Veelgestelde vragen


De veelgestelde vragen bij de NKC Juridische Helpdesk hebben we op een rijtje voor je gezet. Ook geven we tips en kun je juridische standaard documenten downloaden. Kijk ook bij de schadetips bij Verzekeren.


Veelgestelde vragen

1. Ik heb een nieuwe kampeerauto gekocht maar de dealer levert de kampeerauto met de verkeerde bekleding. Wat kan ik doen?

2. Vlak nadat ik een gebruikte kampeerauto heb gekocht constateer ik enkele gebreken. Deze heb ik gemeld aan de verkoper. De verkoper wil een aantal gebreken herstellen maar niet alle! Hij stelt dat de overige gebreken, na de levering zijn ontstaan. Wat kan ik doen?

3. Ik ben aangereden toen ik met de kampeerauto op pad was. Er is veel schade. Nu wil de andere partij niet meewerken aan een soepele schade-afwikkeling. Wat kan ik doen?

4. Ik wil mijn kampeerauto verkopen, waar moet ik op letten?

5. Gisteren heb ik via internet een zonneluifel besteld voor mijn kampeerauto. Ik heb direct een aanbetaling gedaan van 200 euro. Nu blijkt dat ik de verkeerde maat heb besteld. Kan ik hier nog iets aan doen?

6. Hoe kan ik afspraken voor het stallen van mijn camper vastleggen?

 

Tips bij het stallen

  • Voor een vaste stallingplaats, waarbij het te stallen object NIET verplaatst kan worden en de verhuurder een vaste plek heeft voor het te stallen object, dient u de overeenkomst ‘Verhuur stallingruimte’ te gebruiken.
  • Leg eventuele schade aan het object goed vast voor de in bewaarnemer. Foto en of een duidelijke tekening van de schade is hierbij erg belangrijk.

Algemene tips bij de stallingsovereenkomst

  • Controleer voor gebruik of u het juiste document heeft. De juristen van Hello Law helpen u hier graag bij.
  • Laat overeenkomsten altijd door alle partijen ondertekenen en zet een paraaf op alle pagina’s.
  • Bewaar altijd een origineel exemplaar van de getekende overeenkomst.

Downloads