Niesmann+Bischoff wint prijs voor design Arto
De Arto van Niesmann+Bischoff heeft een prijs op het Automotive Brand Contest gewonnen. In de categorie Interior Premium Brand kreeg het merk een eervolle vermelding voor het interieurdesign van de Arto. Niesmann+Bischoff is daarmee de eerste camperfabrikant die dit voor elkaar heeft gekregen.
De Automotive Brand Contest is de enige neutrale internationale designcompetitie voor automerken waar meestal merken als Audi en BMW er met de prijzen vandoor gaan. Het juryrapport zegt onder meer het volgende: ‘De nieuwe Arto zet met zijn aansprekende en hoogwaardige interieur nieuwe maatstaven neer in het camperdesign’. Directeur Hubert Brandl nam de prijs in Parijs in ontvangst.
Al eerder dit jaar kreeg Niesmann+Bischoff een eervolle vermelding bij het prestigieuze Red Dot Award 2014 voor het design van de buitenkant van de Arto. De jury van deze designprijs prijst ‘het gebruik van elementen uit het automotive design, zoals de grille en de mat-zilveren kleur die een jongere, design-bewuste doelgroep aanspreekt’.