Bezig met laden

Kampeerauto 1-2016 - Ervaringen met Becker Transit 70 LMU

2694 keer bekeken
  • Delen

In Kampeerauto 1-2016 staat een artikel over navigatieapparatuur voor de camper. Wij zijn benieuwd naar ervaringen met de verschillende merken. Laat hieronder jouw reactie achter over de Becker Transit 70 LMU.

Ik rijd al 7 jaar met een Becker navigatiesysteem. Eerst een Z108 4,3" daarna een Active 50 5" en sinds maart 2015 een Transit .5 LMU 5" met Camper/Truck navigatie. Destijds in de aanbieding voor €269,-

LMU staat voor livetime map updates hetgeen betekent dat 2 à 4 maal per jaar de kaarten kunnen worden geactualiseerd. De navigatiesoftware op de Transit .5 is identiek aan de Transit .70 . Mijn ervaring is dat een 5 inch scherm meer dan voldoende is, zeker indien het apparaat op het dashboard is gemonteerd.

Ik ben na al die jaren zeer vertrouwd met de gebruikte software op een Becker waardoor allerlei instellingen geen toelichting meer behoeft. Bij het plannen van een route heeft de Bewcker Transit bij mij bekende belemmeringen als viaduct hoogte en breedte beperking keurig vermeden en bij het negeren keurig geprotesteerd. Hiertoe heb ik de breedte van de camper op 280cm ingesteld.

De Becker heeft 4 route instellingen (Snel, Kort, Optimaal (houdt rekening met brandstofverbruik) en Gemakkelijk (minste afbuigingen).

Negeert voor campers 'Verboden voor vrachtwagens', geeft desgevraagd 4 route alternatieven en toont bij het plannen van een route op een grafische wijze een hoogteprofiel per route alternatief. 

De Becker Transit.5 geeft als aanvulling op de gekozen route op basis van de ingegeven beperkingen ten opzichte van de standaardroute.