De NKC kijkt mee bij camperklussen
De NKC heeft een nieuwe service in het leven geroepen om klussende camperaars beter te kunnen helpen: een videotool. Hiermee kan de adviesafdeling het probleem visueel beoordelen. Adviseur campertechniek Jos Kleinleugenmors is enthousiast: “Als we het probleem kunnen zien, kunnen we onze bellers beter op weg helpen.”
“We hebben regelmatig mensen aan de telefoon die proberen te omschrijven wat ze zien, maar elke camper is anders, dus soms is alleen luisteren niet genoeg. Nu kunnen we, uiteraard met toestemming van de beller, meekijken via de camera van de telefoon”, aldus Kleinleugenmors. “We kunnen zelfs op het scherm aanwijzingen weergeven.”
De videotool zit nog in de testfase, maar de eerste reacties van bellers zijn enthousiast. Jonathan Rebel had een dag voor vertrek een huishoudaccu die helemaal niks meer deed. Rebel: “Met hulp van de videotool konden we erachter komen dat er een zekering kapot was. Scheelt toch weer een last minute trip naar de garage.”
Alleen de adviseurs van de afdeling advies van de NKC kunnen het gebruik van de videotool initiëren. In geval van schade of pech onderweg kan de tool niet worden ingezet. Dan is het verstandig contact op te nemen met de verzekering.