehad ???
Moeten wij ons dan ongerust maken ???
Je kunt ook naar een diesel specialist en je verstuivers laten testen , kost 180 euro , geeft misschien wat zekerheid .

gr Cor
Beste Jan Hollaar.

Is v. power ook in het buitenland overal verkrijgbaar?
Hobby camper met Ford 2.2 TDCI motor, bj 2011, 74262 km
Camper rijdt als een zonnetje, gewoon een genot om mee te rijden. Altijd dealer onderhouden. Door trieste omstandigheden wil ik de camper verkopen. Helaas krijg ik overal te horen dat ze geen campers inkopen met deze Ford motor. Heb Ford Nederland vorige week een mail gestuurd wat ik o.a. zou moeten doen om de camper op een verantwoorde manier te verkopen. Een van de vragen was; Is het verstandig om preventief de verstuivers te laten testen/controleren? Ford Nederland heeft niet het fatsoen om te reageren op de mail. Onbegrijpelijk dat Ford zich onttrekt van van elke verantwoordelijkheid. Als de grootste camper club van Europa geen vuist kan maken tegen Ford, wie kan het dan wel?
Ook wij hebben een Ford 2.2 tdci uit 2008 en in 2014 aangeschaft.. Deze heeft nu zonder problemen 76500 km gelopen. Wat niet wegneemt dat wij het jammer vinden dat het lijkt of Ford de problemen niet serieus neemt.
Je word toch een beetje angstig. We hopen onterecht..
Wat ik ermee wil zeggen is dat er veel motoren met een 2,2 tdci wel goed zijn.
Ik heb trouwens geen aandelen maar wel een chausson van 2015 met een 2,2 tdci die gewoon wel goed is.
Wat ik ermee wil zeggen is dat er veel motoren met een 2,2 tdci wel goed zijn.
Ik heb trouwens geen aandelen maar wel een chausson van 2015 met een 2,2 tdci die gewoon wel goed is.
ik rij al voor het derde seizoen met een Westfalia op Ford-Transit-chassis. km.stand 98.005 km. de auto is van 2009.
HIj loopt als een zonnetje. Hiervoor heb ik drie campers gehad op fiat-basis, daarmee heb ik meer problemen gehad. Toen ik het "Ford"-probleem besprak met mijn camper-dealer, zei hij, ik zou als ik jouw was in ieder geval als brandstof Shell-V-Power tanken, dat is het beste voor je motor. Dat doe ik dus.
Na deze km-stand verwacht ik geen problemen meer.
Maar mijnheer A.H. Kuiper, U heeft er heel wat aan gedaan, wat kostte deze reparatie wel niet ??
ik prijs dat een bedrijf zo achter zijn product staat. Daarom snap ik de opmerking van B.Beute niet (heeft hij aandelen in ford). Het is te betreuren voor al die personen die wel problemen hebben met de motor van ford en ford niet thuis geeft het zal je maar gebeuren en het gaat zeker niet om personen die geen problemen hebben want dan had het bedrijf zeker door gegaan met de verkoop. Ook NKC als onafhankelijk is niet met de gang van zaken van ford eens.
Vindt het een beetje kort door de bocht genomen besluit.
Niet alle motoren van dit type zijn niet goed.
Ik rijd een Ford 2.2 b.j.2011 met 11000 km. op de teller.
Tot op heden nog geen problemen en hoop dat het zo blijft.
De garage ziet ook geen probleem.????
Gr.Hans.
CAMPER MET FORD TDCI 2.2 MOTOR B.J. 2008. 40.000 KM.
Camper liep van nieuw af aan zeer slecht. inhouden afslaan en af en toe in nood loop.
In 2014 laten tunen en egr klep uitgeschakeld nieuwe verstuivers geplaatst.
De camper loopt nu 2jaar heel goed een genot om mee te rijden ik hoop dat het ook zo blijft!

Meest actuele nieuwsberichten


Naar nieuwsoverzicht