Bezig met laden

Gebruikerservaring Knaus Freeway 630

1164 keer bekeken
  • Delen

Een van de doucheschalen van onze Knaus Freeway 630 bouwjaar 2016 loopt met enige regelmaat uit de rail. Zijn er andere eigenaren die dit herkennen? Heeft iemand dit ook weten op te lossen? We lezen graag jullie reacties.

MIeke en Joost

Dag Mieke&Joost,

Wij hebben deze maand een 7 maanden oude Knaus Boxstar Freeway in Duitsland gekocht van een partikulier, de camperbus had slechts 1 trip gemaakt van 5000km (als het ware nog een nieuwe camperbus). Het eerste wat ons opviel was hoe stroef de naar achter draaiende doucheschaal ging en daarbij ook elke keer van de rails liep. 1e eigenaar gevraagd om commentar maar deze kon het probleem niet bevestigen, beetje vreemd want wij zagen het een dag later (te laat).

Heb de schaal uitgebouwd, de plastic onderrand verwijdert en de schaal weer teruggeplaatst, helaas geen afdoende oplossing, we hebben sterk de indruk dat er een oplijnprobleem is waarbij de bovensektie niet goed opgelijnd is met de douchebak op de grond. de naar vorendraaiende schaal gaat wel vrij soepel en springt niet van de rail.

Hoor graag of jullie probleem gelijksoortig is.

Mijn plan is om een garantieaanvraag te doen bij een Knaus dealer in Nederland.

Jan Pellenbarg

32220 Lombez France

Wij hebben ook een Knaus Boxstar Freeway en hebben dit probleem ook, tevens zijn de siliconen strips die aan de deuren zitten niet erg stevig aan de schuifwand bevestigd. Het open en dichtdoen van de deuren moet met beleid. Wel zijn we zeer te spreken over de functie van de douche, douche mij liever in de camper dan in een campingdouche. Belangrijk is om de camper goed waterpas te zetten zodat alle 3 afvoerputjes het douche water verwerken.Wanneer de camper niet waterpas staat en een putje dichtslipt bestaat de kans dat het douchewater in de camper stroomt. De ledverlichting in de douche heb ik tevens eruitgehaald en met een beetje kit terug geplaatst. Dit gedaan i.v.m een glaszekering die tijdens het douchen stuk ging. Een weetje is dat deze zekering in de verdeeldoos (12V) in het bovenste aanrechtkastje zit, een beetje een vreemde plaats voor een zekering terwijl alle andere zekeringen in het luikje onder de tafel bevinden.

Heb er eigenlijk nooit op gelet of deze constructie ook in ander buscampers wordt toegepast.

Reclameren bij Knaus is natuurlijk een optie.

Beste Jan,

Inmiddels staat de camper bij de dealer om het euvel te laten repareren. HEt probleem is dat de geleiderail waaraan de doucheschalen hangen niet helemaal horizontaal hangt. Dat zorgt er bij ons voor dat de schaal door de middelste geleider wordt opgedrukt en de buitenste geleider loopt dan uit de rails. Onze dealer is druk met herstel bezig. Daarbij is de hulp van Knaus nodig voor onderdelen, die laten nog even op zich wachten...

Beste Mieke&Joost,

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van de reparatie, zou je mij alsjeblieft hierover willen e-mailen naar jan@pellenbarg.nl.

Alvast bedankt voor de hulp.

Hartelijke groet,

Jan Pellenbarg.

Beste MIeke en Joost.

Ben blij dat de dealer het goed oppakt, goede service. Momenteel niet in de gelegenheid om zelf in onze camper te kijken. Zodra dat ik het wel kan zal ik dit probleem bij ons even bekijken. Bedankt voor de feedback.

Groet Jan

Douchedeuren inderdaad met beleid gebruiken. Wij hebben ook wel wat kleine aanloopproblemen gehad, maar alles zeer naar tevredenheid opgelost door de dealer.

Wij zijn erg tevreden over de camperindeling. Jammer dat we nog nooit een "soortgenoot" zijn tegengekomen onderweg, om ervaringen en de eigen aanpassingen te delen.

wij zijn sind februari 2017 in het bezit van een boxstra 630, gebruikt. ook wij hebben probleem met de douche deurtjees. met 2 handen gebruiken

Log in om te reageren.