Bezig met laden

Pleidooi voor meer CP met sanitaire voorzieningen, Kampeerauto 9-2017.

465 keer bekeken
  • Delen

In de rubriek "Lezers-schrijven" pleit een lezer er voor dat de NKC meer aandacht zou moeten hebben voor het uitbreiden van camperplaatsen met sanitaire voorzieningen.  

Maar uitbreiding van voorzieningen resulteert ook in verhoging van de standplaatstarieven. Een logisch gevolg. 

Uit een recent onderzoek van de NKC blijkt dat een belangrijk deel van de camperaars bij voorkeur gebruik maakt van de eigen sanitaire voorzieningen in de camper. 

Meer camperplaatsen met sanitaire voorzieningen? Prima, maar laat alléén degene die er gebruik van maakt aan meebetalen. Dus betaling per toiletbezoek of gebruik van douche.

Ik heb het artikel gelezen en ben het geheel met vorige schriojver eens.

Voor de camperaars die al deze voorzieningen willen hebben heb ik als antwoord dat er duizenden van deze plekken zijn.

Ze heten echter geen camperplaats maar gewoon camping.

Enige tijd geleden las ik in een Duits camperblad dat er camperaars waren die toilet en douche nog niet genoeg vonden. Er zouden op de CAMPERPLAATS ook wasmachines en drogers moeten komen t.b.v. de mensen die er langer verbleven. Dit vroegen dezelfde mensen die op de camperplaatsen de mooiste plaatsen bezetten, waardoor anderen het hele seizoen niet op de bezette plaatsen konden gaan staan. Dit lokte natuurlijk de discussie uit over hoe lang mag je ergens blijven staan. Ik ken camperplaatsen waar de mooiste plaatsen slechts 2 nachten gebruikt mogen worden. Daarna moet je die plaats vrijmaken. Wil je langer blijven moet je elders (op de camperplaats) gaan staan. Werd dan weer geklaagd dat die mooie plaatsen soms niet bezet zijn en zij er toch wel konden gaan staan. Al met al: zoveel wensen, zoveel zinnen. Een toilet etc. is wel handig, maar hoeft van mij niet. Een SCHOON saniestation is voldoende, al het overige is extra.

Ook ik heb het artikel gelezen en viel van verbazing bijna van mijn stoel welke argumenten hier werden aangevoerd.

Zoals hierboven ook vermeld , ga op een camping staan, maar het lijkt mij beter om de camper te verkopen want om zo op pad te gaan met deze ergernis is het ook niet leuk meer.

Ook ik heb het artikel gelezen en viel van verbazing bijna van mijn stoel welke argumenten hier werden aangevoerd.

Zoals hierboven ook vermeld , ga op een camping staan, maar het lijkt mij beter om de camper te verkopen want om zo op pad te gaan met deze ergernis is het ook niet leuk meer.

Wij zijn nieuwe camperaars en ook wij vinden een minimale vorm van sanitair bij een camperplaats prettig. Wij hebben een klein toilet dat prima voldoet voor de kleine boodschap. In verband met de ziekte van mijn man is het beschikbaar zijn van een toilet voor de grote boodschap heel fijn (en rustgevend). Natuurlijk hoeft het geen uitgebreid sanitair te zijn want daarvoor zijn er inderdaad ook campings (en betaalde camperplaatsen). Wat mij opvalt, is dat er nogal eens oordelend wordt gereageerd door camperaars die vinden “dat echte camperaars zelfvoorzienend zijn’. Aan hen zou ik willen vragen of ze ook begrip kunnen hebben voor camperaars die iets meer voorziening(en) nodig hebben omdat dit vanwege hun gezondheid iets meer zekerheid/mogelijkheden geeft. Wij zijn heel blij met onze compacte buscamper omdat het, gezien de mobiliteit van mijn man en zijn gezondheid, de meest comfortabele en relaxte manier is om te reizen. 

Wij hoeven geen CP met toilet en douche, wij vinden het voldoende als wij water kunnen lozen, tanken en toilet eventueel kunnen ledigen. Wij hebben alle voorzieningen in onze camper. Diegene die dit wel wensen, kunnen volgens ons beter naar een camping gaan. Wij hebben de keuze voor een camper gemaakt, omdat deze zelfvoorzienend is en wij niet naar een dure camping hoeven. Als de CP's uitgerust gaan worden met allerlei voorzieningen, worden ze ook duurder. Er zijn campings genoeg waar de mensen gebruik kunnen maken van allerlei voorzieningen, laat de CP's gewone betaalbare plaatsen zijn zonder al deze extra voorzieningen. Het verschil camping en CP moet gewoon blijven, dit moet geen camping worden. Het begint met santitair, dan willen ze een kantine, om lekker bij elkaar te kunnen zitten, dan volgt een winkeltje om inkopen te gaan doen enz. Dus wat ons betreft liever een eenvoudige CP zoals een CP bedoeld is.

Log in om te reageren.