Een dag uit het leven van…


- Door Marieke Peele (tekst)

Pech langs de snelweg, camperinbraak en een aanrijding in Frankrijk. Een maandag uit het leven van Marieke Peele, medewerker op de Afdeling Verzekeringen.

Met drie kinderen langs de Duitse snelweg

9.00 uur. Vandaag regel ik de werkverdeling voor de afdeling. Dat betekent dat ik alle e-mails bij binnenkomst direct bekijk en beoordeel. Er komen ook veel telefoontjes binnen, zoals meestal na het weekend. Ik krijg camperaars te spreken die met drie kinderen en flinke pech langs de snelweg in Duitsland staan. Gelukkig zijn ze beperkt casco verzekerd, waardoor er dekking is voor hulpverleningskosten in geval van pech of ongeval. Onze pechhulp wordt uitgevoerd door de alarmcentrale SOS International en ik verbind de beller gelijk door. Ik heb de gegevens van de verzekerde zelf ook genoteerd, zodat ik later nog even kan informeren hoe het afgelopen is.

10.00 uur. De telefoontjes vanochtend zijn heel divers. We krijgen veel vragen over de camperverzekering zelf, bijvoorbeeld welke voorwaarden er gelden als de camper te zwaar beladen is of wanneer de camper wordt uitgeleend of verhuurd. Maar mensen weten ons ook te vinden met vragen over schadeherstelbedrijven of het nut van een campertaxatie.   

Lagere camperpremie door schadevrij autorijden

11.00 uur. Ik krijg mensen aan de lijn die voor het eerst een eigen camper hebben aangeschaft. Het is leuk om hun enthousiasme en trots te ervaren. Via de website hebben ze al een berekening voor een camperverzekering gemaakt, maar er zijn nog wat vragen. Omdat het hun eerste camper is, hadden ze nul schadevrije jaren ingevuld bij de berekening. Maar ik heb goed nieuws. Door het positief aantal schadevrije jaren van een personenautoverzekering die elders loopt, kan dit no-claim kortingspercentage worden overgenomen naar de camperverzekering. Hierdoor hebben ze recht op de maximale korting van 80% en dat scheelt enorm in de premie. Positief verrast sluiten ze de camperverzekering af.

Poging tot camperinbraak in Kroatië

11.45 uur. Net voor de lunchpauze krijg ik nog een telefoontje vanuit Kroatië. Er is geprobeerd in te breken in de camper terwijl de verzekerden even boodschappen deden. Een geluk bij een ongeluk is dat de poging tot inbraak is mislukt, er is niets gestolen. De politie is al ingeschakeld en er wordt een rapport opgemaakt. Dit rapport kunnen wij samen met het ingevulde schadeformulier na de vakantie tegemoetzien. Reparatie ter plekke is niet nodig, van de drie sloten is er nog één goed bruikbaar. De verzekerden willen graag het herstel laten verrichten door hun eigen dealer, aangezien deze is aangesloten bij het netwerk van de NKC Camperschadeservice. Daardoor krijgen ze korting op hun eigen risico. Ik hoop voor ze dat ze verder kunnen genieten van een onbezorgde vakantie.

13.30 uur. Na de pauze, waarbij we in drie shifts werken om onze bereikbaarheid te waarborgen, is de afdeling weer op volle sterkte. Tijd om aan de slag te gaan met alle inkomende e-mails, al rinkelt de telefoon nog vrolijk door.

Spoedje: aanrijding in Frankrijk

14.00 uur. Er komt een e-mail binnen die meteen prioriteit krijgt. Vakantiegangers in Frankrijk hebben contact gehad met SOS International maar kunnen niet geholpen worden. Ik bel ze direct op om even te vragen wat er precies gaande is. Het blijkt dat de mensen op de snelweg zijn gestrand na een ongeval. De schade lijkt mee te vallen en de schadeformulieren zijn ingevuld. In Frankrijk is het bij wet geregeld dat alleen de snelwegpolitie hulp mag verlenen op de snelweg. Deze is ingeschakeld en vanaf het moment dat de camper veilig van de snelweg af is, neemt SOS International de verdere hulpverlening over. Fijn dat het zo alsnog geregeld is. Ik spreek af dat we morgen nog even contact hebben met elkaar om te kijken of alles verder goed verloopt.

Nog een laatste telefoontje: hoe gaat het nu?

16.45 uur. De teller van inkomende telefoontjes staat inmiddels op vijftig maar toch is het me gelukt om alle e-mails die ik vandaag moet behandelen ook daadwerkelijk op te pakken. Dat geeft een lekker gevoel. Ik bel nog even met de mensen die in Duitsland met pech langs de weg stonden. Hoe is het verlopen, kunnen wij nog wat betekenen? Ze zijn aangenaam verrast. De camper is inmiddels afgesleept en staat bij de garage. Hij is nog wel goed bruikbaar om in te verblijven en onze verzekerden mogen bij de garage overnachten. Ze krijgen zelfs stroom aangeboden. Morgen komen de onderdelen voor de reparatie binnen en kunnen ze waarschijnlijk snel hun weg weer vervolgen. Ik ben blij met deze uitkomst, wij houden onze verzekerden immers graag mobiel!   

Dit bericht is geplaatst in de categorie Campertips met de tags: NKC Verzekeringen, camperverzekering, camperschadeservice, NKC, camperinbraak.

Reacties


Ja, de GPS van je navigatie is inderdaad voldoende.
Als je op de snelweg met pech komt te staan , weet je niet altij waar je precies staat . Hoe geef je dan aan waar je staat , is dan GPS van de navigatie voldoende ? .