Inloggen / Account

Wat is Mijn NKC?

Mijn NKC is de persoonlijke omgeving voor NKC-leden. In deze omgeving vind je informatie over je huidige lidmaatschap, kun je gegevens wijzigen, facturen inkijken en je boekingen van evenementen en groepsreizen inzien. Ook het lidmaatschap opzeggen kan heel eenvoudig via Mijn NKC. Door in te loggen met je account, krijg je daarnaast toegang tot de diverse ledenvoordelen. 

Ik ben reeds NKC-lid – hoe moet ik inloggen op nkc.nl?

Het inlogproces verandert vanaf 7 september 2020. Voor het boeken van reizen, events en academy activiteiten, voor de MijnNKC-omgeving, en voor Campercontact werken we met dezelfde login, zodat je moeiteloos van deze NKC-producten gebruik kunt maken. Dat was voorheen ook al zo, maar het proces van inloggen wijzigt.
Je activeert je account eenmalig binnen www.nkc.nl of binnen de app Campercontact. Vervolgens kun je deze login bij beide platformen gebruiken.

Let op! Je moet wel bij beide platformen hetzelfde emailadres hanteren, namelijk het emailadres dat binnen je NKC-lidmaatschap bekend is. Dat emailadres is vervolgens gekoppeld aan je lidnummer, zodat we jou herkennen als NKC-lid.

Ik ben nieuw als NKC-lid – hoe moet ik inloggen?

Na bevestiging van je aanmelding voor het NKC-lidmaatschap worden de volledigheid van de gegevens gecontroleerd. Is dat allemaal in orde, dan wordt je lidmaatschap bevestigd en ontvang je een e-mail om een wachtwoord voor je account aan te maken binnen www.nkc.nl. Deze accountgegevens kun je dan ook meteen voor Campercontact gebruiken.  

Bij het aanmelden als lid van de NKC Voor het boeken van reizen, events en academy activiteiten, voor de Mijn-omgeving, en voor Campercontact werken we met dezelfde login, zodat je moeiteloos van deze NKC-producten gebruik kunt maken.

Let op! Je moet wel bij beide hetzelfde emailadres hanteren, dat emailadres is vervolgens gekoppeld aan je lidnummer, zodat we jou herkennen als NKC-lid.

Hoe moet ik inloggen op Campercontact?

Het inloggen op Campercontact verloopt volgens hetzelfde proces als op nkc.nl. Als je op nkc.nl je account al hebt geactiveerd door een nieuw wachtwoord aan te maken, is datzelfde account (combinatie van gebruikersnaam/email en wachtwoord) ook geldig op Campercontact.
Heb je je account op nkc.nl nog niet geactiveerd, maar doe je dat voor het eerst op Campercontact? Bekijk dan deze instructievideo.

Mijn wachtwoord werkt niet (meer). Wat nu?

Weet je je wachtwoord niet meer? Of log je voor het eerst in in de nieuwe inlog-omgeving? Dan is een nieuw wachtwoord aanmaken noodzakelijk. Je klikt op ‘wachtwoord vergeten’ in het inlogscherm. Je ontvangt dan een email met instructies om je wachtwoord te wijzigen.
Let op! In sommige gevallen komt deze email in de map ‘ongewenste email’ of ‘spam’ terecht. De email wordt direct verzonden, dus kijk ook in deze map als je de email niet in je inbox aantreft.

Wat is een schermnaam?

Een schermnaam is een gebruikersnaam. Deze naam moet uniek zijn. Het toevoegen van een getal achter de naam is vaak al een simpele oplossing. De schermnaam wordt bijvoorbeeld gebruikt bij Campercontact als je een review plaatst.

Tijdens de registratie krijg ik een melding dat mijn e-mailadres reeds in gebruik is. Wat nu?

Dat wil zeggen dat je eerder al een account hebt aangemaakt met dit e-mailadres. Misschien is dat voor Campercontact geweest? Mijn NKC en Campercontact maken beiden gebruik van hetzelfde account. Klik op ‘Terug’ en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Ben je het wachtwoord vergeten, klik dan op het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in. Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Hoe voer ik wijzigingen door in mijn accountgegevens?

In mijn NKC kun je een adres-, e-mail- of telefoonnummerwijziging doorgeven door te klikken op ‘Mijn gegevens inzien/wijzigen’. Daar wis je de oude gegevens en vul je de nieuwe gegevens in. Klik op ‘Opslaan’ om de wijziging te bevestigen. Aansluitend ontvang je een e-mail met daarin de gewijzigde gegevens. Ook kun je het type lidmaatschap wijzigen in Mijn NKC. Dit is altijd mogelijk, maar de wijziging gaat pas in voor het volgende kalenderjaar. Klik hiervoor op ‘Wijzig lidmaatschap’, vink het gewenste lidmaatschap aan en klik op ‘Opslaan’. Voor gegevens die niet via Mijn NKC gewijzigd kunnen worden, kun je per e-mail een verzoek sturen naar [email protected].

Wat betekent de melding ‘lidmaatschapsnummer al in gebruik’?

Een lidmaatschapsnummer is persoonlijk en kan slechts gekoppeld worden aan één account. Heeft je partner al een account aangemaakt of heb je zelf in het verleden al een account aangemaakt? Dan kun je het lidmaatschapsnummer niet nog een keer koppelen. Je kunt dan het beste inloggen met dat (andere) e-mailadres. Klik indien nodig op het inlogscherm op “wachtwoord vergeten” om een nieuw wachtwoord in te stellen. Is het e-mailadres niet meer in gebruik, neem dan contact op met ons via [email protected].