NKC verwelkomt 40.000ste lid

SOESTERBERG – In het jaar dat de NKC, Europa’s grootste camperclub, haar 40-jarig jubileum viert, mag de vereniging ook haar 40.000ste lid verwelkomen. De heer Moorman uit Almere is gisterochtend door de NKC in het zonnetje gezet met een bos bloemen en een lidmaatschap voor de komende vijf jaar.

Dat de campermarkt booming is merkt de NKC ook. In de afgelopen zes jaar is het aantal leden maar liefst verdubbeld. Ook Moorman ziet steeds meer campers op de weg. De NKC zet zich volop in voor de belangen van camperaars, zodat zij onbezorgd met hun camper op pad kunnen.

De groei zien we ook terug in het aantal camperlocaties op de website Campercontact, Europa’s grootste camperplaatsenwebsite. Ook hier heeft in de afgelopen zes jaar een verdubbeling plaatsgevonden. Afgelopen weekend is de 20.000ste camperlocatie op Campercontact toegevoegd. Campercontact is dé website voor en door camperaars. Gebruikers kunnen nieuwe camperlocaties toevoegen en naast beoordelingen en wijzigingen ook foto’s achterlaten.

Deze maand wordt de 100.000ste camper geregistreerd in Nederland. Daarmee is Nederland het vijfde grootste camperland in Europa en heeft de NKC een marktaandeel van meer dan 40%. Niet alleen Nederlanders verblijven graag met de camper in eigen land. Ook buitenlanders (voornamelijk Duitsers, Belgen, Italianen) komen steeds vaker met de camper naar Nederland. Daarmee is het campertoerisme in Nederland de afgelopen jaren fors gestegen.

Over NKC en Campercontact
De NKC, Europa's grootste camperclub, is opgericht in 1976 en viert dit jaar haar 40-jarig jubileum. Als vereniging behartigt de NKC de belangen van campergebruikers in Nederland. De NKC heeft eigen verzekeringen, organiseert groepsreizen en is uitgever van onder andere de populaire smartphone-app Campercontact, met 20.000 overnachtingsplaatsen in 40 (Europese) landen. De site Campercontact is voor én door camperaars opgezet, waarbij gebruikers de mogelijkheid hebben om reacties, foto's, video’s en beoordelingen te plaatsen. Kijk voor meer informatie op www.campercontact.com en www.nkc.nl.