Juridische Helpdesk


Heb je een juridische vraag of een juridisch conflict op campergebied? Dan kun je als NKC-lid voor juridisch advies terecht bij de NKC Juridische Helpdesk.

Dit is voor NKC-leden onbeperkt en zonder extra kosten.

De Juridische Helpdesk is bereikbaar:
maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 tot 17.30 uur

Je kunt bellen met 033-4342986, je krijgt meestal direct een jurist aan de lijn. Ook kan een kwestie per e-mail worden voorgelegd via juridischehelpdesk@nkc.nl vergeet niet je telefoonnummer te vermelden! Binnen twee werkdagen volgt er een antwoord.

De NKC Juridische Helpdesk biedt ook ondersteuning per telefoon of e-mail bij het verhalen van schade. Bij leden die de NKC Rechtsbijstand verzekering hebben, wordt schadeverhaal volledig overgenomen en uitgevoerd.

Gratis legal contract scan

Een andere juridische dienst is de legal contract scan. Ook dit is zonder extra kosten. Daarbij houdt een jurist een schriftelijke overeenkomst tegen het licht, zoals een koop- of huurovereenkomst of een ander contract dat betrekking heeft op het camperen. Blijkt er specialistische ondersteuning nodig die verder gaat dan de NKC Juridische Helpdesk biedt, dan kan de helpdesk leden in contact brengen met een jurist of advocaat en deze tegen een gunstig tarief inschakelen.

De juridische helpdesk, welke in samenwerking met ARAG Legal Services wordt ingevuld, is volstrekt onafhankelijk en heeft geen financieel belang bij deze bemiddeling. NKC-leden krijgen vooraf een kostenopgave. Uiteraard zijn er ook beperkingen. De service geldt alleen voor zaken die met de camper of het camperen te maken hebben.