Bezig met laden

foutmelding bij een Camper Burstner met een fiat motor 2.3Mj 109kW11

422 keer bekeken
  • Delen

Bij het starten van de motor krijg ik de foutmelding ABS en de handrem  op het dahsboard. Na ong 10 min rijden stop ik en  zet  dan de moter uit, gelijk hierna start ik de motor weer en de foutmelding is er niet meer. Op reis vele malen gehad (deze foutmeldingin is door de garages nog niet gevonden)

Computer is uitgelezen in harderwijk en in groningen beide keren werd er gezegd er zal  vermoedelijk een slecht contact zitten in de tellerunit omdat steeds tijdens de foutmelding de snelheidmeter en cruise control en de dagtelling uitviel . In groningen was het drukventiel van de turbo ook in orde.                            Conclusie bij beide garages was, laten repareren bij je in de woonplaats. Dus naar de garage (Lettenmeijer in Baarn) in mijn woonplaats, even de computer uitgelezen (5 min) ( met als resultaat de censor van de turbo bleef hangen en dit moest vernieuwd worden (ik heb nog gezegd dat in groningen de drukventiel turbo in orde was hier nam de garage geen nota van) dit is gebeurt en het resultaat is de foutmelding is nog precies hetzelfde, alleen dit koste me €  1035,47.                                   Voor een secondopiniom naar een andere fiat  garage gegaan, hier is men aan het zoeken gegaan en hebben niets kunnen vinden alleen kosten € 141 35.                 Ik moet eerlijk bekennen ik weet het niet  meer, ik heb nog wel verschillende vragen: wat is hier de garantie als het 4 jaar oud is, moet de importeur hier op worden aangesproken : Moet de fouten die de fabrikant maakt door de klant betaald worden lijkt me van niet.                                                                          Mijn vraag is zijn er meerdere camperhouders met een fiat motor die deze problemen gehad hebben of hebben, dan zou ik dat graag horen en ook hoe dat opgelost is.

M.v.d.Poppe                                                                                                                                                                                                                    tel.  0355424575  e-mail  mvandepoppe@hotmail.com

Log in om te reageren.