Bezig met laden

Distributie snaar vervangen bij Fiat Ducato 2,3 130pk

328 keer bekeken
  • Delen

​Bij de Fiat dealer kost dit €575,00 zonder andere delen. Het blijkt dat er bijna nooit een snaar defect gaat maar misschien zijn er wel wat gevallen voorgekomen en ook de waterpomp gaat ook niet vaak stuk vertellen ze bij de dealer.Graag zou ik willen weten of er en bij welke km stand problemen zijn voor gekomen?

Hallo,

Waarschijnlijk is van weinig lezers ooit de distributieriem werkelijk gebroken. Gelukkig maar, want wanneer dat gebeurt is de kans groot dat er ernstige of zelfs onherstelbare schade aan de motor ontstaat. Daarom schrijven autofabrikanten voor de riem na een aantal tienduizenden kilometers of een bepaald aantal jaren preventief te vervangen. Ik zou me aan dat voorschrift houden.

Weet je niet wanneer de riem van jouw camper voor het laatst vervangen is, maar kan je vermoeden dat hij er al een tijd in zit, zou ik hem veiligheidshalve laten vervangen. Kost wel wat, zoals je terecht zegt. Maar daar staat tegenover dat je meer zekerheid hebt dat hij onderweg niet stuk zal gaan, èn je hebt garantie van de Fiat dealer wanneer er toch iets mee misgaat.

Het vervangen van de waterpomp is volgens mij minder belangrijk, maar het maakt voor de kosten niet veel extra uit. Misschien kan je met de dealer onderhandelen over de mogelijkheid dat die "gratis" meegenomen wordt wanneer je hem opdracht geeft de riem te vervangen.

Succes met je beslissing!

Carel

De waterpomp kost € 238,00 .De distributie snaar € 86,50 Riemspanner 2 stuks samen € 109,21 en de beide riemen samen € 50,63 alles ex BTW.

De waterpomp er even gratis bij doen zal niet lukken.

Ik had niet gedacht dat de waterpomp zo'n groot aandeel in de totaalprijs zou hebben. En ik dacht dat het arbeidsloon de grootste kostenpost zou zijn. Daar vergis ik me dus in.

Met deze informatie erbij zou ik zeggen laat die waterpomp maar zitten. Mocht die ooit stuk gaan, dan loop je lang niet zo'n groot risico op ernstige schade als wanneer de ditributgieriem breekt.

Carel

Offerte  van Fiat opgevraagd, kosten met waterpomp 1028€ en zonder waterpomp 809 € ex btw. 

Fiat Professional dealer. 

Het bedrag lijkt mij hoog in vergelijk met de Fiat dealer in Hengelo want daar kost dit met de 2 aandrijfsnaren inc.BTW e.d. € 657,48

Log in om te reageren.