Bezig met laden

Kampeerauto 1-2016 - Ervaringen met Becker Transit 70 LMU

2694 keer bekeken
  • Delen

In Kampeerauto 1-2016 staat een artikel over navigatieapparatuur voor de camper. Wij zijn benieuwd naar ervaringen met de verschillende merken. Laat hieronder jouw reactie achter over de Becker Transit 70 LMU.

Ik rijd al 7 jaar met een Becker navigatiesysteem. Eerst een Z108 4,3" daarna een Active 50 5" en sinds maart 2015 een Transit .5 LMU 5" met Camper/Truck navigatie. Destijds in de aanbieding voor €269,-

LMU staat voor livetime map updates hetgeen betekent dat 2 à 4 maal per jaar de kaarten kunnen worden geactualiseerd. De navigatiesoftware op de Transit .5 is identiek aan de Transit .70 . Mijn ervaring is dat een 5 inch scherm meer dan voldoende is, zeker indien het apparaat op het dashboard is gemonteerd.

Ik ben na al die jaren zeer vertrouwd met de gebruikte software op een Becker waardoor allerlei instellingen geen toelichting meer behoeft. Bij het plannen van een route heeft de Bewcker Transit bij mij bekende belemmeringen als viaduct hoogte en breedte beperking keurig vermeden en bij het negeren keurig geprotesteerd. Hiertoe heb ik de breedte van de camper op 280cm ingesteld.

De Becker heeft 4 route instellingen (Snel, Kort, Optimaal (houdt rekening met brandstofverbruik) en Gemakkelijk (minste afbuigingen).

Negeert voor campers 'Verboden voor vrachtwagens', geeft desgevraagd 4 route alternatieven en toont bij het plannen van een route op een grafische wijze een hoogteprofiel per route alternatief. 

De Becker Transit.5 geeft als aanvulling op de gekozen route op basis van de ingegeven beperkingen ten opzichte van de standaardroute. 

POI bestanden (kml) zoals camperplaatsen en campings zijn er eenvoudig zelf op te zetten inclusief Icons. Deze kunnen ook weer op de kaart getoond worden. Ik gebruik de camperplaats POI's van Campercontact, Facile-en-Route, Bordatlas en WOMO en de camping POI's van Campingcard, Campingcheque en BestDEal (via http://www.archiescampings.eu/)

Ook de Transit .5 LMU is voorzien van een 'actieve' houder die het mogelijk maakt het apparaat af te nemen voor instellingen en routesimulatie. Het snoer (12v en TMC) blijft aan de houder.

Becker navigatiesystemen zijn in Nederland o.a. te koop bij Conrad.nl (2 jaar garantie), Redcoon.nl en MediaMarkt en uiteraard bij de grote webshops in Duitsland en Becker zelf: http://mobilenavigation.mybecker.com/en/

Ik rijd al jaren met de Becker transit 50 en ben zeer enthousiast met dit apparaat. Ik gebruik alle 4 mogelijkheden, omdat ik voor mijn werk in vele typen voertuigen rijd. Voor de grote en kleine voertuigen worden de routes zeer betrouwbaar weergegeven.

Ik gebruik sinds kort de transit 70 en ben nog tevredener.

Ik gebruik tegelijkertijd vaak de TomTom 720 voor de filemeldingen. Deze zijn bij TomTom namelijk perfect. Zie daarom goed de routeverschillen bij grote voertuigen. Becker is klasse. 

Naar aanleiding van de test navigatieapparatuur wil ik de Becker Transit 70 LMU aanschaffen. Lijkt in Nederland inderdaad niet te krijgen.

De webshop van Becker geeft helaas aan, dat het apparaat uitverkocht is en niet meer te bestellen is.

Weet iemand een goed alternatief voor dit apparaat, het liefst een Becker?

Ik heb inmiddels een Transit 70 LMU gekocht bij Conrad. Moet hem nog uitproberen.

Mijn Becker Transit 70 LMU werkte tot gisteren uitstekend.

Gisteren, precies 3 jaar na de aanschaf, heb ik een kaart-update voor Europa gekocht (in de aanbieding, 25% korting) voor 60,- . Toen ik het apparaat loskoppelde van mijn laptop, kreeg ik de melding "Battery low, screen off". Het scherm werd zwart. Het bleef zwart toen ik het apparaat via de adapter verbond met het lichtnet. Ik heb de steker er toen maar uitgetrokken.

Vanmorgen sloot ik het apparaat weer aan op het lichtnet en tot mijn vreugde lichtte het scherm weer op; het apparaat werkte ogenschijnlijk goed. Maar toen ik de steker uit het stopcontact haalde verscheen die boodschap "Battery low etc." weer en ging het apparaat weer uit.

Ik vraag mij af of de batterij kapot is of dat er iets anders aan de hand is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Log in om te reageren.