Bezig met laden

Snooper Ventura S500011

3424 keer bekeken
  • Delen

Een paar jaar geleden een Snooper Ventura  S5000 aangeschaft met een liftime kaart update.

Je zou denken mooi voor mekaar, maar helaas dat is mooi niet waar.!!! Mijn S5000 heeft een SD card van 4 GB en nu om de laatste update te kunnen installeren  heb je nu een 8 GB SD card nodig. Prima dan koop je een SD 8GB en draai de update. FOUT een card error  de card wordt niet herkend of zo.

Dan maar een mailtje naar de helpdesk van Snooper.  En dan komt de aap uit de mouw  je dient de SD card bij Snooper te kopen want er staat een stuks software op om de kaart te laten  herkenen. En daar mag je even € 48,76 (ex BTW) voor neer tellen terwijl je voor een soort gelijke SD card ca €10,-- betaal.

Je kan wel begrijpen dat je je belazerd voelt.  Dat je voor een SD card wat betaal oke maar dat je omdat om een update wil installeren even zoveel geld moet neer tellen vindt ik absurd.!!  Zij er nog meer mensen die hier mee te maken hebben gehad. Dit is sinds de laatste update eind 2015

Groeten

Gerard

Ik heb met TRUCKMATE.NL contact gehad. Zij zijn aanspreek punt blijkbaar voor Snooper UK de fabricant dus. Zij doen er nog al makkelijk over. Als je wilt update moet je maar de nieuwe 8 GB kaart maar kopen en anders maar niet. Van TRUCKMATE hoeft je niet te verwachten dat zij je wat tegemoet komen.

Ze verkopen het maar daar houdt het verder mee op. totaal geen enige coulance. En dat voor een toestel van meer dan 400 euro met  " livetime" update.

Het SD kaartje kost hun nauwelijks iets. Maar de eind gebruiker moet er dik voor betalen.

Gerard

Nog even een stukje uit de consumentengids juni 2016

Volgens de wet heb je recht op een deugelijk product. De gemiddelde levensduur van een navigatiesysteem wordt geschat op 5 jaar. In mijn ogen valt deze livetime update hier ook onder. Het product wordt nog steeds verkocht en ondersteund. En daarmee verplicht zijn om een nieuwe SD card te verstrekken conform de marktprijs van een 8 GB card.

Groeten

Gerard

Ik heb exact hetzelfde probleem. Weet iemand misschien een mogelijkheid om de in de oorspronkelijke kaart opgenomen - en kennelijk verborgen - software naar een nieuwe kaart over te zetten? 

Dolf

heb er ook een,moest hem updaten met de computer ,deed het helemaal niet meer.hij is toen opgestuurt naar de fabriek,kreeg hem terug met de mededeling dat ik ook een kaart moest kopen ,heb het niet gedaan inmiddels een camper met navigatie erin.dus hij doet het wel maar is niet uptudeed ,nieuwe wegen staan er waarschijnlijk niet op,is mij niet gezegt  toen ik hem kocht wel dat hij gratis bijgehouden werdt,dus ben er ook echt niet blij mee.

barbara.

Klopt. Ondanks dat het kaartmateriaal nog steeds op een 4GB kaartje past, moet je toch een 8GB aanschaffen. Anders lukt de update niet. En zo'n 8GB SD kaartje moet bij truckmate maar liefst 60 euro kosten in plaats van zo'n 6 euro bij MediaMarkt. Bijzonder klantonvriendelijk. Koop je voor heel veel geld een Snooper (in mijn geval destijds de S5000 met "gratis" lifetime updates) dan draaien ze je later toch nog een poot uit als je wilt updaten.

Beste Truckmate, dat is toch nergens voor nodig. Het is niet netjes. Er is destijd behoorlijk wat meer voor betaald dan voor concurrerende apparaten en dan mag je toch wel verwachten dat de beloofde free updates probleemloos kunnen worden geladen?

Een nieuwe Snooper komt er dus nooit meer. Wie weet wat er nog meer aan "service"-adders onder het gras zitten bij dit merk.

Zelfde probleem bij mijn S2000. Oude 4GB kaart er weer in en het lukt. De kaart is nu bijna 100% vol. Heb de nieuwe kaart in de camper liggen en bij gelegenheid gaan we gewoon bij ze langs.

Deze reactie is het juiste antwoord

ook wij hebben een ventura 2 jaar geleden gekocht .wilde graag een kaart kopen voor marokko

dit blijkt helemaal niet mogelijk te zijn.

Op een vraag waarom een ander navigatie systeem dit wel heeft kreeg ik geen eens een antwoord.

Dus ook voor ons nooit meer een ventura

Is die 4 GB SD kaart niet te klonen naar een 8GB SD kaart met bv. Acronis? Met harde schijven lukt dat doorgaans prima

Wat ik heb behoort zijn er meerdere mensen mee bezig geweest. Er schijnt een code ergens in te zitten die voor de herkening moet zorgen. Er zou een mogelijkheid moeten zijn te vinden om een goed copy te maken. Grt Gerard

Wat ik heb behoort zijn er meerdere mensen mee bezig geweest. Er schijnt een code ergens in te zitten die voor de herkening moet zorgen. Er zou een mogelijkheid moeten zijn te vinden om een goed copy te maken. Grt Gerard

Log in om te reageren.