Integraal

De integraal camper kan worden gebouwd vanuit een standaard (Ducato) chassis en op een Al-Ko chassis (hoger segment). Het Al-Ko chassis is geschikter als basis voor een camper. Dit uit zich in sterk verbeterde rijeigenschappen, beter beschikbare ruimtes en veelal een wintervaste dubbele bodem.

Bij de integraal maakt de cabine ook onderdeel uit van de opbouw. De cabine en het leefgedeelte vormen hierdoor een geheel en dat heeft beslist voordelen, zoals een grote panoramavoorruit en het ontbreken van op- en afstapjes, die andere types vaak wel hebben. 

Het ontbreken van raamstijlen in de cabine geeft een ruimer en weidser gevoel tijdens het rijden. Als de stoelen worden gedraaid is er opvallend meer ruimte beschikbaar rondom de stoelen. Een integraalcamper kan beschikken over een hefbed boven de bestuurder- en bijrijdersstoelen. Voor de nacht worden de stoelen ingeklapt en komt het bed uit het plafond naar beneden zakken.

Verder is er door de dubbele vloer extra opbergruimte en uitstekende isolatie. Ook is er bij de integraalcamper een keur aan inrichtingen mogelijk en ook de lengte van de campers varieert sterk. De prijs ligt iets hoger dan die van halfintegraalcampers.

Let op: integraalcampers zijn er op B- en op C1-rijbewijs.

De integraal camper in de praktijk

Wil jij weten of een integraal iets voor jou is en aansluit bij al jouw of jullie camperbehoeften? Bekijk ter inspiratie dan eens de persoonlijke ervaringen met de integraal, van verschillende type camperaars in de oriënterende fase.

Ben je ter vergelijking ook benieuwd naar de ervaringen met de halfintegraal, alkoof en buscamper? Ga dan direct naar de overzichtspagina met alle videoverhalen over de verschillende camperervaringen.